REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Retai kada pasitaiko, jog oro sąlygos būtų vienintelė lėktuvo dužimo priežastis. Tačiau blogas oras paaiškina apie 10 % lėktuvų katastrofų. Nepaisant naujausios technikos: kompasų, palydovų ir orų duomenų, kurie nuolat pasiekia pilotus, jie vis tiek įskrenda į audrą, pūgą ir tirštą rūką. Tuomet lėktuvo keleivių likimas atsiduria piloto ir įgulos rankose.

Retai kada pasitaiko, jog oro sąlygos būtų vienintelė lėktuvo dužimo priežastis. Tačiau blogas oras paaiškina apie 10 % lėktuvų katastrofų. Nepaisant naujausios technikos: kompasų, palydovų ir orų duomenų, kurie nuolat pasiekia pilotus, jie vis tiek įskrenda į audrą, pūgą ir tirštą rūką. Tuomet lėktuvo keleivių likimas atsiduria piloto ir įgulos rankose.

REKLAMA

„Neprisimenu atvejo, jog blogos oro sąlygos būtų vienintele problema lėmusi lėktuvo katastrofą. Bet pasitaiko situacijų, kai oro sąlygos gali pakenkti lėktuvui“, – BBC sakė Sylvia Wrigley, lengvųjų orlaivių pilotė ir knygos „Kodėl dūžta lėktuvai“ autorė.

Labai stipri audra gali nepataisomai pažeisti mažesnio lėktuvo sparnus. Todėl pilotai ir dispečeriai, kurie nuolat stebi orų situaciją, stengiasi išvengti lėktuvo susidūrimo su audra. Lėktuvo ekipažai bando apskristi audros vietą bent 16 km atstumu.

REKLAMA
REKLAMA

Viena avarijų, kai dėl prastų oro sąlygų nukrito lėktuvas nutiko 2009 metais, tuomet Air France lėktuvas įkrito į Atlanto vandenyną. Po susidūrimo su turbulencija, šio lėktuvo pilotai neturėjo pakankamai patirties ir nežinojo, kaip susidoroti su nutikusiu variklio gedimu.

REKLAMA

Kai ant lėktuvo sparnų ar galo susidaro ledas, tai irgi gali lemti lėktuvo dužimą, bet pilotai yra apmokomi to išvengti.

Žaibai – nebaisūs

Tikriausiai nežinojote, kad lėktuvų sparnuose yra įtaisyti žaibolaidžiai, kurie saugiai išsklaido elektrą, kai trenkia žaibas. Apskaičiuota, kad į kiekvieną komercinį lėktuvą kartą per metus trenkia žaibas. Todėl, visų nuostabai, žaibas nėra pats didžiausias pavojus, kuris gali ištikti skrendant.

Liūtis – gero nežadantis faktorius

Stiprus lietus arba šlapdriba taip pat kaip ir audra sukelia variklio gedimus. Pilotas užgesusį variklį dažniausiai gali iš naujo užvesti, bet tai pavyksta ne visada.

REKLAMA
REKLAMA

Garuda Indonesia oro linijų 737 lėktuvas patyrė abiejų variklių perdegimą per smarkią liūtį virš Javos upės 2002 metais. Nors pilotai nesugebėjo iš naujo užvesti variklių, bet jie sugebėjo saugiai nuleisti lėktuvą į upę.

Daugiausia avarijų įvyksta dėl pakilimo tako

Šiomis dienomis yra labai neįprasta, jei nelaimingi įvykiai nutinka dėl pilotų nesugebėjimo susitvarkyti su blogomis oro sąlygomis esant dideliame aukštyje. Tarptautinė civilinė aviacijos organizacija (ICAO) pabrėžia, kad daugiau nei pusė avarijų įvykusių tarp 2006 ir 2011 metų buvo susijusios su pakilimo tako sauga.

2005 metų gruodį, Southwest oro linijų skrydis 1248, skridęs iš Baltimorės į Vašingtono tarptautinį oro uostą, buvo priverstas leistis pusiaukelėje esančiame Čikagos oro uoste, dėl pūgos. Leisdamasis lėktuvas nuslydo nuo pakilimo tako ir atsitrenkė į mašinų eilę, žuvo kūdikis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vienas iš labiausiai pagarsėjusių incidentų dėl blogo oro įvyko 1958 metų vasarį, kai British European oro linijų dvivariklis keleivinis lėktuvas sudužo kildamas iš Munich-Riem oro uosto. Tarp žuvusių buvo ir Manchester United futbolo rinktinės žaidėjų. Tyrėjai pastebėjo, kad lėktuvas sulėtėjo iki pavojingo greičio, dėl stiprios šlapdribos ir šlapio sniego buvusio ant tako.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų