Pasakė, kaip pasikeičia savijauta vartojant vos keliais gramais mažiau druskos ir cukraus

Perteklinis cukraus ir druskos vartojimas sukelia daugybę ligų ir negalavimų, tačiau daugeliui šių maisto priedų itin sunku atsisakyti. Dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė drąsina – sumažinti suvartojamą cukraus ir druskos kiekį paprasta, o rezultatai pranoksta lūkesčius.

Druskos bijo labiau

Liepą tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ mažmeninės prekybos tinklo „Rimi“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad net 78 proc. šalies gyventojų mano, jog produktų sveikumą lemia juose esantis cukraus kiekis. Nors druskos vengiama rečiau, jos perteklius sveikatai yra ne mažiau pavojingas.

Siekiant išvengti širdies ir kraujagyslių sistemos ligų, Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) suaugusiam žmogui rekomenduoja per parą suvartoti ne daugiau 5 g druskos, įskaitant druską, naudojamą papildomai pagardinti jau pagamintus patiekalus bei naudojamą maisto produktų gamybos metu.

„Cukraus rekomenduojama suvartoti ne daugiau kaip 50 g per dieną. Amerikos širdies asociacijos rekomendacijos dar griežtesnės: vyrams rekomenduojama neviršyti 37,5 g, o moterims 25,2 g cukraus per dieną. Tokį kiekį cukraus gauname valgydami vaisius, daržoves, pieną bei jo produktus, duoną, todėl papildomai dėti cukraus į gėrimus ir maistą nevertėtų. Tuo labiau nereikėtų vartoti pagamintų maisto produktų, gėrimų ar pusgaminių su pridėtiniu cukrumi“, - primena dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

REKLAMA

Keli gramai – didelis skirtumas

Pagrindinė priežastis, dėl kurios vertėtų sumažinti suvartojamo cukraus ir druskos kiekį, yra mūsų sveikata ir gera savijauta. Cukraus perteklių organizmas verčia riebalais, kurie mažina didelio tankio lipoproteinų kiekį organizme, todėl nesaikingas cukraus vartojimas sukelia nutukimą, metabolinį sindromą, dėl ko vystosi širdies-kraujagyslių ligos bei II tipo cukrinis diabetas.

„Per dieną suvartojamos druskos kiekį sumažinus nuo 10 iki 5 g, širdies ir kraujagyslių ligų tikimybė sumažėja 17 procentų, o insulto – net 23. Per didelis natrio kiekis, gaunamas su valgomąja druska, sutrikdo organizmo skysčių pusiausvyrą, todėl pastebimai padidėja kraujo spaudimas. Per didelis kiekis su maistu gaunamo natrio taip pat labai susijęs su skrandžio vėžiu, inkstų akmenlige, osteoporoze, astma bei nutukimu. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, fiziologinis natrio poreikis yra tik 230-460 mg per dieną“, - pažymi gydytoja.

Kartais net nepagalvojame, kad kai kuriuose kasdien vartojamuose maisto produktuose yra ypač daug druskos ir cukraus. Pavyzdžiui, nemažai druskos yra duonoje, netgi nesūdytuose kiaušiniuose, o ypač daug jos yra pusgaminiuose, greitajame maiste, konservuotuose, sūdytuose, rūkytuose produktuose, sūriuose, prieskonių mišiniuose su druska, padažuose. Cukraus ypač gausu duonoje, kečupe, majoneze ir kituose padažuose, taip pat įvairiuose pusgaminiuose, gaiviuose ir sulčių gėrimuose, konditerijos gaminiuose.

Tikrai sveikas cukraus pakaitalas – tik vienas

Pripratusiems valgyti sūriai ir saldžiai gali atrodyti, kad drastiškai sumažinti šių prieskonių kiekį yra sudėtinga ar netgi neįmanoma, tačiau dietologė teigia priešingai.


Rašyti komentarą...
a
2017-09-09 13:59:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
Cukrų dedu tik į kavą , kurią geriu retai. Į arbatą tik medų. Čia aš. Pasiklausyk organizmo, ir jis tau pasakys ko reikia. O dėl nutukimo, mano manymu, kaltinti reikia greitesnę ar lėtesnę medžiagų apykaitą. Mano apykaita greita. Svoris nuo mokyklos laikų vienodas ( man 60). Mano nuomone , geriau lašiniai su duona, nei saldumynai. Dėl svorio, tai pamėgink pagerti kasdien po stiklinę obuolių acto . Stiklinei arbatinis šaukštelis. jis ,,ėda'' riebalus, o duoda labai daug vitaminų B grupės.
Atsakyti
-1

n
nto
2017-09-08 15:41:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
2 men. kava geriau be cukraus, pagerejimo jokio. svoris nesumazejo, savijauta nepagerejo. pagalvojau, uzteks kankintis geriant neskania kava, as ir taip dedu nepilna sauksteli cukraus i kava. arbata geriu be cukraus. ka nors saldaus valgau tik karta per savaite, daugiau nesinori. tai buna ledas, arba bandele viena. druska paskanina maista, dideli jos kiekiai susargdina inkstus. tokia mano patirtis. idomu butu isgirsti kitu zmoniu protingas mintis.
Atsakyti
0

n
nto
2017-09-09 15:37:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
aciu uz patarima. o tai jau nebezinojau, ka daryti.
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (4)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų