Kasdienės prevencinės priemonės – rankų plovimas, kontaktų su sergančiais žmonėmis vengimas, tinkama higiena – ženkliai sumažina virusų, bakterijų ir kitų patogenų riziką.

Imuninė sistema  (nuotr. Shutterstock.com)

Imuninė sistema (nuotr. Shutterstock.com)

Tačiau taip pat yra įrodymų, kad mityba bei gyvenimo būdo ypatumai daro įtaką imunitetui ir tikimybei susirgti infekcinėmis ligomis. Kol kas dar nežinoma, ar šie faktoriai veikia tikimybę susirgti COVID–19 bei šios ligos klinikinę eigą, tačiau bet kuriuo atveju pravartu išnaudoti tai, ką žinome apie maistą ir apie imuninės sistemos gynybą. Štai ką šiuo metu žinome:

Vitaminai, mineralai ir antioksidantai

Tyrimai rodo, kad vaisiai ir daržovės suteikia maistinių medžiagų – beta karoteno, vitamino C ir vitamino E, kurie sustiprina imuninės sistemos veikimą. Kadangi daugelyje daržovių, vaisių bei kitų augalinių produktų yra nemažai antioksidantų, jie taip pat padeda mažinti oksidacinį stresą.

Beta karotenas: Beta karotenas yra galingas antioksidantas, kuris malšina uždegimines reakcijas ir stiprina imuninės sistemos veiklą, didindamas su ligomis kovojančių ląstelių skaičių organizme. Puikūs beta karoteno šaltiniai yra saldžiosios bulvės, morkos ir žalios lapinės daržovės.

REKLAMA

Vitaminai C ir E: Vitaminai C ir E yra antioksidantai, kurie padeda naikinti laisvuosius radikalus bei stiprina natūralų organizmo imuninės sistemos atsaką. Geri vitamino C šaltiniai yra raudonosios paprikos, apelsinai, braškės, brokoliai, mangai, citrinos ir kiti vaisiai bei daržovės. Vitamino E šaltiniai – riešutai, sėklos, špinatai ir brokoliai.

Vitaminas D: Tyrimai rodo, kad vitamino D papildai dali sumažinti virusių infekcijų, įskaitant kvėpavimo takų infekcijas, riziką, nes mažina uždegiminius procesus skatinančių junginių gamybą organizme. Didesnis vitamino D kiekis kraujyje siejamas su įvairių lėtinių ligų, pavyzdžiui, tuberkuliozės, hepatito bei širdies ir kraujagyslių patologijų, prevencija. Maistiniai vitamino D šaltiniai yra grūdai ir augaliniai pieno produktai bei maisto papildai.

Cinkas: Cinkas – tai mineralas, galintis sustiprinti baltuosius kraujo kūnelius, kurie kovoja su įsibrovėliais. Cinko šaltiniai – riešutai, moliūgų sėklos, sezamo sėklos, pupelės ir lęšiai.

Miegas

Organizmui miego reikia tam, kad jis pailsėtų ir atsigautų. Jei pakankamai nemiegame, padidėja rizika susirgti sunkiomis ligomis – širdies ligomis, Alzheimerio liga bei nutukimu. Netinkamas miego režimas taip pat siejamas su susilpnėjusia imuninės sistemos veikla. Vienas tyrimas yra parodęs, kad mažiau nei penkias valandas per naktį miegantys žmonės dažniau serga peršalimu, lyginant su daugiau miegančiais žmonėmis.

Nepavyksta anksčiau užmigti? Pabandykite į savo mitybą įtraukti daugiau vaisių, daržovių, grūdų ir pupelių. Vienas tyrimas yra parodęs, kad daugiau skaidulų ir mažiau sočiųjų riebalų turinti mityba skatina gilesnį, labiau atgaivinantį miegą.

Faktas
2020-05-29 15:37:38
Man tai labiausiai padėtu koks milijonas iš paramos fondo!
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Viktoras 2020-06-22 00:53:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Padetu bl.. nors supis.to puses patarimo tai nebutu ir virusu butent visu megiamo COVID-19. Rasot pievas 'autoriau'!!! Bet pasijuokt is tokiu idomu ir tikrai sveka :D aciu :D   ATSAKYTI
Nuomone 2020-06-05 18:13:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Organizmui viskas reikalinga, o sitos naujos technologijos sugadins visiems gyvenima, nes gero miego nebebus, kuo vyresnis, tuo labiau veikia tie visi internetai, telefonai, nes isderina tos bangos visas sistemas ir geram miegui ate. Jei norit gyventi, reiketu grizti i anuos, be technologiju, laikus.   ATSAKYTI
Mes 2020-06-01 09:10:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Neturit ,ka rasyt ,geriau nieko merasyt.   ATSAKYTI
Faktas 2020-05-29 15:37:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Man tai labiausiai padėtu koks milijonas iš paramos fondo!    ATSAKYTI
spektaklis 2020-05-29 09:25:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
-9
Tai, kad viskas daroma priesingai. Zmones uzdaromi namuose. Is kur tas vitaminas D? Liepta nesioti kaukes, kurios yra virusu veisykla. Gazdinami visu "nepriklausomu" masines informacijos priemoniu.
Taigi klausimas pasauliniu mastu, kam reikalingas sis teatras? Kam naudinga, kas is to pasipelnys? Kam reikejo sitos labaratorijoj gimusios chimeros?
Pedsakai veda i korumpuota PSO, kuri be B.Geitso - "vakcinologo" pinigu tiesiog
neissilaikytu. Trampas ta zino, visa ta sutve satanistu, uztai ir nutrauke finansavima PSO.   ATSAKYTI

Top Video

TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Advokatas prabilo apie liudijimus, ką Pinikas darė prie žuvusios Didžiūnaitytės kūno
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Nušauto policininko šeimą pasiekė piniginė parama: iš viso – kiek daugiau nei 33 tūkst.
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Dėl vietoj dušinių Palangoje išdygusio namo surengta akcija: žmonės atėjo pasiruošę išsimaudyti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Kaimynai sukrėsti dėl pro langą iškritusio ir žuvusio penkiamečio: tėvai vaikais labai rūpinosi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Su oro balionais į audrą patekę dalyviai papasakojo, ką patyrė skubiai leisdamiesi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Punios šilas ir vėl specialistų akiratyje: šile įsisiautėjo kenkėjai
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Vos tik paskelbus sprendimą apie atidaromą sieną, lietuviai patraukė į Lenkiją
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Lietuva dėl Astravo sulaukė paramos iš Lenkijos: žada taip pat nepriimti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Per Kuršių marias kelte plaukę keleiviai sulaukė netikėtos staigmenos
REKLAMA
Tūbė (nuotr. Mano žolelės)
Ši geltona gėlė – aukšta, puikiai pastebima ir labai naudinga. „Mano žolelės“ tinklaraščio autorė, žolininkė Jolanta sako, kad ši gėlė puikiai tiks ir saugantis nuo virusų, ir ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų