Visi mes esame žmonės, o tai reiškia, jog galime ir suklysti. Ne išimtis ir lėktuvo pilotai - regis pastaruoju metu jie stengiasi patvirtinti, jog jie nėra „ginkluoti“ geležiniais nervais ir net ir jiems pasitaiko klaidų. Ačiū Dievui, daugelis jų labai komiškos nei pavojingos.
1. Kam patinka nuolatinis: „nusisekite diržą ir nusiaukite batus“ spektaklis praeinant oro uosto apsaugą? Nepatinka jis ir pilotams. Vienas jų, dirbantis Tarptautinėse Šveicarijos oro linijose, protestą išreiškė itin originaliai: vyriškis, susierzinęs dėl priekabaus patikrinimo, ne tik nusisegė diržą, bet ir nusiėmė kelnes bei viską, kas buvo po jomis. Pusnuogis jis pasiteiravo saugumo pareigūno, ar jis nenorėtų patikrinti jo „iš arčiau“. Oro uosto darbuotojus ištiko šokas, o piloto patikra truko dvi valandas. Visą šį laiką lėktuve jo nekantraudami laukė keleiviai. Tiesa, incidentas įvyko atskiroje patalpoje, kur tikrinama lėktuvo komanda, tad keleiviai pusnuogio orlaivio kapitono neišvydo.
2. Aiškindamiesi dėl įvykusio incidento pilotai neigė buvę išsiblaškę, tačiau kaip paaiškinti, jog jie praskrido oro uostą, kuriame turėjo leistis, nepaisant to, jog tiek radiju tiek žinutėmis ant žemės buvę dispečeriai bandė jiems tai pasakyti. Kaip ten bebūtų, klaidą jie pastebėjo tik nuskridę 250 km per toli. Laimei, lėktuvą pavyko apgręžti ir sėkmingai nutupdyti Minneapolio oro uoste. Dabar abu pilotai, netekę licencijos tupi namie, o valdžia svarsto, jog galbūt iš jų reikėtų atimti ir teises...
3. Argentinietis Alberto Postalis turėjo „svajonių darbą“ – dirbdamas olandų greitojo pašto paslaugų kompanijai nedideliu lėktuvu gabeno paštą ir siuntinius po įvairius Europos miestus. Vyriškis skraidė visą gyvenimą iki pat pensijos. Paskutinę darbo dieną jį areštavo tiesiog sėdint piloto kėdėje. Paaiškėjo, jog prieš pradėdamas dirbti olandams, A. Postalis dirbo karinei Argentinos vyriausybei ir buvo atsakingas už tai, kad rėžimui nereikalingi žmonės į vandenyną iš lėktuvo „iššoktų“ be parašiuto... Kiek mirčių guli ant jo sąžinės iki šiol nežinoma. Šiuo metu A. Postalis laikomas Olandijos kalėjime iš kur bus išsiųstas į Argentiną.
4. Gegužę „American Airlines“ pilotas buvo areštuotas girtutėlis Heathrow oro uoste. Juokai juokais, tačiau viskas nutiko tik penkiolika minučių prieš skrydį. Saugumo pareigūnams įtarimą sukėlė alkoholio kvapas, sklidęs nuo į skrydį išsiruošusio piloto. Atvykę pareigūnai patikrino jo girtumo laipsnį ir pašiurpę konstatavo, jog jis normą viršijąs net keturis kartus. Be abejo, apsvaigęs pilotas keliavo tik iki artimiausio kalėjimo. Teisme jis aiškinosi itin originaliai, pasak jo, europietiškas alus GEROKAI stipresnis, nei amerikietiškas, tad jis tiesiog neapskaičiavęs dozės... Atsižvelgdamas į nepriekaištingą piloto reputaciją teismas jam skyrė tik pusantro tūkstančio svarų sterlingų baudą, kuomet įprasta bausmė tokiu atveju – kalėjimas.
5. Karjera, nutrūkusi dėl alaus butelaičio – tiesiog banalu. Kur kas įdomiau, jei čia įsipainioja ir priešingos lyties atstovas. „Pinnacle“ pilotui bei stiuardesei būtent taip ir nutiko. Policija sulaikė girtą porelę kažkur miškuose. Abu buvo pusnuogiai, tačiau vis dar su uniformomis. Kaip pasakojo sulaikytieji, jie tiesiog ieškoję vietelės tyliai pasimylėti. Gal kaltinimai dėl nederamo elgesio viešoje vietoje bei pasirodymo girtiems, nebūtų buvę itin rimta problema, jei ne faktas, kad po dviejų valandų abu jau turėjo būti lėktuve.
6. Jei iš keisto lėktuvo piloto balso jūs nusprendėte, jog jis girtas ir norite tai patikrinti, greičiausiai to nepavyks padaryti. Po žymiojo incidento, kuomet Rusijos žvaigždutė Ksenija Sobčiak pareikalavo patikrinti piloto girtumą ir jai buvo atsakyta, „Aeroflot“ avialinijos išplatino pranešimą, jog iš principo, net ir išgėręs pilotas nėra didelė problema – nuo jo nieko nepriklauso, mat beveik viskas skrydžio metu reguliuojama automatiškai.
7. Kartais, pilotai, suvokę, jog bus pričiupti dėl alkoholio vartojimo, sugeba išsisukti nuo atsakomybės. „Southwest“ kompanijos lėktuvo kapitonas, supratęs, jog saugumo pareigūnai kažką įtaria, pareiškė, jog jam reikia į tualetą. Ten jis persirengė civilio rūbais ir susiradęs kompanijos atstovus pranešė, jog nepajėgia skristi, nes... prastai jaučiasi. Ką gi, pamaina buvo surasta, o prikibti kaip ir nebuvo prie ko...
8. Ne visos klaidos įvyksta dėl to, jog pilotai būna išgėrę. Kartais jie tiesiog susipainioja. Taip, kaip „Delta Airlines“ lėktuvo kapitonas, šį spalį orlaivį nutupdęs ant taksi automobiliams skirto kelio. Tyrimo metu paaiškėjo, jog jis nebuvo girtas ar apsvaigęs, o, paprasčiausiai, padarė klaidą. Laimei, tuo metu kelyje nebuvo automobilių, tad buvo išvengta žmonių aukų.
9. Tikriausiai kiekvienas sutiktų, jog išsiruošus į kelionę itin svarbu žinoti, kur vyksti. Dažniausiai tuo pasidomima iš anksto, tačiau, dėl vienų ar kitų priežasčių Olandijos kompanijos „KLM“ pilotas paprasčiausiai to nepadarė. Jis nusprendė, jog tikslų savo kelionės tikslą sužinos iš priimančio oro uosto dispečerio. Tačiau, akivaizdu, jog tai nebuvo jo laiminga diena – tądien jis skrido nauju maršrutu į Hyderbado oro uosta Indijoje, kurio iki tol jis nebuvo net girdėjęs. Negalėdamas suprasti dispečerio, saugumo sumetimais vyriškis lėktuvą nukreipė į Mumbajų, t.y. maždaug 2000 km. Toliau nei reikia. Žinoma, negalima kaltinti vien piloto – kompanijos vadovai taip pat turėjo pasirūpinti, jog pilotai žinotų apie naujus maršrutus ir pokyčius senuosiuose.
10. Pirmosios klasės keleiviai, skridę „Nortwest Airlines“ lėktuvu buvo apstulbę, kuomet lipdamas į lėktuvą pilotas neperstodamas kalbėjo telefonu, rėkė ir keikėsi. Kuomet vienas iš keleivių pasiūlė jam nurimti, kapitonas savo įniršį nuo telefono nukreipę į jį užkalbinusį asmenį. Po to keleiviai pareikalavo pakeisti pilotą. Sunku juo kaltinti – įniršęs vairuotojas pavojingas ir už mašinos vairo.