Ir ši „šimtinė“ „Audi Quattro“ ne vienintelė, kuria Seimo kanceliarija norėtų atsikratyti. Valdininkai ruošiasi ištuštinti visą šį senų mašinų parką, kuriame net 13-ka lengvųjų, 8-ni krovininiai automobiliai bei du autobusai. Tarp jų ir senolis, 1992-ųjų 44 vietų MAN ir šie, serialus apie banditus primenantys BMW.
Galingos, keturių litrų mašinos Seimui per paskutinius šešerius metus atsiėjo nepigiai. Pavyzdžiui, vien už vienos mašinos priežiūrą ir remontą per šį laikotarpį paklota beveik 17 tūkstančių eurų, o iš viso šių senučių parko išlaikymas dešimt kartų tiek - jis atsiėjo 160 tūkstančių eurų. Seimo kanceliarijai nusprendus, kad tokia kolekcija Seimui ne tik menkai naudinga, bet ir per brangi, sumanė mašinas atiduoti. Jas siūloma atiduoti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai. Esą jomis gyventojus lankytų socialiniai darbuotojai. Seimo vicepirmininkas ministerijos pareigūnams net sufleruoja, su kuriomis iš šių degalus ryjančių mašinų vykti į rajonus mažiausiai kainuotų.
„Tie BMW ir daug kuro sunaudoja, ir nebūtų geriausias pasirinkimas. Tačiau yra daug kitų, tai „Vokswagen Passat“, „Sharan“, ir kiti, kuriuos būtų galima naudoti šeimoms vežti arba važiuojant iš Vilniaus į regionus“, - mano Seimo vicepirmininkas Arvydas Nekrošius.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija sako Seimo dovanas mielai priimsianti, mat vykdant vaiko teisių apsaugos sistemos centralizavimą papildomo darbo netrūks.
Beje, jei ministerija priims ne visus automobilius, Seimo kanceliarija kreipsis ir į kitas institucijas, o jei ir šios politikus vežiojusių mašinų nepanorės, bus skelbiamas aukcionas. Beje, paskutiniais metais tokie valdžios automobilių išpardavimai smalsuolių būrio nepritraukdavo. Pasidomėti ateidavo vos vienas kitas, tad ir kainas tekdavo gerokai sumažinti.
Prekybos automobiliais specialistai mano, jog dabar daugelis šių mašinų vertos tik skatikų. Daugiau uždirbti pavyktų nebent iš BMW. Tvarkingi 2001-ųjų modeliai gali kainuoti nuo trijų iki devynių tūkstančių eurų. O minėta Landsbergį ir Juršėną vežiojusi "Audi“ su įspūdingu 660-ties tūkstančių kilometražu – ne pats populiariausias pirkinys. Esą ir su dvigubai mažesne rida tokie automobiliai kainuoja tik apie pusantro tūkstančio eurų. Nors pirkėjus gali suvilioti istorinė jo vertė.
Na, o vilniečiams nė motais, kad "Audi" - "kilminga", nes vežiojo patį profesorių Landsbergį. Lietuviai - praktiški, pirmiausia jiems rūpi automobilio rida ir susidėvėjimas.
Beje, savo garažą nuo senučių išvalęs Seimas savo darbuotojų ir aukštų politikų tikrai nenuskriaus ir pėsčių nepaliks. Seimo kanceliarija parlamentarų reikmėms neseniai įsigijo 37-nis visiškai naujus automobilius.
Plačiau apie tai - TV3 reportaže.