Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota

Vitamino D trūkumas gali paveikti kelias sritis, įskaitant nugarą ir raumenis. Tai gali sukelti kaulų deformacijas ‒ rachitą vaikams ir kai kurias ligas suaugusiems. Jei daug laiko praleidžiate patalpoje, NHS rekomenduoja per dieną suvartoti 10 mikrogramų vitamino D, kad jūsų kaulai ir raumenys būtų sveiki.

Vitamino D trūkumas gali paveikti kelias sritis, įskaitant nugarą ir raumenis. Tai gali sukelti kaulų deformacijas ‒ rachitą vaikams ir kai kurias ligas suaugusiems. Jei daug laiko praleidžiate patalpoje, NHS rekomenduoja per dieną suvartoti 10 mikrogramų vitamino D, kad jūsų kaulai ir raumenys būtų sveiki.

Tačiau per didelis vitamino D kiekis gali būti žalingas, rašo express.co.uk. Labai didelis vitamino D kiekis kraujyje gali sukelti pernelyg dažną šlapinimąsi. Kiti šio vitamino pertekliaus požymiai yra pykinimas, vėmimas, raumenų silpnumas, sumišimas, skausmas, apetito praradimas, dehidratacija, per didelis troškulys ir inkstų akmenligė.

REKLAMA
REKLAMA

NHS perspėja: „Itin didelis vitamino D kiekis gali sukelti inkstų nepakankamumą, nereguliarų širdies plakimą“.

Iš saulės gauti per daug vitamino D yra neįmanoma

Manoma, kad vitamino D perteklių beveik visada sukelia per didelis vitamino D kiekis, gaunamas iš maisto papildų. Iš saulės gauti per daug vitamino D yra neįmanoma, nes oda riboja gaminamo vitamino D kiekį.

2020 metų balandžio mėnesį NHS paskelbė Anglijos visuomenės sveikatos (PHE) rekomendacijas, jog turėtume apsvarstyti galimybę kasdien suvartoti po 10 mikrogramų vitamino D papildo, kad mūsų kaulai ir raumenys būtų sveiki.

NHS nuomone, vasaros mėnesiais dauguma gyventojų gauna pakankamai vitamino D iš saulės spindulių ir sveikos bei subalansuotos mitybos. Nuo spalio iki kovo pradžios organizmas nepasigamina pakankamai vitamino D iš saulės, todėl jo turime gauti su maistu. Maždaug 20% suaugusiųjų trūksta vitamino D ir dėl jo trūkumo atsiranda keletas rizikos veiksnių.  

REKLAMA
REKLAMA

Gali tekti vartoti vitamino D papildus

Organizmas gamina vitaminą D tiesiogiai saulės spinduliams veikiant odą, todėl žiemą dažniau jaučiamas šio vitamino trūkumas. NHS teigia, kad rizikos veiksniai yra saulės šviesos trūkumas, tamsesnė oda, buvimas namuose, prastas vitamino D įsisavinimas ir nėštumas ar žindymas.

Nepakankamas vitamino D kiekis gali susilpninti imuninę apsaugą bei gali atsirasti kitų nepatogumų. Jei jūs priklausote didesnės rizikos grupei, jums gali tekti vartoti vitamino D papildus. Juos galite vartoti tablečių, skysčio ar purškalo pavidalu, jų galima nusipirkti vaistinėje.

Vitamino D yra tokiuose maisto produktuose kaip riebi žuvis, menkių kepenų aliejus, raudona mėsa, praturtinti grūdai, užtepėlės bei kiaušinių tryniai.

„Šiuo metu nėra pakankamai įrodymų, patvirtinančių vitamino D vartojimo būtinumą, siekiant užkirsti kelią Covid-19 arba jį gydyti“, – teigia NHS. Nepaisant to, vyksta tyrimai, ar „saulės vitaminas“ gali sustiprinti imuninį atsaką į SARS-CoV-2.

Kadangi pandemijos metu daugiau žmonių laiką leidžia patalpose, kai kuriems gali trūkti vitamino D. Nėščioms ir žindančioms moterims patariama kasdien vartoti 10 mikrogramų vitamino D3.

Gairės:

Rašyti komentarą...
L
Linas
2021-11-25 10:56:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
Šiame straipsnyje rekomenduojama kūdikiams skirta dozė, t.y. 400 TV (10 mikrogramų*40=400 TV). Suaugusiam žmogui reikia suvartoti per dieną nuo 2000 iki 4000 TV (svarbu rinktis aliejuje ištirpintą vitaminą D dėl geresnio pasisavinimo organizme). Tamsiuoju metų periodu suaugusiam žmogui neužtenka 2000 TV per dieną, nes jis negauna su saule, su maistu gauna tik tuo atveju, jei valgo riebią žuvį, kiaušinius ir pan. Bet kadangi vitaminas D turi visame organizme receptorius yra greitai sunaudojamas, todėl jo kasdieninis papildymas ir palaikymas organizme yra labai svarbus.
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (7)
L Linas 2021-11-25 10:56:41
Šiame straipsnyje rekomenduojama kūdikiams skirta dozė, t.y. 400 TV (10 mikrogramų*40=400 TV). Suaugusiam žmogui reikia suvartoti per dieną nuo 2000 iki 4000 TV (svarbu rinktis aliejuje ištirpintą vitaminą D dėl geresnio pasisavinimo organizme). Tamsiuoju metų periodu suaugusiam žmogui neužtenka 2000 TV per dieną, nes jis negauna su saule, su maistu gauna tik tuo atveju, jei valgo riebią žuvį, kiaušinius ir pan. Bet kadangi vitaminas D turi visame organizme receptorius yra greitai sunaudojamas, todėl jo kasdieninis papildymas ir palaikymas organizme yra labai svarbus.
Atsakyti
0
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
toliau skaitykite
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų