REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Baigėsi šiųmetinė Neįgaliųjų reikalų departamento inicijuota kampanija „Jokio skirtumo“, kuria šalies darbdaviai buvo skatinami įtraukti žmones su negalia į atvirą darbo rinką ir parodyti, kad nėra skirtumo, su ar be negalios. Kampanijos iniciatorių teigimu, apklausos metu užfiksuotas teigiamas darbdavių, svarstančių į darbą priimti žmogų su negalia, nuomonės pokytis.

Baigėsi šiųmetinė Neįgaliųjų reikalų departamento inicijuota kampanija „Jokio skirtumo“, kuria šalies darbdaviai buvo skatinami įtraukti žmones su negalia į atvirą darbo rinką ir parodyti, kad nėra skirtumo, su ar be negalios. Kampanijos iniciatorių teigimu, apklausos metu užfiksuotas teigiamas darbdavių, svarstančių į darbą priimti žmogų su negalia, nuomonės pokytis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lapkričio pabaigoje pakartotinai atliktos 386-ių Lietuvoje veikiančių darbdavių tyrimas atskleidė, kad 38 proc. apklaustųjų greičiau arba visiškai sutinka su teiginiu, kad nėra jokio skirtumo, įdarbinti darbuotoją su ar be negalios. Palyginti su rugpjūčio mėnesį, dar prieš kampaniją, atlikta apklausa, taip galvojančių gretos išaugo 5 proc. punktais.

REKLAMA

„Tik trečdalis darbingo amžiaus žmonių su negalia turi darbą – šia kampanija siekiame pakeisti tokią statistiką ir padėti daugiau žmonių, turinčių negalią, rasti savo vietą atviroje darbo rinkoje. Esminis jau antrus metus vykstančios visuomenės švietimo ir informavimo kampanijos „Jokio skirtumo“ tikslas buvo nuomonės pokytis, todėl kampanijos pabaigoje darbdavių apklausą pakartojome. Siekėme, kad darbdavių nuostatos žmonių su negalia įdarbinimo atžvilgiu pagerėtų ne mažiau kaip 3-imis proc. punktais. Tad galime drąsiai teigti, kad pokytis, kurį buvome užsibrėžę, įvyko“, – sako Neįgaliųjų reikalų departamento direktorė Eglė Čaplikienė.

REKLAMA
REKLAMA

Kampanija buvo siekiama mažinti diskriminaciją žmonių su negalia atžvilgiu, didinant visuomenės, o ypač darbdavių, viešųjų ir privačių paslaugų teikėjų, supratimą apie žmonių su negalia įtraukties į atvirą darbo rinką svarbą bei keisti visuomenės nuostatas dėl žmonių, turinčių negalią, galimybių dirbti atviroje darbo rinkoje.

Darbdaviai pakeitė nuomonę

Tyrimo duomenimis, 40 proc. darbdavių teigia, kad šiuo metu pas juos dirba žmonės, turintys negalią – tai 5 proc. punktais daugiau nei rugpjūčio apklausoje. Paklausti, ar per artimiausius metus svarstytų galimybę įmonėje įdarbinti žmogų su negalia, 53 proc. tyrime dalyvavusių darbdavių atsakė „taip“ – tai 6 proc. punktais daugiau, nei prieš kelis mėnesius darytoje apklausoje. Tuo tarpu 60 proc. tyrimo dalyvių visiškai ir greičiau sutinka su tuo, kad šalies darbdaviai turėtų labiau prisidėti prie laisvesnės žmonių su negalia konkurencijos atviroje darbo rinkoje – tai 5 proc. punktais daugiau, nei pirminėje apklausoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Puikiai suprantame, kad visuomenės ir darbdavių, kurie yra tos visuomenės dalis, nuomonė pernakt nepasikeis. Todėl kiekvienas mažas žingsnis teigiamos nuomonės apie žmones su negalia link mums jau yra pasiekimas. Norime dar kartą garsiai pasakyti, kad negalia nėra lygu nekompetencija, visi žmonės gali sėkmingai įsitraukti į atvirą darbo rinką, taip įprasmindami save – nesvarbu, su negalia ar be negalios“, – teigia E. Čaplikienė.

Kampanijos metu buvo vykdomi mokymai šalies darbdaviams „Žmonių, turinčių negalia, galimybės įsidarbinti ir dirbti“. Mokymuose buvo aptarti Užimtumo įstatymų pakeitimai – apimant pagalbą darbdaviui, darbo vietos steigimą, jos pritaikymą – negalios specifikos bei bendravimo su negalią turinčiu darbuotoju patarimai darbdaviui ir kolektyvui. Mokymuose aptarti ir stereotipai: su kuo šiandien susiduria asmenys, turintys negalią, bei kokių įgūdžių ar kompetencijų jiems trūksta. Taip pat pristatyta informacija apie galimybes kelti asmenų, turinčių negalią, kompetencijas ir įgūdžius.

REKLAMA

„Siekdami gvildenti darbo atviroje darbo rinkoje temą tiek su negalią turinčiais potencialiais arba jau dirbančiais darbuotojais, tiek su darbdaviais, suorganizavome 5 renginius-diskusijas „Negalia nelygu nekompetencija“ 5 Lietuvos miestuose: Panevėžyje, Šiauliuose, Klaipėdoje, Kaune ir Vilniuje. Renginių metu keitėmės kontaktais, diskutavome, juokėmės, išklausėme ne vieną sėkmingą įsidarbinimo, įdarbinimo istoriją“, – pažymi Neįgaliųjų reikalų departamento direktorė.

Kampaniją vainikavo memorandumo su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos verslo konfederacija bei kitais verslo atstovais pasirašymas. Darbdaviai turi galimybę prisidėti prie memorandumo ir po jo pasirašymo, jį galima rasti oficialioje kampanijos svetainėje www.jokioskirtumo.lt.  

REKLAMA

Priėmė darbuotoją su negalia

Lietuvos darbdaviai buvo skatinami reikšti savo palaikymą didesnei žmonių su negalia įtraukčiai į darbo rinką ir parodyti, kad jokio skirtumo, su ar be negalios – žmonės samdomi pagal jų talentus ir kompetencijas. Prie socialinio eksperimento iniciatyvos prisijungė draudimo bendrovė BTA, prekybos tinklas „Rimi“ bei prekių ženklų ir paslaugų dizaino agentūra „Critical“.

BTA jau antrus metus iš eilės prisijungia prie šios kampanijos ir šįkart bendrovė prisijungė prie veiklos, kurios metu įmonėje mėnesio stažuotei priimamas asmuo su negalia. Prie BTA kolektyvo prisijungė Jelena, turinti judėjimo negalią.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nebuvo nė klausimo, ar verta prie iniciatyvos prisijungti. Turėjome daugiau techninių dalykų, kuriuos reikėjo susiderinti prieš paruošiant darbo vietą Jelenai. Prieš pat susitikimą su ja jaučiau jaudulį – man tai buvo neįprasta ir nauja, tikrai labai jaudinausi. Ne dėl to, kad čia kažkas baisaus, bet dėl noro, kad viskas pavyktų, kad Jelena gerai jaustųsi mūsų įmonėje“, – komentuoja bendrovės vidinės komunikacijos specialistė Agnė Bagdanskytė.

Anot jos, Jelena išbandė net kelias pozicijas – darbavosi personalo ir žalų reguliavimo skyriuose. Būtent darbas pastarajame moteriai labiausiai ir patiko.   

REKLAMA

„Labai džiaugiuosi, nes ir Jelena labai gerai jautėsi viso eksperimento metu. Mūsų kolektyvas ją šiltai priėmė, labai jos laukė. Kolegoms ši patirtis irgi buvo labai vertinga. Mes lydėjome Jeleną per keletą skyrių. Galimybė susipažinti su skirtingomis atsakomybėmis, skirtingu darbu buvo vertingesnė, nei pamatyti tik vieną vietą. Jelenai pavyko rasti sau artimą darbo specifiką. Todėl viliuosi, kad ir ateityje pavyks dirbti kartu“, – tikina A. Bagdanskytė.

Daugiau informacijos apie kampaniją: www.jokioskirtumo.lt bei „Jokio skirtumo“ „Facebook“ paskyroje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų