Dorota Dovda parašė „Kova su Kalba “, „Mąstymo Metodika“ , „Mokymosi Strategijos“ Tai pirmos trys jos pačios populiariausios knygos. Pagal jas anglų, norvegų, italų, ispanų, vokiečių kalbos išmoko jau virš 50.000 tūkst žmonių. Knygos paremtos geriausios užsienio kalbų mokytojos patirtimi mokantis ir mokant užsienio kalbų. Ji išmoko anglų, norvegų, italų, ispanų, vokiečių kalbas pagal savo sukurtą efektyviausią užsienio kalbų mokymosi sistemą. Taip pat moko žmones šių užsienio kalbų.
"Nesvarbu kiek Jums metų, ar esate bandę mokytis anksčiau – nesvarbu. Visi gali išmokti. – Teigia, Dorota Dovda.
Kaip Jūsų knygos susilaukė tokio didžiulio populiarumo?
Tai buvo didžiulis informacijos kiekis mano galvoje. Tiek daug nesėkmių, pasisekimų, suvokimų, atradimų. Privalėjau jais pasidalinti su pasauliu, kad žmonės ištiesų suvoktų kaip gi tą anglų kalbą mokytis. Aš labai labai daug praleisdavau laiko prie anglų kalbos vadovėlių todėl laikui bėgant supratau ties kuria vieta švaisčiau daug laiko ir kur reik labiau patobulėti. Galų gale supratau kaip tobulėt. O tai ir buvo svarbiausia, nes visi kalba ką daryti, o kaip daryti tai niekas nekalba arba jų kalbos pagrįstos jų pačių nepatirtimi. Tam, kad pasakytum kažką vertingo pasauliui iš pradžių privalai pats tai patirti, pasikankinti, paverkti, padejuoti, paaimanuoti.
O aš daug kankinausi ir galvojau tai ir liks svajones net po daugelio prašvaistytų valandų. Pradėjau eksperimentuoti, nes viskas, ką girdite iš aplinkos yra tiesiog nieko verta informacija. Niekas net nepatikrina teisingumo jos. Niekas nenusiperka žodyno ir nesėdi prie jo valandų valandas, nes niekam nėra kantrybės sėdėti prie knygos mėnesiais, kai tu nejauti jokio rezultato.
Kaip išmokote anglų kalbos?
Aš po mokyklos praleisdavau po 5 val. anglų k. vadovėlių. Nuoširdžiai bandžiau suprasti, suvokti tą informaciją. Bet ten tiek daug bereikšmių dalykų aprašyta. Taisyklės prieštaraujančios viena kitai. Nelogiškai pateikta mokymosi medžiaga. Sėdėdavau valandų valandas, stebėdavau laikrodį, senkančias valandas ir jausdavau beviltiškumo jausmą. Sunku būdavo. Jausti, kad praleidai penkias valandas ir nieko neišmokai. Ir taip diena iš dienos. Bet aš iš prigimties esu žmogus kovojantis už save, už pasaulį todėl ta aistra, meilė anglų kalbai, jos skambesiui mane vedė į priekį. Sėdėdavau prie knygų net tada, kai nieko nesuprasdavau. Gaila buvo, kad nebuvo šalia ir žmogaus, kuris paaiškintų viską.
Ką daryti jei nesiseka mokytis anglų?
Nr 1. Sėdėk po 5 val. kas dieną prie anglų kalbos knygų, kurių nesupranti. Daryk tai ateinančius tris metus ir galėsi 10 knygų parašyt apie tai, kaip ištikrųjų reikia anglų ir kitas užsienio kalbas mokytis. Taip dariau aš, kai mokiausi anglų, norvegų, italų, ispanų, vokiečių kalbas savarankiškai.
Nr 2. Susirask mokytoją, kuris sėdėjo prie knygų po 5 valandas. Todėl šiuo metu ir turiu parašiusi ne vieną vadovėlį anglų, vokiečių, norvegų, ispanų, italų kalboms išmokti. Visa informacija paremta tik mano asmenine ir mano mokinių patirtimi. Eksperimentais. Begale eksperimentų. Nežinau kartais kai pati pagalvoju apie visą tą prašvaistytą laiką nesuprantu kodėl ir iš kur pas mane buvo tiek daug ryžto eiti toliau. Ėjau, nors nė trupučio prašviesėjimo nemačiau. Kartais ir pati nustembu nuo savęs pačios prisimenant visas pastangas mokantis anglų kalbos.
Kokia Jūsų mokyklinė patirtis?
Gaila tiesiog, kad nebuvo šalia mokytojų, kurie sugebėtų mokyti. Rodos eidavau į mokyklą ir nebūdavo to jausmo, kad va šiandien kažko išmokau. O ištiesų juk tokį jausmą privalo jausti visi, kurie eina į mokyklą. Po kiekvienos pamokos mokinių akys privalo žibėti. Nueikite ir pažiūrėkit mokyklos koridoriuose kiek pamatysit žibančių akių pasibaigus pamokai. Vaikai ten prislėgti, depresuoti, lygtais egzaminas būtų gyvenimo prasmė ir ne tiek mokytojai moko, kiek leidžia laiką kalboms apie tai kokie gi egzaminai laukia. Ne visi mokytojai tokie, bet daugiau nei pusė tikrai yra būtent tokie. Jeigu neužtenka jėgų mokyti – nemokyk ir nevaryk nepagrįstos baimės. O jeigu tai matai, kaip vienintelį būdą ‘‘sutramdyti‘‘ klasę – nemokyk žmonių. Eik dirbti į sandėlį, nes tau mokykloje ne vieta.
Kiekvienas jaunas žmogus privalo eiti ir išeiti su jausmu, kad kažko išmoko. Tuomet nebūtų ir pamokų praleidinėjimo, pykčių, nevilties. Juk jaunas žmogus tiek daug laiko praleidžia tarp mokyklinių sienų ir mokytojai tampa autoritetu. Mokytojas įgauna arba įkvėpėjo įvaizdį arba tampa nekenčiamiausiu žmogumi jauno žmogaus pasaulyje. Kiek daug istorijų girdėjau iš suaugusių apie vaikystę ir būtent tokius įvykius. Kai būtent anglų k. mokytojas tapo pagrindine priežastim, kodėl būdamas vaiku nebenorėjai lankyti anglų k. pamokų. Ne tik pamokų, bet apskritai mokytis, girdėti tos kalbos. Per visą savo gyvenimą mačiau tik kelis mokytojus, kuriuos gerbė. Jie įžengdavo į klasę ir staiga įsivyraudavo mirtina tyla.
Galvodavau... Va čia tai pagarba. Svajodavau, kad per visas pamokas būtų tokia tyla, kad galima būtų tiesiog mokytis. Laikui bėgant tiesiog supratau, kad yra daug žmonių, kurie yra ne savo vietose gyvenime. Daug mokytojų, nesutvertų mokyti. Mokytoją tu gali atpažinti iš už šimto kilometrų. Tikri mokytojai moko ne tik to dalyko, o gyvenimo apskritai. Jie išmintingi, neskirstantys gerų ir blogų, jiems visi mokiniai vienodi, jų didžiausias siekis tai išmokyti visus.
Aš niekada netingėdavau. Eidavau į mokyklą net kai būdavo -27 ir man patikdavo tas jausmas, kai esi vienas mokykloje. Tėvai grįždavo iš darbo ir būdavo ‚‘‘šoke‘‘, kad aš ėjau į mokyklą ir buvau vienintelė visoje mokykloje. Net mokytojai sakydavo ką čia veikiu, gi nieko nėra. Aš ateidavau į mokyklą, nes norėjau mokytis ir mėgaudavausi ramybe, biblioteka. Ir aišku, aš žinodavau, kad niekas manęs tą dieną nemokys, nes mokytų tik tikras mokytojas, kurio nebuvo tą dieną. Bet vistiek, mokykla man buvo mokslo ir ramybės simbolis. Pamenu kaip svajodavau, kad mokykla dirbtų ir vasarą, nes kai klasiokai būdavo paliekami mokytis keletai vasaros mėnesių – aš pati eidavau pas juos savo noru. Sėdėdavau savo noru klasėje ir prašydavau mokytojos, kad duotų man užduočių kokių nors. Paliktieji vasarai tik šnairuodavo į mane ir sakydavo, kad aš išprotėjus, juk vasara. O aš sakydavau, aš noriu mokytis. Bibliotekoje irgi visas jau knygas buvau perskaičiusi ir tik atėjus klausdavau bibliotekininkės: - ar neturit naujų knygų? Ir išeidavau, nes neturėdavo.
Dabar, kai pažiūriu kiek gali knygų nusipirkti internetu tai tik pasvajoju, kiek knygų dabar turėčiau savo namų bibliotekoje, jeigu būtų buvus tokia galimybė kai buvo 15m. Visos mano kuprinės, rankinukai visada plyšdavo nuo knygų, o ne nuo kitokių daiktų.
Dabar kai yra visokios aplikacijos, tai daug knygų skaitau per iphone ibooks, kindle. Bet knygos visada buvo mano gyvenimas, nuo pat vaikystės. Tai buvo mano pasirinkimas, mano aistra.
Visada buvau sunkiai dirbantis, mokslo žmogus. Gaila, tik kad aplinkui nebuvo mokytojų, kurie būtų tam sutverti. Buvo vienas kitas žmogus, bet 90% mokytojų ‚‘‘varydavo‘‘ į depresiją, neviltį ir ne tai, kad neišmokydavo, bet dar ir savivertę prilygindavo nuliui. Daug mokytojų mane ‚‘‘sodindavo‘‘, mažindavo pažymius, šaipydavosi. Kartais galvodavau, kodėl taip yra, bet gal būtent taip todėl ir yra. Kad galėčiau būti čia, kur esu.
Mokslas buvo mano širdyje visada ir grįžus po mokyklos nuolat sėdėdavau prie anglų k. Vadovėlių. Kiek laiko prašvaistyta vartant tuos bereikšmius puslapius ir bandant išmokti tai, ko gyvenime tau neprireiks.
Visuomet norėjau, kad žmonės aplinkui mane būtų laimingesni. Matydavau daug liūdnų veidų. Vaikus, paauglius net suaugusiuosius, kurie atvykdavo į mano pamokas depresuoti. Išeidavo laimingi. Nuolat sakydavo, kad po mano pamokų jaučiasi pozityvesni, kupini motyvacijos, džiaugsmo gyvenimui. Tuomet ir aš jausdavau laimę.
Mokykloje visada norėjau, svajojau būti apsupta tikrų mokytojų. Į kurių pamokas tu lėktum išdegęs akis. Kiekvieną dieną svajodavau, kad įvyks kažkoks stebuklas ir visi netikri mokytojai bus pakeisti tikrais. Nepamiršiu to jausmo, kai pirmą kart patyriau tą džiaugsmą, kai esi mokomas tikro mokytojo. Visa klasė, net tie, kurie yra gi patys blogiausi, klausė ištempę ausis. Nebuvo nė vieno klasioko, kuris būtų praleidęs tikro mokytojo pamoką. Tai būdavo pati laukiamiausia pamoka. Rodės eini į mokyklą tik dėl tos pamokos ir kaip tyčia ji būdavo pati paskutinė.
Mes visi klausėm to vienintelio tikro, gerojo mokytojo gyvenimo, pasakojimų, išminties ir visi gaudavo aukščiausius pažymius, nes mokytojo tikslas būdavo visus išmokyti iki vieno.
Išmokydavo, nes mokytis norėdavo visi. Tas vienintelis gerasis mokytojas įkvėpdavo mokytis, norėti išmokti ir taip aiškiai mokydavo, kad rodės kaip to galima buvo nemokėti.
Išmokyti gali tik tikras mokytojas. Netikri mokytojai gali priversti ‚‘‘iškalti‘‘ arba gali visam likusiam gyvenimui užmušti tą norą mokytis bet ko. Apie tai ištiesų daug rašiau savo pirmoje knygoje „Kova su Kalba“ . Džiaugiuosi, kad knygą jau perskaitė virš 50.000 tūkst. žmonių. Kas dieną gaunu įvairias padėkas, kad parašiau šią knygą.
Taip pat mokinių atsiliepimus apie Dorota Dovda galite rasti tinklapyje www.anglukalbakalbeklaisvai.lt .
Man patiko vienos mokinės atsiliepimas apie „Kova su Kalba“ , „Mąstymo Metodika“ „Mokymosi Strategijos“ ir anglų kalbos kursus :
Apsiverkiau skaitydama, galvojau kad man vienai taip. Bet pasirodo visiems taip yra, kurie nemoka anglų kalbos. Ir širdė skauda ir bijau pagalvoti, kad gali išsipildyti daugiau kaip 10 metų puoselėta svajonė. Buvau praradusi viltį išmokti, bet kažkur toli toli sužibo švieselė ir širdis suspurdėjo, o gal? Pasiruošusi naujiems iššūkiams. – Ona
Mokinės vardas pakeistas.
Neapsakomai džiaugiuosi, kad jau yra virš 50.000 tūkst. laimingų žmonių yra ir vis daugiau jų atsiranda kas dieną. Esu laiminga, kad žmonės pakeitė požiūrį apie užsienio kalbų mokymasi ir galų gale ryžosi išmokti anglų kalbą. Daugiau mokinių atsiliepimų apie mano anglų, norvegų, ispanų, italų, vokiečių mokymus rasite facebook puslapyje - https://www.facebook.com/dorotadovda/?pnref=lhc . Mokiniai kas dieną siunčia pačius gražiausius atsiliepimus todėl nuolat jais pasidalinu viešai.
Kodėl jau virš 50.000 tūkst. žmonių pasirinko būtent Jūsų mokymus?
Taip yra todėl, nes mano anglų kalbos mokymai yra patys efektyviausi visame internete. Aš išmokau susikalbėti angliškai per vieną mėnesį. Tai yra ne stebuklas, tai yra didžiulio mano asmeninio darbo rezultatai. Patikėkite, jeigu Jūs sėdėtumėt kas dieną po penkias valandas prie knygų – anksčiau ar vėliau suprastumėt dalykus, kurių niekada nesupras žmonės, kurie šios patirties neturi.
Mano internetiniuose anglų kalbos kursuose patogu mokytis, nes galima mokytis iš bet kurios pasaulio vietos. Tai yra žymiai efektyvesnis būdas nei realūs grupiniai kursai. Mano 90% mokinių yra atėję iš grupinių kursų ir yra visiškai nusivylę neefektyviu mokymu. Tiesiog dalinuosi tuo, ką girdžiu iš savo mokinių. Kad mokytojai nepatenkina lūkesčių, daug laiko praleidžia, kol nuvyksta. Laikui bėgant nepatinka žmonės su kuriais mokosi arba pats mokytojo dėstymo būdas.
Mano anglų, norvegų, ispanų, italų, vokiečių kalbų mokymuose:
- Mokosi žmonės nuo 14 – 60 metų, nes amžius tai ne kriterijus. Svarbiausia tikrai norėti išmokti.
- Yra intensyvaus ir lėtesnio mokymosi programos.
- Mokymosi programos skirtos visiškai nieko nemokantiems, pažengusiems ir stipriai pažengusiems. Kiekvienam žmogui paskiriama individuali mokymosi programa pagal esamas problemas.
- Nurodomas rekomenduojamas mokymosi laikas pagal darbo tvarkaraštį.
- Sudaromas individualus mokymosi planas. Pagal žmogaus žinių lygį.
- Laisvas mokymosi tvarkaraštis. Galite mokytis dieną, naktį. Sutaupote labai daug laiko, nes nereikia važiuoti pas mokytoją į namus arba į grupinius kursus.
- Nereikia laukti eismo spūstyse, gaišti laiką.
- Nereikia derinti mokymosi laiko, nes patys pasirenkate kada ir kiek mokytis.
- Gaunate profesionalius patarimus kaip gerinti anglų k., ispanų k., norvegų k., italų k., vokiečių k., žinias.
- Neprarandate ryšio su mokytoju, nes mokytojas visuomet stebi Jūsų progresą.
- Mokytojas pataria kaip mokytis žodžius. Išdėsto efektyviausius žodžių mokymosi metodus.
- Gaunate mano asmeninį sudarytą vadovėlį.
- Gaunate mano parašytas populiariausias, skaitomiausias knygas, pamokas, kurios padėjo jau virš 50 tūkst. žmonių.
- Išmokstate susikalbėti norima užsienio kalba jau per pirmą mokymosi mėnesį.
- Laiko skirti reikia 2-3 val. per savaitę norinti išmokti susikalbėti angliškai po mėnesio.
- Jeigu norite susikalbėti angliškai po dviejų mėnesių – per savaitę reiks skirti nuo 30 min iki 1,5 val.
- Jeigu per tris mėnesius – per savaitę reiks skirti tik 1 valandą.
Primenu, kad norint pasiekti tokį rezultatą reikia turėti specialistą šalia savęs. Mokydamiesi savarankiškai privalėsite praleisti tiek laiko, kiek leisdavau aš. Nes tu nori nenori leidi daug laiko, kai nežinai kas yra tikrai veiksmingai, o ko tikrai neverta daryti. Todėl vienaip ar kitaip mokydamiesi savarankiškai labai daug valandų tiesiog iššvaistysite veltui, kaip iššvaisčiau aš praeityje, kai man buvo 15 m.
Visi žmonės, kurie pradeda mokytis – išmoksta, nes mano tikslas yra išmokyti visus. Pavyzdinė anglų k. video pamoka ir jau virš 50.000 tūkst. žmonių išmokusių anglų kalbą pagal mano sukurtą efektyviausą užsienio kalbų mokymosi sistemą. Visuomet sakau, jeigu žmogui aiški ši pamoka – bus aiškios visos kitos mano pamokos. Todėl abejoti ar pajėgsite tikrai nereikia, nes pajėgsite išmokti. https://www.youtube.com/watch?v=sDfSd7-wGRs&list=PLJ_WwiSiylPY72mowg1y7-GNdfhG-P_RJ&index=2
Ar lengva patekti į Jūsų anglų, italų, norvegų, vokiečių, ispanų mokymus?
Labai dažnai sulaukiu šio klausimo. Visuomet gaunu daug žinučių su klausimu ar yra dar laisvų vietų. Kartais būna dar laisvų vietų, o kartais jos būna užimtos. Įprastai vos atsiradus laisvoms vietoms, jos užsipildo per kelias dienas. Patekti į mokymus ištiesų yra lengva jeigu tikrai žinai, kad nori pradėti mokytis. Jeigu dvejoji ar abejoji – tavo vietą tikrai užims labiau norintis. Kartais žmonėms reikia laukti mėnesiais, bet taip atsitinka tik todėl, kad žmogus pats nežino ar nori mokytis. Mano patarimas yra vienintelis – jeigu norite pradėti mokytis anglų kalbos – pradėkite. Nelaukite rytojaus, nes kažkas užims Jūsų vietą.
Jeigu norite patekti į anglų, norvegų, ispanų, italų, vokiečių mokymus – atsiųskit privačią žinutę į puslapį - https://www.facebook.com/dorotadovda/