Eligijus Masiulis. Gedimino Savickio (ELTA) nuotr.

Eligijus Masiulis. Gedimino Savickio (ELTA) nuotr.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pripažįsta, kad nuolatinis šalies biudžeto išlaidų mažinimas jau atsisuka prieš mus kitu galu.

"Jau turime imtis konkrečių veiksmų, leisiančių didinti biudžeto pajamas. Sprendimai revizuoti biudžetą, mažinant jo išlaidas, neprisideda prie įplaukų didinimo", - Baltijos televizijos ir "Lietuvos žinių" laidoje "Svarbus pokalbis" sakė susisiekimo ministras, Liberalų sąjūdžio (LS) vadovas E.Masiulis.

Požiūris keičiasi.

- Savaitgalį slaptame pasitarime Turniškėse ministrai, kaip kalbama, apsisprendė birželį planuotą eilinį biudžeto mažinimą nukelti rudeniop?

- Pasitarime apsispręsta, kad birželį nereikėtų skubėti mažinti biudžeto išlaidų. Iš tiesų, jeigu reikėtų dar 2 mlrd. litų sumažinti biudžetą, sunkiai įsivaizduoju, kad Seimas priimtų tokį sprendimą. Antra, mes laukiame naujosios prezidentės - būtų korektiška, jeigu Vyriausybė planuodama tolesnius žingsnius juos derintų su būsimąja šalies vadove.

- Anksčiau premjeras ir finansų ministras tikino, kad dar kartą nesumažinus biudžeto, šalį ištiks bankrotas?

REKLAMA

- Viskas turi turėti ribas. Tai, kad nuolatos mažiname valstybės biudžeto išlaidas, turi ir pozityvią, ir negatyvią puses. Negatyvu tai, kad mažindami valstybės išlaidas mažiname ir vartojimą. Tai lemia mažesnį mokesčių surinkimą, dėl to mažėja biudžeto pajamos. Vadovaujantis elementaria ekonomine logika, valstybės biudžeto mažinimas atsisuka prieš mus kitu galu.

- Kalbate visai priešingus dalykus, nei iki šiol tvirtino premjeras ir finansų ministras. Ar Vyriausybėje prasideda trintis?

- Nesakyčiau, kad tai yra nesutarimai. Požiūriai išsiskiria, mes tikrai labai daug diskutuojame. Aš esu už tai, kad šiuo ypač sunkiu metu valstybė turi gyventi pagal savo kišenę, bet jau turime imtis ir konkrečių veiksmų, leisiančių didinti biudžeto pajamas. Sprendimai revizuoti biudžetą, mažinant jo išlaidas, neprisideda prie įplaukų didinimo.

Nesugebėjo apginti

- Pastarąjį kartą mažinant biudžeto išlaidas, nukentėjo ir jūsų kuruojama sritis - Kelių programai lėšos sumažintos daugiau kaip 0,5 mlrd. litų. Grasinote, kad jei kelininkai bus skriaudžiami jūsų, vadovaujamas LS neparems biudžeto pakeitimų, bet paskui vis dėlto balsavote "už"?

- Vyriausybėje virė dideli ginčai. Priėmėme bendrą sprendimą. Esu komandos žmogus, kai vyksta diskusija, išsakau visus argumentus. Bet jei mano pozicija nesulaukia didelio pritarimo, natūralu, kad turiu sutikti su koalicijos sprendimais ir jų laikytis.

Noriu atkreipti dėmesį, kad iš pradžių Finansų ministerija siūlė Kelių fondą sumažinti kur kas labiau. Galima sakyti, kad per ginčus ir diskusijas sugebėjome išsaugoti apie 200 mln. litų. Tai - ne pergalė, bet mažas žingsnelis, pristabdantis visišką šios srities sugriuvimą.

REKLAMA

- Kelininkai tikėjosi, kad kaip ministras apginsite investicijas, iš kurių valstybė gali tik laimėti. Kitos Europos Sąjungos valstybės dabar jas net gerokai didina.

- Deja, reikia turbūt pasakyti: nesugebėjau Vyriausybės kolegoms įrodyti, kad sprendimas mažinti Kelių fondo lėšas yra klaidingas. Kita vertus, ir su 1,6 mlrd. litų, kurie skirti, turint omenyje, kad konkursai dabar labai intensyvūs, tad dėl konkurencijos kelių statybos kainos mažėja, galime padaryti iš esmės tiek pat, kiek pernai už 2 mlrd. litų.

Pokyčių bus

- Ar nusiteikimo mažinti Kelių fondą negalėjo lemti faktas, kad jau ne pirmus metus keliams skirtus pinigus pasidalija vis tos pačios 5-7 bendrovės?

- Pokyčių šioje srityje neišvengiamai bus. Šią situaciją esame aptarę ir su specialiosiomis tarnybomis, ir su Valstybės kontrole. Pirmiausia, pasitelkus Konkurencijos tarybą, reikia pasiekti, kad beveik visų kelių projektavimo užsakymų nelaimėtų ta pati kompanija, kurios dalis savininkų yra ir rangovai.

- Kalbate apie tai, kas turėtų būti padaryta, tačiau praėjo jau pusė metų nuo jūsų darbo pradžios, o sprendimai dar nepriimti.

- Palaukime, kol bus skelbiami pagrindiniai magistralinių kelių darbų konkursai. Tada pamatysime, kiek mūsų pastangos davė rezultatų. Sunku būtų iš anksto spėlioti.

Kita vertus, atėję į ministeriją radome nemažai dvimečių konkursų. Ankstesnioji valdžia prisiėmė apie 500 mln. litų įsipareigojimų, nors pinigų tam nėra.

- Seime prabilta, kad tokia situacija esate suinteresuotas, mat didžiosios kelininkų bendrovės tapo dosniomis LS rėmėjomis?

REKLAMA

- Į visus klausimus Seime atsakiau. Neaiškumus, kurie kilo, mano galva, išsklaidžiau. LS rėmėjų sąrašas tikrai didelis, jame yra ir bendrovių, kurios šiuo metu nekonkuruoja dėl didžiųjų užsakymų. Jei remtumėmės tokia logika, būtų galima sakyti, kad aš būčiau kaip tik suinteresuotas kuo daugiau kompanijų atvesti į konkursus.

Atsiriboju nuo bet kokios įtakos konkursams. Esu tik už tai, kad sąlygos nebūtų dirbtinai kuriamos trims, keturioms ar penkioms bendrovėms.

Patikimiausi - partijos bičiuliai

- Girdėti kalbų, esą jūsų nuosaiki pozicija, Vyriausybei karpant investicijas į kelius, nulemta susitarimo, siekiant Valstybinio jūrų uosto vadovu įdarbinti vieną iš LS lyderių, europarlamentarą Eugenijų Gentvilą?

- Jokių užkulisinių sandorių nėra. Net galai nesutampa: jei esu nuo kelininkų įmonių priklausomas partijos vadovas, lyg ir turėčiau gulti kryžiumi už jų pinigus. Dabar sakoma, kad aš lyg ir neatstovavau jų interesams.

Nėra nieko bendra tarp kelininkų ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto. Dar daugiau: nemanau, kad nuosaikiai gyniau kelininkus. Tai dariau pakankamai radikaliai.

Kalbant apie Valstybinį jūrų uostą, ankstesnio vadovo darbas manęs netenkino, tad priėmiau sprendimą jį keisti. Vyko konkursas, visiems pretendentams buvo užduodami tie patys klausimai. Reikia pasidžiaugti, kad E.Gentvilas, buvęs ūkio ministras, premjeras, meras, Europos Parlamento narys, tapo laimėtoju. O tai, kad kai kurie kandidatai, turėję ambicijų užimti šį postą, net nemoka anglų kalbos, yra, mano galva, jų problema.

REKLAMA

E.Gentvilas iš tiesų yra LS narys. Bet ar tai užkerta jam kelią, jei pasirodė geriausiai, tapti uosto vadovu?

- LS priklauso ir jūsų patarėjai, viceministrai, bendramokslis tapo Vilniaus oro uosto vadovu.

- Kalbant apie patarėjus - taip, sutinku, nes tai yra politinio pasitikėjimo pareigūnai. Gal man reikėjo Gediminui Kirkilui pasiūlyti postą?

Kita vertus, teigti, kad Vilniaus oro uosto vadovas yra mano bendramokslis, būtų pernelyg skambu. Aš Klaipėdos universitete studijavau politikos mokslus, dabartinis oro uosto vadovas Tomas Vaišvila mokėsi dvejais ar trejais metais vėliau. Tikrai nesame labai artimai pažįstami.

- Jūs sukėlėte socialdemokratų nepasitenkinimą pareiškęs, kad Susisiekimo ministerijos kuruojama įmonė "Lietuvos geležinkeliai" yra tos partijos tėvonija. Ar dabar nekuriate savo partijos tėvonijų?

- Tokių veiksmų, kaip "Lietuvos geležinkeliuose" įkurtos Socialdemokratų partijos kuopelės, tikrai nesiėmiau ir nesiimsiu. Mes stengiamės parinkti žmones pagal jų kompetenciją. Neišvengiamai kai kur kyla įtarimų, bet procesas dar nebaigtas, pasikeitimų bus ir daugiau. Tada bus galima vertinti, ar tęsiu socialdemokratų politiką, ar ne.

Tai, kad jaučiame pasipriešinimą, nėra ko slėpti. Natūralu, kad per daugelį metų nusistovėjo sistema, susijusi su tam tikromis politinėmis partijomis, nenorinti jokių pokyčių, ir bet kurį mano veiksmą bandoma diskredituoti.

Gyventojai dar nemokės

- Vos tapęs susisiekimo ministru žadėjote, kad bus atliktas visų pavaldžių įmonių auditas. Ar jau įgyvendinate pažadą?

REKLAMA

- Labai brangiai kainuotų visų pavaldžių 29 įmonių nepriklausomas auditas. Esame pasirinkę prioritetus. Pirmiausia auditai atliekami regioninėse kelių įmonėse, esame priėmę sprendimus dėl reformų "Lietuvos geležinkeliuose", pertvarkant centrinį administracinį aparatą, peržiūrint sąnaudas. Manau, kad Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste, pasikeitus vadovui, auditas taip pat bus atliekamas, bus mažinama išpūsta administracinė struktūra.



- Darbo pradžioje teikėte dar vieną siūlymą - apmokestinti Lietuvos kelius. Ar tai bus padaryta?

- Šiuo metu nekalbama apie tai, kad keliai gyventojams būtų apmokestinti. Kelias Vilnius-Klaipėda yra ir bus nemokamas. Galima būtų svarstyti apie naujų kelių tiesimą, bet, žinant dabartinę situaciją, perspektyvi galėtų būti nebent kryptis Vilnius-Minskas, kai atidaryta Baltarusijos rinka. Gal būtų galima leisti privačioms bendrovėms tiesti kelią ir po to susirinkti tam tikrus pinigus. Privačių mokamų kelių nereikia bijoti. Net Baltarusija jų turi.

Jurga TVASKIENĖ

kas čia šneka
2009-05-28 09:43:28
Elementari ekonominė logika! Sparnuotoji frazė. Toli tau dar, masiuli, iki elementarios ekonominės logikos supratimo. Ir baik čia pūsti miglą. Jeigu kelininkai remia, vadinasi turi dėl jų kažką padaryti. Elementari politinė-lobistinė logika, politike, tu! Kuopelės jam, matai, maišo geležinkeliuose. Tai dar dramos ir saviveiklos būrelius išvaikyk. Jau ir taip žmonės įdirgę, dar jis pila degalus į ugnį. Pačiam reikia truputį smegenimis pašarinti, kad žmonėms reikia kaip tik leisti daugiau užklasinės veiklos, kad jūsų pridirbtų negandų nematytų. Vaišvila jam, matai, artimai nepažįstamas. Gal ir nemiegojai tu su juo, bet iš jūsų stačiokiško tarpusavio bendravimo stiliaus galėtum pamanyti, kad tas pačias mergas kirkinot. Dėl Gentvilo tai jau patylėti reikėtų. Įkišai žmogų į negandas. Duok dieve jam stiprybės. Tikiu, kad žmogus bus atsparus ir nepersisunks tavo pirmaklasio ekonomine logika. O būti politiku ar verslo įmonės vadovu, tai yra du labai labai skirtingi dalykai. Čia ne politikuoti, o pinigus gaminti reikia. Nepriklausomas auditas jam, matai, per brangus. O ką, tavo ministerija auditorių savo neturi? Surado kur pinigus laidyti, tiek žmonių atleidžiate, tai suvarykite visus iš visų įstaigų, atliks jums auditą per porą savaičių už darbo užmokestį. Va čia tai būtų elementari ekonominė logika ir elementarus išlaidų optimizavimas. Patys jūs nesusigaudote valstybėje kas vyksta. Nežinote kokius resursus ir kokias galimybes turite. Prikritote prie valdžios, o nemokate ja naudotis. Tiesa pasakius, nėra pas jus ir žmonių, galinčių tinkamai ja naudotis.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
loreta 2009-06-17 19:06:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Labai nemalonu ir neprofesionalu girdeti gerb. ministro palyginima dirbancio pensininko ir darzelio aukletojos. Nei vienas pensininkas (buves gydytojas, mokslininkas, mokytojas ) nedirbtu, jei jo pensijos pakaktu pragyvenimui, o ne egzistavimui. Gal galetu ponas Masiulis pasiulyti nemoketi dvigubu atlyginimu seimo nariams, kurie yra ministrai komitetu nariai, o taip pat pakankamai jau dideli seimo nariu atlyginimai (lyginkim ne su Europa, o su musu aukstos kvalifikacijos specialistais),todel nuimkite ju "kanceliarines" islaidas ir sutaupysite pakankamai nemaza pinigu suma.
Ne veltui liaudies patarle sako: beveik niekas negali atlaikyti isbandymo valdzia ir pinigais. Tai tikra tiesa, tik visa beda, kad uz viska teks atsakyti, o su savimi i ana pasauli visko nenusinesit.
Sekmes jums visiems galvojant, kad zmones kvaili ir nieko nesupranta.
   ATSAKYTI
Nu laba diena! 2009-05-28 17:52:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Pagaliau ir Masiuliui nušvito akys :) Jau eiliniam žmogeliui tai seniai buvo aišku, dar Kubiliaus naktinės reformos metu buvo matyti, kad negalima verslui parišt akmens po kaklu, nes nesurinks tų keliamų mokesčių... Ir aplamai Masiulis kažkos nevėkšla - ūkiškiausi ir kompetetingiausi Susisiekimo ministrai buvo tvarkietis D.Barakauskas ir Biržiškis (nebepamenu, kurios ten partijos deleguotas   ATSAKYTI
Tiesa 2009-05-28 13:20:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Deja, bet Masiulis praktiskai negyne keliu fondo lesu, o tik Kubiliui pagrasinus pabrukes uodega sedejo....    ATSAKYTI
kas čia šneka 2009-05-28 09:43:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Elementari ekonominė logika! Sparnuotoji frazė. Toli tau dar, masiuli, iki elementarios ekonominės logikos supratimo. Ir baik čia pūsti miglą. Jeigu kelininkai remia, vadinasi turi dėl jų kažką padaryti. Elementari politinė-lobistinė logika, politike, tu! Kuopelės jam, matai, maišo geležinkeliuose. Tai dar dramos ir saviveiklos būrelius išvaikyk. Jau ir taip žmonės įdirgę, dar jis pila degalus į ugnį. Pačiam reikia truputį smegenimis pašarinti, kad žmonėms reikia kaip tik leisti daugiau užklasinės veiklos, kad jūsų pridirbtų negandų nematytų. Vaišvila jam, matai, artimai nepažįstamas. Gal ir nemiegojai tu su juo, bet iš jūsų stačiokiško tarpusavio bendravimo stiliaus galėtum pamanyti, kad tas pačias mergas kirkinot. Dėl Gentvilo tai jau patylėti reikėtų. Įkišai žmogų į negandas. Duok dieve jam stiprybės. Tikiu, kad žmogus bus atsparus ir nepersisunks tavo pirmaklasio ekonomine logika. O būti politiku ar verslo įmonės vadovu, tai yra du labai labai skirtingi dalykai. Čia ne politikuoti, o pinigus gaminti reikia. Nepriklausomas auditas jam, matai, per brangus. O ką, tavo ministerija auditorių savo neturi? Surado kur pinigus laidyti, tiek žmonių atleidžiate, tai suvarykite visus iš visų įstaigų, atliks jums auditą per porą savaičių už darbo užmokestį. Va čia tai būtų elementari ekonominė logika ir elementarus išlaidų optimizavimas. Patys jūs nesusigaudote valstybėje kas vyksta. Nežinote kokius resursus ir kokias galimybes turite. Prikritote prie valdžios, o nemokate ja naudotis. Tiesa pasakius, nėra pas jus ir žmonių, galinčių tinkamai ja naudotis.   ATSAKYTI

Top Video

TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Advokatas prabilo apie liudijimus, ką Pinikas darė prie žuvusios Didžiūnaitytės kūno
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Nušauto policininko šeimą pasiekė piniginė parama: iš viso – kiek daugiau nei 33 tūkst.
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Dėl vietoj dušinių Palangoje išdygusio namo surengta akcija: žmonės atėjo pasiruošę išsimaudyti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Kaimynai sukrėsti dėl pro langą iškritusio ir žuvusio penkiamečio: tėvai vaikais labai rūpinosi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Su oro balionais į audrą patekę dalyviai papasakojo, ką patyrė skubiai leisdamiesi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Punios šilas ir vėl specialistų akiratyje: šile įsisiautėjo kenkėjai
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Vos tik paskelbus sprendimą apie atidaromą sieną, lietuviai patraukė į Lenkiją
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Lietuva dėl Astravo sulaukė paramos iš Lenkijos: žada taip pat nepriimti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Per Kuršių marias kelte plaukę keleiviai sulaukė netikėtos staigmenos
REKLAMA
A. Veryga (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Nors mokslininkai prognozuoja, kad antroji koronaviruso banga galėtų smogti jau rudenį arba žiemos pradžioje, sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga įspėjo, kad jos ...
Renginių organizatoriai pasipiktinę: gaila, kad taikomi dvigubi standartai (nuotr. stop kadras)
Vyriausybė pamažu atpalaiduoja rankas pramogų organizatoriams. Leidžiamų žmonių viduje vykstančiuose renginiuose padidinta iki 400. Tačiau renginių organizatoriai ...
Santaros klinikų medikai (nuotr. Vidmanto Balkūno)
Lietuvos ligoninėse dėl koronaviruso šiuo metu gydoma 13 žmonių, vienas iš jų – reanimacijos ir intensyvios terapijos skyriuje. Apie tai BNS pirmadienį informavo Nacionalinio ...
Koronavirusas (nuotr. Scanpix)
Du iš penkių per praėjusią parą patvirtintų naujų koronaviruso atvejų yra įvežtiniai, pirmadienį pranešė Nacionalinis visuomenės sveikatos centras. „Vienas įvežtinis atvejis ...
Rinkoje atsirado nauji narkotikai: atkeliauja paprastomis siuntomis iš Kinijos (nuotr. stop kadras)
Narkotikų, tabako, alkoholio kontrolės departamentas perspėja gyventojus apie rinkoje atsirandančias naujas psichoaktyvias medžiagas. Jos iš Kinijos į Lietuvą atkeliauja ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų