Dermatologas Tadas Raudonis pripažino, kad į specialistus kreipiasi nemažai paauglių su išberta veido oda. Esą sudėtinga atsekti, ar tai netinkamo produkto, ar netinkamos veido priežiūros rutinos įtaka, ar netinkami įpročiai, tačiau problema – akivaizdi.
Mičigano universiteto mokslininkų atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad vos trečdalis paauglių nekompleksuoja dėl savo išvaizdos. Tyrėjai atskleidė, kad tokiai padėčiai didelę įtaką daro socialiniai tinklai.
Tam antrino ir T. Raudonis, esą socialiniai tinklai spaudžia paauglius turėti idealią veido odą. Dažnu atveju jai keliami nerealūs grožio standartai.
„Man kelia šypseną, bet kartu ir gilų liūdesį, kai pacientas ateina ir sako: aš noriu „stiklinės“ odos“, – teigė dermatologas.
Specialistas atkreipė dėmesį į tai, kad socialiniuose tinkluose reklamuojami produktai neretai nėra prieinami Lietuvoje, o kartais ir visoje Europos Sąjungoje. Tad jie dažnai neatitinka ES saugumo standartų, todėl jų sudėtyje gali būti per aukšta tam tikrų medžiagų koncentracija, kuri gali sudirginti ar sukelti alerginę reakciją ar net turėti toksinį poveikį žmogaus organizmui.
Tokios ES nesertifikuotos kosmetikos priemonės ypač pavojingos akne sergantiems paaugliams, mat agresyvūs produktai gali dar labiau pabloginti odos būklę.
Naudoja ir 10 sluoksnių priemonių
Svarbus ir priemonių ant veido odos kiekis.
„Iš tikrųjų, man siaubą kelia mergaičių naudojamas dekoratyvinės kosmetikos priemonių kiekis, užsitepamos 4 ar 5, kartais net 10 priemonių, kad veido oda atrodytų lygi. Tas priemones gyvybiškai būtina prieš einant miegoti tinkamai nusivalyti, klausimas, ar jos tai visada daro“, – pabrėžė dermatologas.
Mat tinkamai nenuvalius odos, padidėja bėrimų ar kitų alerginių reakcijų tikimybė. Tad šiais laikais, kai pirkti ir naudoti populiarias priemones ant savo veido paauglių skatinti nereikia, populiarėja veido priežiūros mokymai būtent paauglėms.
„Didžioji dalis moterų rūpesčių prasideda dėl elementariai neteisingos veido odos priežiūros arba jos nebuvimo. Dėl nesugebėjimo atsirinkti, kaip naudoti ir ką naudoti“, – tikino tokius mokymus organizuojančio „AUTENT SHIATSU SPA“ centro direktorė Jūratė Žulienė.
Ji pasakojo, kad į mokymus dažniausiai ateina mamos su dukromis, jauniausiai dalyvei buvo 7-eri. J. Žulienė pabrėžė, kad užsiėmimų tikslas jokiu būdu nėra propaguoti dekoratyvinės kosmetikos naudojimą, o kaip tik atvirkščiai – skatinama oda rūpintis kuo natūraliau.
„Man labai priimtina Rytų kultūra, viskas, kas natūralu ir be jokių drastiškų intervencijų ar procedūrų. <...> Mes jų nemokome dažytis, mes jas mokome prižiūrėti veido odą“, – dėstė SPA centro vadovė.
Išleidžia daugiau nei mamos
Tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kai paaugles taip paveikia veido priežiūros priemonių reklama, kad jos nebepalieka tėvams jokio kito pasirinkimo, kaip tik nupirkti viską, ko jos užsigeidžia. Viena drastiškesnių istorijų pasidalino ir dermatologas.
„Mama atvedė savo kažkur 13 metų mergaitę, kuri buvo išterorizavusi mamą, kad jai reikia būtent tokios brangios kosmetikos, visumoje mama išleido apie 500 eurų ant vaiko kremų, kurie turėtų padėti nuo spuogų. Tampa nebeadekvatu, kai vaikas naudoja keliskart brangesnes priemones, negu jo mama“, – pasakojo T. Raudonis.
Dermatologo teigimu, veido priežiūros priemonių visai atsisakyti nereikėtų, tačiau visur turi būti saikas.
„Tai, kad paaugliui reikia pradėti kažką naudoti, ypač, kai veidą beria, tai reikia, nes nieko nedarant turėsime pasekmes – randelius“, – kalbėjo specialistas.
Jei nėra galimybės pasitarti su dermatologu, T. Raudonis patarė, ypač veido odos, priemones pirkti vaistinėje ar pagal kosmetologo rekomendacijas. Ir griežtai įspėjo – venkite pirkti kosmetikos priemones didžiuosiuose prekybos centruose, kur parduodami ir maisto produktai – ten pasitaikė atvejų, kai „prabangesnė“ kosmetika atvežama ne iš oficialaus tiekėjo, o pigiausios priemonės nepasižymi didele kokybe.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!