REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Emigrantui – parduotuvės akibrokštas

Dvylika metų Vokietijoje gyvenantis panevėžietis Saulius Urbonas, atostogų grįžęs į gimtąjį miestą, buvo nemaloniai nustebintas. Vyras teigia esą buvęs išvarytas iš parduotuvės „Bičiulis“. Mat į prekybos centrą buvo įleistas iki darbo pabaigos likus maždaug dešimčiai minučių ir per jas nespėjo apsipirkti. Tačiau prekybos centro „Bičiulis“ direktorius Nerijus Gvazdauskas sako, kad jokio konflikto nekilo, darbuotojai, pasibaigus darbo valandomis, net ir norėdami negali aptarnauti klientų, nes grėstų nemalonumai iš Darbo bei Mokesčių inspekcijų.

Remia vietinį verslą

Kaip „Sekundei“ pasakojo S. Urbonas, į Lietuvą jis grįžtantis retai, tačiau kai vieši mieste, kuriame prabėgo didžioji dalis gyvenimo, stengiasi apsipirkti ne verslo rykliams priklausančiuose prekybos centruose, o vietos verslininkų parduotuvėse.

„Jei tik įmanoma, stengiuosi lankytis vietiniams verslininkams priklausančiose parduotuvėse, norėdamas bent taip prisidėti prie savo gimtojo miesto verslo skatinimo. Juk jeigu klestės verslas, nuo to bus geriau panevėžiečiams“, – įsitikinęs jis.

REKLAMA
REKLAMA

Nors S. Urbonas gyvena Molainių gatvėje, kurioje – ne vienas prekybos centras, jis taksi automobiliu nuvyko į parduotuvę „Bičiulis“. Į prekybos centrą įėjo likus maždaug dešimčiai minučių iki darbo pabaigos.

REKLAMA

Kaip tik tuo metu telefonu paskambino draugas. Kalbėdamas su juo S. Urbonas vaikščiojo po prekybos salę ir rinkosi prekes. Jo nuostabai, viena iš pardavėjų, kaip vyrui pasirodė, gana šiurkščiai liepė i išeiti, nes parduotuvė uždaroma.

„Taip, galėjau greičiau apsipirkti, bet kaip tik tuo metu paskambino draugas. Pokalbis netruko daugiau kaip penkių minučių. Pardavėjos galėjo tiesiog maloniai pasakyti, kad uždaro parduotuvę, ir leisti apsipirkti. Vis dėlto esu klientas, net turiu jų lojalumo kortelę, nors jau daug metų negyvenu Panevėžyje. Suprantu ir jas, kad darbo pabaiga, pavargusios, bet galėjo maloniai pasakyti, jog paskubėčiau. Juk ir mes leidžiame savo sunkiai uždirbtus pinigus“, – pardavėjų elgesio priblokštas liko vyras.

REKLAMA
REKLAMA

Jam nesuprantama, kodėl Panevėžio smulkieji verslininkai tik dejuoja, kad nėra perkamosios galios ir jie negali konkuruoti su didžiaisiais prekybos centrais, bet nieko nedaro, kad būtų kitaip. Atvirkščiai, tokiu elgesiu tik atbaido potencialius klientus. O šypsenos ir malonus elgesys nieko nekainuoja.

Reikia pasimokyti kultūros

S. Urbonas sako bandęs gražiai kalbėti, kad jam dar duotų kelias minutes, tačiau liko nieko nepešęs – esą buvo liepta kuo greičiau palikti parduotuvę. Neapsikentęs tokio nemalonaus elgesio, buvęs panevėžietis paprašė skundų knygos. Tačiau šis jo prašymas sukėlė dar didesnį kasininkių pasipiktinimą.

„Gal man ir nereikėjo prašyti tos knygos, bet Vokietijoje nieko nestebina klientai, norintys skundų ir atsiliepimų knygoje palikti savo nuomonę apie aptarnavimą ar prekes. Matydamas, kad su moterimis nepavyks rasti bendros kalbos, paprašiau iškviesti apsaugą, bet man buvo pareikšta, kad apsauga jau nebedirba. Gal jos bijojo, kad skundą perskaitys direktorius ir dėl to gali grėsti nemalonumai“, – svarstė S. Urbonas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis jau anksčiau atkreipė dėmesį, kad šioje parduotuvėje daug mažiau šypsenų ir pagarbos klientui, tačiau tokių dalykų niekada nesureikšmindavęs, kol praėjusį sekmadienio vakarą buvo šiurkščiai išvarytas. „Viena iš kasininkių, kaip spėju, vyriausioji, mane kone išstūmė pro duris ir greitai jas užrakino. Laimei, spėjau patraukti rankas, antraip būtų privėrusi. Niekaip nesuprantu, jeigu jau įleidote žmogų apsipirkti, leiskite jam tai padaryti bent penkiolika minčių, o jei nebenorite dirbti, tiesiog klientų neįleiskite“, – piktinosi „Sekundės“ pašnekovas.

Po šio įvykio nieko kito nebeliko kaip sėsti į laukiantį taksi ir vykti į prie namų esantį prekybos centrą. Jis vis dar svarsto, ar po tokio incidento dar kada nors pravers „Bičiulio“ duris.

REKLAMA

S. Urbono teigimu, Vokietija, kuri jau dvylika metų yra jo antrieji namai, taip pat išgyvena sunkmetį, kasininkės, kaip ir Lietuvoje, nedaug uždirba, bet tokių dalykų niekada nėra matęs. Net kai žmogus paprašo skundų knygos, jam palinkima geros dienos.

„Man ne taip būtų buvę pikta, jeigu kas nors panašaus būtų įvykę didžiuosiuose prekybos centruose, bet čia – vietinėje parduotuvėje. Suprantu, kad vienas klientas jokios įtakos verslui nepadarys, bet jeigu taip elgsis su visais? Lietuva išsivaikščiojusi, daugelis dirba užsienyje, tačiau atostogauti visada sugrįžta į gimtąjį miestą ir atsiveža svetur uždirbtus pinigus. Kultūros mums dar reikėtų pasimokyti, nors esame tarp Europos Sąjungos šalių“, – kritikos negailėjo S. Urbonas.

REKLAMA

Kiekvienas klientas gerbiamas

Prekybos centro „Bičiulis“ direktorius N. Gvazdauskas „Sekundei“ teigė, kad apie incidentą, nutikusi sekmadienio vakarą prieš pat užsidarant parduotuvei, girdėjęs, tačiau jokio konflikto nebuvo. Jo žiniomis, kasoje dirbančios merginos vyrą mandagiai perspėjo, kad parduotuvė uždaroma. Tačiau neaišku dėl kokių priežasčių klientas susierzino ir savo nepasitenkinimą dėl per trumpo darbo laiko ir aptarnavimo kokybės pradėjo garsiai reikšti.

„Konflikto tikrai nebuvo. Klientas užėjo prieš pat darbo pabaigą. Kasininkė maloniai informavo, kad parduotuvė uždaroma. Po akimirkos tą patį pakartojo kita mergina. Jis susinervino ir pradėjo piktintis, kodėl parduotuvė dirba tik iki dvidešimt pirmos valandos. Ir norėdamos kasininkės nebegali aptarnauti kliento net ir esant vienai minutei po darbo valandų. Juk ir alkoholio mes negalime parduoti tam tikromis valandomis. Visa tai būtų matyti čekyje, todėl mums grėstų nemalonumai iš Mokesčių ir Darbo inspekcijų“, – situaciją pakomentavo N. Gvazdauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak direktoriaus, per dvidešimt prekybos centro „Bičiulis“ darbo metų būta įvairių situacijų, tačiau dabar pagrindo konfliktui nebuvo. Prekybos centre yra pasiūlymų ir skundų knyga, tačiau joje – nė vieno įrašo. Visi klientai, turintys tam tikrų pastabų, pasiūlymų ar nusiskundimų, kreipiasi į administratorę, o jeigu jos nėra – į vyriausiąją kasininkę. Beveik visais atvejais randamas bendras sutarimas, kiek sunkiau būna bendrauti su neblaiviais asmenimis.

„Kiekvienas pirkėjas mums yra brangus, stengiamės visus nesklandumus išspręsti, gaila, kad sekmadienio vakarą su šiuo klientu neradome bendros kalbos“, – apgailestavo N. Gvazdauskas. Lina DRANSEIKAITĖ

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų