Antrą savaitę šalies keliuose eismo sąlygas sunkina ne tik tamsa ir lietūs, bet ir vairuotojų panika dėl naujų taisyklių. Pasikeitus šviesoforų signalų deriniams ir įsibėgėjus žalių lentelių su rodykle nukabinimui, dalis vairuotojų sankryžose pradėjo dvejoti, spėlioti, kada galima sukti į dešinę, o kada ne. Kol Susisiekimo ministerija tikisi, kad per 2 mėnesius pereinamojo laikotarpiu vairuotojai pripras prie pasikeitusių taisyklių, eismo dalyviai piktinasi, kad naujovės įvedamos chaotiškai.

Jau beveik porą savaičių šalies miestų vairuotojai pratinasi prie naujų šviesoforo signalų derinių – šalia įprasto šviesoforo įrengta papildoma sekcija. Degant pagrindiniam žaliam signalui vairuotojai gali važiuoti visomis kryptims, tačiau sukti į dešinę leidžiama tik praleidus pėsčiuosius ir dviratininkus.

Kai užsidega papildoma dešinėje esanti sekcija, vairuotojai įgyja pirmenybę, o pėstiesiems ir dviratininkams dega raudonas šviesoforo signalas. Vairuotojai skirtingai įsisavina šias naujoves. Kol vieni patobulintoje sistemoje problemų nemato, kiti kol neužsidega papildoma sekcija delsia, abejoja, ar galima atlikti manevrą.

REKLAMA

Štai, ką mano vairuotojai: 

„Daug kas ir nežino tų taisyklių. Mažai informacijos. Dar daug kas painiojasi gatvėse, tai čia natūralu, normalu.“

„Reiškia tą patį, kaip ir būtų rodyklė. Nereikia laukti. Pagrindinis žalias ir gali važiuoti į dešinę. Taip, tik reikia praleisti dviračius ir pėsčiuosius.“

„Žmonės iš tikrųjų nelabai supranta, kas čia pasikeitė. Ir ką čia reikės daryti. Aš irgi aplamai tai nelabai supratau, kas čia pasikeitė.“

Stovėjimo aikštelėse kalbinti vairuotojai nelaukia kitų metų, kai įsigalios dar viena naujovė ir šalia šviesoforų nebeliks štai šių pritvirtintų lentelių su žalia rodykle:

„Tos žalios lentelės – vis tiek nereikia laukti. Jeigu važiuoji pagal taisykles, sustoji prie tos stop linijos, bet tu vis tiek gali toliau judėti.“

„Sumažintų kamščius. Nes dabar stovėti per raudoną, reikia dešinę nusisukti, nieko nebėra kely. Nei pėsčiųjų, nei mašinų…“

Vairuotojai nesupranta, kodėl nebuvo galima visų naujovių įvesti vienu metu, atsisakant dviejų mėnesių pertraukos. Esą kai taisyklės keičiamos vieną kartą mažiau painiavos:

„O ką tie du mėnesiai dabartiniu metu galėjo nulemti? Nesuspėjo susitvarkyti, tai reikia jiems gerą spyrį duoti.“

„Kada tą informaciją pamatėm, tai vyras, aš ir dukra ginčijomės, kuris esam teisus. Tos informacijos reikėtų aiškesnės, žmonėms paprasčiau pateikti ją.“

Skundžiasi ne tik pavieniai vairuotojai. Draudikų atliktos apklausos patvirtina, kad šiek tiek daugiau nei pusė Lietuvos vairuotojų po Naujų metų tikisi ilgesnių spūsčių.

REKLAMA

„Daugiau negu pusės vairuotojų nuomone, lentelių prie šviesoforų panaikinimas sulėtins eismą ir padidins spūstis. Kas penktas iš apklaustųjų pasisakė, kad tai padidins eismo saugumą, lygiai tiek pat, kas penktas iš apklaustųjų pasisakė, kad pablogins eismo saugumą“, – sako „BTA“ atstovas Andrius Žiukelis.

Gyventojams antrina ir dviratininkų bendruomenė, jų atstovai aiškina, kad ministerija per anksti pradėjo kalbėti apie lentelių su žalia rodykle nukabinimą.

„Labai sunku pasakyti, kodėl tik dabar reikėjo komunikuoti ir taip akcentuoti tą lapkričio pirmą dieną. Vairuotojai, akivaizdžiai matosi, jau klysta ir galvoja, kad prie sankryžos ta lentelė, kuri kabo, yra nebeteisėta. Stoja, nežino ką daryti, iš galo signalizuoja, kad važiuotų. Lygioje vietoje sukurtas neaiškumo fonas“, – teigia dviratininkų bendrijos pirmininkas Eduardas Kriščiūnas.

Susisiekimo ministerija aiškina, kad naujovėmis siekia ne kurti paniką, o užtikrinti saugumą. Esą 2 mėnesiai tam ir skirti, kad vairuotojai pratintųsi prie naujovių.

„Paprasčiausiai pereinamasis laikotarpis. Nuo lapkričio iki Naujųjų metų vairuotojai dar važiuos, kaip ir galioja tos žaliosios rodyklės. Tačiau atsirado tam tikros naujovės, kurios palengvina vairuotojų judėjimą šviesoforinėse sankryžose. Neatsitiktinai buvo parinktas tas kelių mėnesių periodas, kad priprastų ir prie naujo šviesoforų reguliavimo, ir palaipsniui prisitaikytų prie to, kad po naujų metų žalių rodyklių nebeliks“, – pasakoja Susisiekimo ministerijos atstovas Vidmantas Pumputis.

REKLAMA

Ministerija tikisi, kad lentelių panaikinimas ir signalų kombinacijos patobulinimas paskatins savivaldybes įrengti modernesnius šviesoforus. Dėl to esą spūstys turėtų neilgėti.

Draudikai aiškina kol kas neturintys duomenų, ar dėl sumaišties, kilusios dėl naujų taisyklių, išaugo eismo įvykių skaičius. Specialistai prognozuoja, kad vairuotojams prisitaikius prie pokyčių keliai taps saugesni. Esą panašios tendencijos Lietuvoje buvo stebimos ir anksčiau.

„Vilniuje konkrečiai žieduose keitėsi eismo reguliavimas. Ir ilgalaikėje perspektyvoje, tai turėjo teigiamą efektą. Eismo įvykių tapo mažiau“, – kalbėjo „Gjensidige“ atstovė Viktorija Katilienė.

Susisiekimo ministerija vis daugiau kalbą apie dar vieną naujovę. Esą visa Europa dėl saugumo palengva atsisako mirksinčio žalio šviesoforo. Šį klausimą esą ateityje turės spręsti pačios savivaldybės.

durniukai
2019-11-16 08:10:30
Tai eismo organizatoriams siūlau truputėlį įšikti į triusikus, ir po to jau gali ruoštis nusišikt normaliai, taip palaipsniui pratintis. Bet kodėl visada visas šūdas suplaukia čia, kodėl visi bezpridielai daromi ant musų bandomų triušių galvų, kada blet, eis nch visi tokie pseudo valdininkai-organizatoriai-kūrėjai.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Žirmūnietis 2019-11-17 18:29:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kam stulpeliai Žirmūnų-Verkių sankryžoje, kuri mažas ir sunkiai apsisuka autobusai. Nulaužia, kelininkai pastato naujus vėl nulaužia. Ar neturim kur pinigų dėti? Ukmergęs g. Stulpeliai tik pinigų švaistymas.   ATSAKYTI
Roma 2019-11-17 13:36:35
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Viskas kas dabar daroma yra daroma bet kaip, kad tik butu padaryta!?   ATSAKYTI
Edve 2019-11-16 19:59:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Atrodo po straipsnio kad patys vairuotojai kvaili,aš dar mašinos nevairuojantis,viska žinau ir suprantu kad del saugumo taip padare,ir pritariu tokiam dalykui,nes tikrai reikėjo tokio dalyko,bet apie straipsni net nebera ka kalbėti   ATSAKYTI
As 2019-11-16 23:42:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Nevairuoji tai ir tylek edve   
werner 2019-11-16 18:16:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Patys turite tą informaciją susirasti ir išsiaiškinti .O jei tai per sunku ,tai gal iš viso nereikia su mašina važiuoti ?Įdomu ,kaip gavo teises tei ,kuriems tai neįkandamas reikalas?   ATSAKYTI
Nesamone 2019-11-16 23:40:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Koks gudrutis viska zinantis   
Regina 2019-11-16 12:46:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Protingi išvažiuoja, o seime mokytojų klaidos pasiliko   ATSAKYTI
Jonas 2019-11-16 12:02:13
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Debilai nemoka lietuviskai skaityti taisykliu.....visai tie lietuviai..............   ATSAKYTI
Emma22 2019-11-16 12:01:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Nоrite susіrasti mеrginą viеnai nаkčiai? Svеiki аtvykę - w­ww.l­ad­y­4.fu­n   ATSAKYTI
Gintaras 2019-11-16 11:19:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Betkokei valdininkai bet kokios ir durnos taisyklės nieko naujo pas mus viską daro per šikną kitaip nemoka ir nesupranta...    ATSAKYTI
Jonas/Šliauka 2019-11-16 11:06:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kaip visada Lietuvoj durnumui vietos užtenka, kadangi protingi išvažiuoja, o durni lieka. Nuėmus lenteles "posūkis į dešinę" faktas, kad bus sumažintas transporto pralaidumas. Prie visų sąlygų atliekant posūkį į dešinę privalu praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus. Tai kur čia problemą? O problema yra tame, kad besmegeniai vadovauja, todėl norėdami savo durnumą parodyti sugalvoja, visokių "kalnelių", "tvorelių", "žiedelių", "linijėlių - kauborėlių" ir kitų čiūdų, kad tik būtų galima kaip nors pinigus ištratinti permetant juos į savo kišenę. Visi mato šį durnumą ir vagystes, tačiau žadą prariję tyli. Kodėl žmonės tylit?
   ATSAKYTI
kazys 2019-11-16 10:45:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
gryztam atgalio i tarybiniu laiku tasykles..   ATSAKYTI
Geriausias darbas 2019-11-16 09:24:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
-13
Kiekvienas gali užsidirbti 750 USD per dieną ... Galite uždirbti nuo 18000–28000 per mėnesį ar net daugiau, jei dirbate visą darbo dieną ... Tai paprasta, tiesiog vykdykite šiame puslapyje pateiktas instrukcijas, atidžiai perskaitykite nuo pradžios iki pabaigos ... Tai yra lankstus darbas, tačiau gera prabangos galimybė. Norėdami gauti daugiau informacijos, apsilankykite svetainėje.

..............>>>>>>>>> w­­w­­w.T­­r­­a­­b­­a­­j­­o­­s­­7.C­­o­­m   ATSAKYTI
Petfad 2019-11-16 10:27:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Ka cia pisi prota zmonems!  
Algis 2019-11-16 08:49:17
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Rodikliu nebebus surinks daudiau baudu bus tokiu kas pravaziuos pro raudonazinoma nnepiktibiskai valstibej nuo 60 iki 90 eur reiks sumoket jaigu padesi teises kursai 100 eur biznis ira bizniu nes pasmus tai ira.   ATSAKYTI
Vytas Vytautas 2019-11-16 08:20:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Kokia valdžia, tokias nori pritaikyti ir taisykles   ATSAKYTI
durniukai 2019-11-16 08:10:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Tai eismo organizatoriams siūlau truputėlį įšikti į triusikus, ir po to jau gali ruoštis nusišikt normaliai, taip palaipsniui pratintis. Bet kodėl visada visas šūdas suplaukia čia, kodėl visi bezpridielai daromi ant musų bandomų triušių galvų, kada blet, eis nch visi tokie pseudo valdininkai-organizatoriai-kūrėjai.   ATSAKYTI
O kas jei 2019-11-16 07:51:43
Pranešti apie netinkamą komentarą
-20
tiesiog vairuotojai pernelyg kvaili?    ATSAKYTI
O 2019-11-16 08:51:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Kas jei tu tiesiog debilas.  
Marius 2019-11-16 12:45:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nori nusiplauti pinigu per naujus švesaforus o ne del saugumo,akivaizdu...  
O taip 2019-11-18 05:48:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Pagal reakcijas matosi kad tai tiesa... Žmonės pernelyg kvaili. O už tiesą labiausiai ir pykstama.   

Top Video

Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
32 Valančiūno taškai neišgelbėjo „Grizzlies“
DABAR RODOMA
Kulvinskytė prakalbo apie šeimos pagausėjimą: to laukia visa šeima
DABAR RODOMA
Bijojo judėti net automobilyje: „ledo bombos“ talžė automobilio langą
DABAR RODOMA
Vyras nufilmavo, kaip degalinė apgavo ir priskaičiavo daugiau už kurą
DABAR RODOMA
Paviešinta: apsvaigintą moterį nusitempė nepažįstamas, o apsauga nieko nesiėmė
DABAR RODOMA
In memoriam Vitalijus Cololo: draugai ir bendražygiai apie mirusį vyrą
DABAR RODOMA
„X faktoriuje“ – pirmoji kritika Gerdai: teisėjai pasakė, ko nori iš jos
DABAR RODOMA
Paviešintas įžūlus moters poelgis parduotuvėje: ją teisė 4 milijonai internautų
DABAR RODOMA
Akimirka sujaudino tūkstančius: berniukas pirmą kartą išvydo spalvas
REKLAMA
Lukiškių aikštėje atidaryta ledo čiuožykla (nuotr. Vilniaus miesto savivaldybės)
Antrus metus iš eilės sostinės savivaldybė kartu su „Sveikas miestas“ dovanoja ypatingą dovaną vilniečiams ir miesto svečiams – Lukiškių aikštėje atidaryta įspūdinga Kalėdinė ...
Anykščių eglutė (nuotr. stop kadras)
Kol didieji šalies miestai puikuojasi vienas už kitą, įžiebdami gražesnę eglutę, Anykščiai šiemet meta iššūkį visoms žaliaskarėms kartu sudėjus. Mat anykštėnai pagrindinę ...
Šarūno Barto filmas „Sutemose“ (nuotr. kūrėjų)
Partizanai – miško broliai ir herojai ar šaltakraujai žudikai ir banditai? Tokį klausimą žiūrovai kelia pamatę naujausią Šarūno Barto filmą „Sutemose“, kuriame dalis žiūrovų ...
Vaidotas Beniušis  (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Valstietė Agnė Širinskienė užsimojo naujam kirčiui prieš Seimo pirmininką Pranckietį, valdantieji bandė nuleisti kartelę norintiems patekti į Seimą, žvangėjo ietys ir dėl ...
Ūkininkai (Teodoras Biliūnas/Fotobankas)
Europos Sąjungoje nuo 2020 metų bus uždraustas prieštaringai vertinamas pesticidas, siejamas su žmogaus raidos sutrikimais – penktadienį per balsavimą tam pritarė Bendrijos ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay

Top Video

Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
32 Valančiūno taškai neišgelbėjo „Grizzlies“
DABAR RODOMA
Kulvinskytė prakalbo apie šeimos pagausėjimą: to laukia visa šeima
DABAR RODOMA
Bijojo judėti net automobilyje: „ledo bombos“ talžė automobilio langą
DABAR RODOMA
Vyras nufilmavo, kaip degalinė apgavo ir priskaičiavo daugiau už kurą
DABAR RODOMA
Paviešinta: apsvaigintą moterį nusitempė nepažįstamas, o apsauga nieko nesiėmė
DABAR RODOMA
In memoriam Vitalijus Cololo: draugai ir bendražygiai apie mirusį vyrą
DABAR RODOMA
„X faktoriuje“ – pirmoji kritika Gerdai: teisėjai pasakė, ko nori iš jos
DABAR RODOMA
Paviešintas įžūlus moters poelgis parduotuvėje: ją teisė 4 milijonai internautų
DABAR RODOMA
Akimirka sujaudino tūkstančius: berniukas pirmą kartą išvydo spalvas
Patikrino: ar verta važiuoti šventėms apsipirkti į Lenkiją
DABAR RODOMA
Patikrino: ar verta važiuoti šventėms apsipirkti į Lenkiją
DABAR RODOMA
Nepavykus susitarti dėl pinigų ugniagesiai ir kiti pareigūnai ruošiasi streikams
DABAR RODOMA
Neįprasti vaikų vardai: kalbininkai draudžia, o tėvai eina į teismus ir laimi
DABAR RODOMA
Tyrimas parodė, apie kokias dovanas labiausiai svajoja gyventojai
DABAR RODOMA
Dalinamos 1 tūkst. kompensacijos už automobilį: suskaičiuota, kiek žmonių kreipėsi
DABAR RODOMA
Avarija sostinėje: po smūgio automobilis atsidūrė ant šaligatvio
DABAR RODOMA
„La maistas“ komanda ir visa TV3 televizija siunčia palaikymą Cololo šeimai
DABAR RODOMA
Anykščiai meta iššūkį visoms žaliaskarėms: bus metalinė ir ant vandens
DABAR RODOMA
Surengė perėjų reidą: rezultatai itin liūdni
DABAR RODOMA
Ornitologai įvertino Kauno priemones išvyti varnoms: padės tik trumpam
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų