Pasakė, kurią valandą eiti miegoti yra geriausiai

Miegas – vienas pagrindinių veiksnių lemiančių gerą savijautą. Pandemijos metu dalis visuomenės išbalansavo savo miego ritmą, pradėdami eiti miegoti ir keltis vis kitu metu. Vaistininkai sunerimę, kad miego higienai skiriama per mažai dėmesio.

„Eurovaistinės“ farmacijos specialistė Elvyra Ramaškienė pataria atkreipti dėmesį į kasdienius įpročius, kurie padės geriau pailsėti. Kokybiškam poilsiui labai svarbus nusistovėjęs dienos režimas, kurį dirbant iš namų daliai žmonių sunku palaikyti.

Farmacininkė pastebi, kad namuose dirbantys žmonės kartais leidžia sau ilgiau pamiegoti ar apskritai pasilieka visą dieną dirbti lovoje. Specialistai to daryti nerekomenduoja ir pataria lovą palikti tik nakties miegui.

„Daugelis žmonių, kurie dirba iš namų patiria įtampą, stresą, nerimą, o tai stipriai veikia mūsų miego kokybę, todėl tokiems žmonėms rekomenduočiau vartoti magnio ir B grupės vitaminų turinčių preparatų, jie padės įveikti įtampą, stresą ir tuomet pavyks lengvai užmigti“, – sako E. Ramaškienė.

Įtakos miego kokybei gali turėti ir tai, ką žmogus veikia visą dieną. Įprastai sunkiau užmiega tie, kurie vartoja daug kavos, yra fiziškai pasyvūs ar linkę prisivalgyti prieš miegą. Farmacininkės teigimu, susidūrus su miego sutrikimais, reikėtų apgalvoti savo įpročius ir juos koreguoti.

Valanda prieš miegą

Reikšmingos įtakos poilsiui turi valanda prieš miegą, šiuo laiku rekomenduojama nesinaudoti mobiliaisiais, kompiuteriais, vengti kitų ekranų skleidžiamos šviesos. Taip pat prieš gulantis į lovą svarbu gerai išvedinti kambarį.

Specialistė sako, kad prieš miegą gali padėti ir pasivaikščiojimas. „Bent pusvalandį vakare pasivaikščiokite gryname ore, tai padės atsipalaiduoti ir užmigti“, – sako ji. Prieš miegą rekomenduojama vengti įtempto ir sunkaus fizinio darbo, nes tai padeda susikaupti miegui. Geriausia laiką prieš miegą skirti skaitymui, bendravimui su šeimos nariais.

REKLAMA

Prieš miegą rekomenduojama vengti ryškaus apšvietimo, todėl atpalaiduojančia veikla patariama užsiimti jaukioje prieblandoje.

Gali padėti vaistažolės

Jeigu ir pakoregavus savo įpročius nepavyksta užmigti, tuomet farmacininkė pataria gerti vaistažolių arbatas ir neskubėti pradėti vartoti medikamentų. Prieš miegą atpalaiduoja valerijono, melisos ar apynių arbatos. Vaistažolių arbatas nepertraukiamai galima vartoti dvi savaites.

Miego kokybei įtakos gali turėti ir tam skirti maisto papildai, kurių sudėtyje, pasak farmacininkės, taip pat galima rasti vaistažolių bei melatonino.

„Melatoninas – natūralus miego hormonas, kuris žmogaus organizme gaminasi pats, tamsiuoju paros metu, jis ypač gausiai gaminasi 23–3 valandomis, dėl to tuo metu mes giliai ir ramiai miegame. Vartojant preparatus, kurio sudėtyje yra melatonino, sutrumpėja užmigimo laikas ir nepabundama naktį, o rytą atsikeliama esant žvaliam“, – pranešime spaudai sako farmacininkė.

Farmacijos specialistė įspėja, kad išbandžius vaistažoles ar maisto papildus, bet nepastebėjus teigiamo poveikio miegui, rekomenduojama kreiptis į gydytoją, nes tai gali būti signalas įspėjantis apie rimtesnes problemas.

5 receptai kokybiškam miegui:

Miegas geriausias, jeigu einama miegoti iki 23 val.

Miego trukmė neturėtų būti trumpesnė nei 7 val.

Prieš miegą išsivėdinkite kambarį.

Jeigu nesiseka užmigti – dienos metu venkite sėdėjimo ant sofos ar popiečio miego.

Kokybiškai pailsėti gali padėti ramus pasivaikščiojimas vakare.


Rašyti komentarą...
P
Pensininkė
2021-01-18 10:56:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
Lengva pasakyti negulėti, dienos metu ant sofos ar fotelio,kad naktį geriau miegui nusiteikti ir užmigti.
Toks patarimas ,tik iki 35m. Vyresniame amžiuje reikia ir laikas nuo laiko atsikvėpti nuo darbų ir pailsėti,aišku nemiegoti po kelias val.Vasaros metu,kai ligos dienos,trumpos naktys,netgj būtina popiet nors valandai pamiegoti(ar bent ) pusvalandžiui.Nuo tokių organizmo pertraukų po aktyvios veiklos,taupoma visa organų veikla,nepavargsta.
Tokiu būdu galima tikėtis normalios vidaus organų veiklos, nebūna didesnių psichologinių,bei fizinių sutrikimų.Be abejonės būtina maitintis, o ne persivalgant, reguliuotis virškinimo sistemą vaistais,paded.virškinti,juo labiau laukti gero miego vakare gerokai pavalgius prieš miegą.
Atsakyti
-6

K
Ka
2021-01-18 11:30:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
Niekas neklausia
Atsakyti
-5

S
Stas
2021-01-18 13:24:13
Pranešti apie netinkamą komentarą
Miegoti reikia 10,5val
Atsakyti
-2

SKAITYTI KOMENTARUS (5)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų