Keičiasi registracijos tvarka pas gydytojus: jau dabar įspėja dėl nepatogumo vyresniems žmonėms

Ne vienus metus netylant skundams dėl didžiulių eilių sveikatos įstaigose ir sunkumų registruojantis pas gydytojus imtasi kurti išankstinę pacientų registravimosi (IPR) sistemą per e.sveikatos portalą. Nors keli šimtai įstaigų prie jos jau prisijungė ir nuo balandžio įprastos buvusios platformos sergu.lt nebeliks, kol kas ir naujoji jos versija veikia ne be nesklandumų.

Nors gydymo įstaigos į šią sistemą deda daug vilčių, naudojimosi ja patirties jau spėjusių sukaupti ligoninių atstovai neslepia, kad ne viskas veikia lyg sviestu patepta ir tobulėti tikrai yra kur. Todėl registravimasis prie sistemos kelia problemų tiek pacientams, tiek gydytojams. Ypač tam negaili kritikos šeimos gydytojai, mat nuolat susiduria su e.sveikatos trikdžiais.

Ne visos įstaigos skuba jungtis

Šalyje esama beveik 920 gydymo įstaigų, kurios galėtų naudotis IPR, tačiau sutartys šiandien pasirašytos tik su 409. Ir tik 204 jų jau prisijungė ir kelia specialistų vizitų laikus.

Kaip informavo Registrų centro Paslaugų valdymo direktorė Diana Vilytė, 112 jų dirba per integracines sąsajas naudodamos savo sistemas, 92 naudoja IPR portalą. Iš prisijungusiųjų 43 yra privačios sveikatos priežiūros įstaigos.

„Dalis įstaigų dar neskuba prisijungti, nes įpratusios naudoti sergu.lt, infrastruktūrai įdiegti reikalingos ir lėšos. Tam tikras stabdis yra ir prievolė skelbti visus galimus vizitus, tad toks visiškas atsivėrimas gal ne visiems yra priimtinas. Be abejo, procesus lėtina ir pandemija“, – galimas priežastis Seimo sveikatos reikalų komitete vardijo ji.

Nors 2020 m. turėjo būti paskutiniai sergu.lt veikimo metai, bet Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) dėl dalies įstaigų, nespėjusių perkelti duomenų, dar paprašė veiklą pratęsti. Tačiau jau nuo balandžio naudotis sergu.lt ir ten įstaigoms deklaruoti laikų nebebus galima.

Iššūkis vyresniems pacientams

Visgi nepaisant laukiamų naujosios sistemos privalumų, didelė dalis pacientų vis dar registruojasi tiesiog skambindami į gydymo įstaigą. 

REKLAMA

Pabrėžiama, kad šie pokyčiai daugiausiai sunkumų gali atnešti vyresnio amžiaus pacientams, kurie nepratę prisijungti prie sistemos per elektroninės valdžios vartus.

„Todėl jie paprasčiausiai skambina telefonu. O tą padarius vis tiek reikia prašyti asmens kodo, ką irgi ne visi nori pasakyti. Taip pat jie vis dar bando jungtis per sergu.lt, kur nerodo laikų, nors jų realybėje yra“, – pastebėjo Kauno klinikų atstovė Eglė Ramanauskienė.

Problema dėl tokio laikų dubliavimosi buvo kelta ir anksčiau, tačiau SAM aiškino, kad tai – neišvengiama problema pereinamojo laikotarpio ir sistemų perkėlimo metu. 

„SAM jau informavo įstaigas, kurios jau prisijungusios, susitvarkyti laikus ir perkelti į IPR, kad sergu.lt nieko neliktų. Kitais atvejais, kai įstaiga jau tai padariusi, jungiantis automatiškai nukreipiama į naują sistemą“, – aiškino SAM atstovė Vilma Telyčėnienė.

Nebeleidžia užimti kelių vietų

VUL Santaros klinikų direktoriaus medicinai ir slaugai pavaduotoja ambulatoriniam darbui Jolita Jakutienė pabrėžė, kad gerai tai, jog pacientas nauja sistema gali būti užregistruojamas vieną kartą, neužimant kitų vietų. 

Tačiau kartu ji neslėpė, kad esama techninių nesklandumų, greitaveikos sutrikimų, kurie labai lėtina registratūros darbą ir kelia nepasitenkinimą, kad e.sveikata apskritai neveikia.

Anot Lietuvos rajonų ligoninių asociacijos vadovo Vyganto Sudario, pastebimos ir sisteminės klaidos, mat dalis registravimosi laikų nesutampa su pačių gydytojų laiku.

„Taip pat nebuvęs registruotas pas konkretų šeimos gydytoją pacientas per IPR gali tą padaryti“, – sakė jis.

Daugelis registruotis skambina patys

Prie IPR IS dar rugpjūtį prisijungė ir visiškai iš sergu.lt išėjo Respublikinė Šiaulių ligoninė. Jos vadovas Remigijus Mažeika pabrėžė, kad įstaiga to labai laukė ir ruošėsi, tačiau kol kas viskas neveikia, kaip norėtųsi.

REKLAMA

„Sistema davė tai, kad siuntimų kokybė iš esmės yra pagerėjusi, nes popieriniai siuntimai buvo labai prastos kokybės. Tačiau yra kitų problemų – ji nepakeitė pacientų registravimo konsultacijoms įpročių. 

Absoliuti dauguma, t. y. 95 proc. pacientų patys, turėdami siuntimą, skambina į registratūrą ir ieško laisvų vietų. Tik apie 5 proc. pacientų patys registruojasi per IPR sistemą. Todėl efektyvumo prasme situacija išliko tokia pati, registratūrose reikia labai daug specialistų. Žmonės skambina, yra nepatenkinti ir šioje vietoje dar proveržio neturime. Manau kad tai yra ilgo laiko darbai“, – pasakojo R. Mažeika.

Jis kartu pastebėjo, kad kartais po ne vienu metu įstaigos ir Registrų centro atliekamų atnaujinimų sudaromos galimybės į tą patį taloną registruotis 2 pacientams.

Pacientams trūksta viešinimo

Tiek pasisakę įstaigų vadovai, tiek pacientų organizacijų atstovai vieningai pabrėžė, kad, be kita ko, itin stinga viešinimo, jog sergu.lt jau greitai nebeveiks.

Pagalbos onkologiniams ligoniams asociacijos (POLA) vadovė Neringa Čiakienė pažymėjo, kad labai daug pacientų prasčiausiai nežino apie šiuos pokyčius.

Pacientų atstovė kartu pateikė siūlymus, kurie būtų aktualūs pacientams.

„Reikėtų standartizuoti registracijos laikotarpį visose įstaigose. Nes dabar pas vienus specialistus galima registruotis iki sausio pabaigos, pas kitus yra laikai iki pat birželio mėnesio.

Kitas dalykas, reikėtų, kad taip pat būtų pateikiama informacija, jog šis registracijos laikotarpis bus atnaujintas, pateikti nauji laikai ir vėlgi pageidautina, kad tie terminai būtų vienodi skirtingose gydymo įstaigose“, – sakė ji.

Be kita ko, ji akcentavo, kad būtina įdiegti automatizuotą SMS pranešimų siuntimo sistemą, kuri patvirtintų registraciją iš karto ir vėliau siunčiant priminimus. 

„Tai ypač aktualu dabar, kai šiuo laikotarpiu taikomas judėjimo tarp savivaldybių ribojimas. Ir pacientai skundžiasi, kad nemažai atvejų jie vykdami negauna elektroninių pranešimų. O kadangi yra nemaža dalis vyresnių pacientų, kurie el. paštais nesinaudoja, tai patogiausia būtų SMS siuntimo sistema“, – kalbėjo N. Čiakienė.

REKLAMA

Savo ruožtu SAM atstovai patvirtino, kad šis funkcionalumas jau įdiegtas ir paragino įstaigas tuo naudotis. 

Dėl naudojimosi pasyvumo stokoja patrauklumo

Reaguodama į vardytas problemas D. Vilytė sutiko, kad kol kas išlikusi galimybė prisijungti prie abiejų sistemų klaidina vartotojus.

„Tai nėra gerai, bet per pirmą ketvirtį bus išeita iš tokios situacijos. Esame priversti lygiagrečiai kurti naujus sistemos funkcionalumus, paslaugas, gerinti techninę dalį. Jau tam tikri naujinimai ką tik buvo atlikti, tas turėjo pasijausti“, – sakė Registrų centro atstovė.

Ji pabrėžė, kad tai geras ir teisingas įrankis, tik kol kas dėl naudojimosi pasyvumo nėra toks patrauklus pacientams.


Rašyti komentarą...
M
Manau
2021-01-24 22:08:51
Pranešti apie netinkamą komentarą
Super !!! Išmarinimo politika, kur eini Lietuva ? Kodėl Žmogus tapo nereikalingas, jeigu vyresnis negu komiuterinė visuomenė -keluas tik į kapus. Jeigu per sergu.lt dargalima buvo registruoti šeimos narius, tai IPR neikaip. Taigi, ...mąstančių LT dar yra ?
Atsakyti
-5

P
Pensininke
2021-01-24 21:56:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
Tai kad sistema pastoviai neveikia.Nezinia kas paruose ,bet tikrai ne profai.Gaila ismestu pinigu sistemos sukurimui.
Atsakyti
-3

P
Persirgęs
2021-01-24 22:21:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
Blogai, kad persirgusieji Corona virusu yra paliekami likimo valiai.Išrašytas iš ligoninės pacientas yra labai silpnas, nebegaudamas vaistų, gydymo kaip būdamas ligoninėje , apsilpsta, atsiranda negalavimai , kraujo krešiamumas padidėja. O gydymas joks netaikomas , nes negalima prisiskambinti gydytojai. Darbingi piliečiai su gydytoju bendrauja tankiau , o pensininkams tokios privilegijos nėra . Jeigu po dviejų savaičių pavyksta tik telefonu keletą žodžių pakalbėti su savo gydytoja ir gauna atsakymą telefoninį, kad po dviejų mėn pagerės ir viskas. Ar taip turi būti gydomi sunkiai persirgę plaučių uždegimus/
Atsakyti
-5

SKAITYTI KOMENTARUS (18)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų