Įvertino vairuotojų keiksnojamas sankryžas – žmonės nepatenkinti, bet tikslas pasiektas

Nors prieš kelerius metus Vilniuje pradėtus žiedinių sankryžų ženklinimo pokyčius dalis vairuotojų pasitiko burnodami, Vilniaus miesto savivaldybė tvirtina, kad vietomis eismo įvykių sumažėjo 2–3 kartus. Tiesa, tikslesnę avaringumo statistiką savivaldybė ketina pristatyti balandį.

„Aš ten gyvenu ir 25 metus važiuoju per šį žiedą po kelis kartus per dieną. Po pasakiškai neišmintingų Vilniaus miesto savivaldybės „specialistų“ žiedo perpaišymo situacija tapo katastrofiška“, – Savanorių žiedo atnaujinimą feisbuke kritikavo vienas internautas.

„Koks pagerėjimas gali būt, dirbtinai susiaurinant važiuojamąsias dalis. Ir pridarant kitų kliūčių“, – stebėjosi kitas.

Avaringumas smuko

Naujas ženklinimas sostinės žiedinėse sankryžose prasidėjo dar 2016 m. nuo Antakalnio, Olandų ir T. Kosciuškos g. bei Žirmūnų, Šeimyniškių ir Tuskulėnų g. žiedinių sankryžų eismo perorganizavimo.

2018 m. paženklinta viena iš centrinių sostinės Konstitucijos prospekto, Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvių žiedinių sankryžų, o pernai vasarą Vilniuje atnaujintas Savanorių, Laisvės prospektų, Geležinio Vilko ir Tūkstantmečio gatvių žiedinės sankryžos ženklinimas. Jau daugiau nei pusmetį čia vairuotojus pasitinka specialūs informaciniai skydai, nurodomieji kelio ženklai ir naujai paženklinta važiuojamoji dalis, įrengti greičio mažinimo kalneliai. 

„Skaičiuojama, jog atnaujinus ženklinimą Antakalnio, Olandų ir T. Kosciuškos g. bei Žirmūnų, Šeimyniškių ir Tuskulėnų g. sankryžoje eismo įvykių skaičius per šį laikotarpį jose sumažėjo net 2–3 kartus“, – atsakyme tv3.lt rašė Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.

Visose minėtose sankryžose važiavimas eismo juostomis reguliuojamas taip, kad vairuotojai prieš įvažiuodami į žiedą iš anksto pasirinktų reikiamą juostą ir jiems nereikėtų persirikiuoti jau pačioje žiedinėje sankryžoje. 

REKLAMA

„Atnaujinus pirmųjų žiedinių sankryžų ženklinimą, stebėjome pokyčių rezultatus – avaringumas šiose sankirtose žymiai sumažėjo. Kadangi aiškesnis eismo organizavimas padeda vairuotojams judėti sklandžiau, nesiblaškyti, tai automobilių srautai juda greičiau ir žiedai tapo saugesni, be avarinių situacijų ir trukdžių viešajam transportui“, – pastebėjo T. Kamaitis.

Šiuo metu Vilniaus Gedimino technikos universitetas atlieka Savanorių žiedo praktinio laidumo ir avaringumo analizę, kurios rezultatai paaiškės balandį.

„Siekiant pagerinti laidumą žiedinėje sankryžoje, kaip ir Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvių sankryžoje, buvo pasitelkta policijos pagalba, kuri reguliuoja įvažiavimą į žiedinę sankryžą. Pernai atnaujinus Savanorių, Laisvės pr., Geležinio Vilko ir Tūkstantmečio g. žiedinės sankryžoje fiksuojamas 30 proc. eismo įvykių sumažėjimas. Atliekant analizę buvo lyginti 2014–2019  metų duomenys“, – teigė T. Kamaitis.

Tuo metu Policijos departamentas negalėjo patikslinti, kaip nuo sankryžų atnaujinimo kilo avaringumas patobulintose sankryžose, nes policijos registruojamų įvykių registre nėra galimybės išskirti sankryžas. Vis dėlto policija sako pastebinti, kad beveik nesulaukia įvykių minimose sankryžose.

„Po žiedinių sankryžų perbraižymo, į policijos eismo įvykių registrą beveik nepatenka eismo įvykiai iš minėtų sankryžų. Statistiškai galima teigti, kad avaringumas žiedinėse sankryžose ženkliai sumažėjo.

Konkrečių skaičių pateikti neturime galimybės, kadangi eismo įvykiai, kai vairuotojai užsipildo eismo įvykio deklaraciją, į registrą nepatenka“, – rašoma Policijos departamento atsakyme tv3.lt.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų