Pirmą kartą išleistos „Pagrindinio ugdymo bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijos“, skirtos žemų (riboto intelekto) ir labai žemų (nežymiai sutrikusio intelekto) intelektinių gebėjimų specialiųjų poreikių mokiniams ugdyti. Leidinys skirtas dalykų mokytojams, integruotai ir specialiosiose klasėse ugdantiems 5–10 klasių specialiųjų poreikių mokinius, negebančius pasiekti patenkinamą pasiekimų lygį, apibrėžtą bendrosiose programose. Šis leidinys padės mokytojams pritaikyti mokomųjų dalykų bendrąsias programas, pagal atskirų klasių ir mokinių poreikius formuoti mokyklos ir klasės lygmens ugdymo turinį, rengti individualias programas.
Rekomendacijos išlaiko Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų (2008) struktūrą ir yra pateiktos pagal ugdymo sritis, kurių kiekvienos bendrojoje dalyje aprašyti tos srities pritaikymo tikslai ir uždaviniai, paaiškinti ugdymo turinio pritaikymo specialiųjų poreikių mokinių ugdymosi poreikiams principai, ugdomų kompetencijų struktūra, suformuluoti prioritetiniai mokymosi tikslai ir uždaviniai atitinkamų grupių mokiniams, aprašytos orientacinės mokinių gebėjimų raidos gairės ir pritaikyto turinio apimtis, nurodytos dalykų temos, žinios ir gebėjimai, išdėstytos mokytojo pagalbos strategijos.