Ar Jums nors kartą tekę dėl netinkamai įrašyto vardo biliete nueiti kryžiaus kelius beskambinant į oro uosto informaciją? Viena dažniausiai pasitaikančių klaidų – klaidingai įrašytas vardas lėktuvo biliete. Žinoma kartais pasitaiko ir netikrų pavojaus varpų, kai keleivis tiesiog dėl nežinojimo susikuria problemą. Peržvelkime populiariausias problemas ir jų sprendimo būdus.
Viską parašiau mažosiomis/didžiosiomis raidėmis. Man dabar reikia keisti bilietą?
Netiesa. Bilietų pirkimo sistemai (nesvarbu, kurios oro linijų bendrovės paslaugomis Jūs besinaudotumėte) ir Jūsų bilietą oro uoste tikrinančiai mergaitei visiškai tas pats. Jai aktualios yra raidės, o ne jų dydis. Daugelis sistemų automatiškai pakeičia raidžių stilių (didžiąsias ir mažąsias) pagal iš anksto užprogramuotą stilių, todėl dėl šio „nesklandumo“ jaudintis neverta.
Kažkodėl biliete mano vardas ir pavardė nurodyti „šveplai“ – be lietuviškų rašmenų. Dabar negalėsiu skristi!?
Netiesa. Pagal tarptautinį susitarimą keleivių vardai ir pavardės nurodomi tik lotyniškomis raidėmis, tai yra, be raidžių su nosinėmis, varnelėmis ar brūkšneliais. Registruojantis ar atsiradus kokiems netikslumais oro uosto darbuotojui bus žymiai paprasčiau parašyti „Jurate“ negu „Jūratė“. Be to, ir ištarti tai yra lengviau, nei laužyti galvą, kaip tariama viena ar kita raidė.
Tiesa, „Ryanair“ aviakompanija leidžia pirkti bilietus tokiomis raidėmis, kokios yra nurodytos pase, tačiau kompiuterinėje sistemoje jos automatiškai išskiriamos iš kitų. Kuo? Dydžiu.
Vietoj vardo iš pradžių parašiau pavardę, ką daryti?
Paskambinome į „Wizzair“ kontaktų centrą. Vengrų pigių skrydžių bendrovė „WizzAir“ leidžia be jokio vardo keitimo mokesčio sutvarkyti šį nesklandumą. Norint tai padaryti, Jums reikėtų paskambinti į klientų aptarnavimo centrą nurodytais numeriais (jie yra wizzair.com tinklapyje).
Teko kalbėti ir su Kauno oro uosto mergaitėmis konsultantėmis – „Ryanair“ kompanija to didele nuodėme nelaiko, todėl jokių problemų, anot jų, nebus ir nieko nepakeitus.
Susisiekėme su „airBaltic“. Ši kompanija tiesiog siūlo paskambinti į informacijos centrą (2,54 Lt/min) arba tiesiog atvykti į vieną iš atstovybių, kur viskas ištaisyta nemokamai.
Nurodžiau, kad mano vyras yra „Mrs“, o ne „Mr“. Dabar reikės pirkti naują bilietą?
Netiesa. Šiuo metu pasaulyje „gyvomis“ pripažintos net 6700 kalbų, kurių kiekviena yra unikali. Nenorint įžeisti asmens vien dėl to, kad iš pavardės sunku suprasti, ar tai vyras, ar moteris, ar jis vedęs, ar vienišas, kompanijos naudoja kreipinius „mr.“ (ponas), „mrs.“ (ponia), „ms.“ (panelė) ir t.t. Kaip jau supratote, reikšmingos įtakos tai neturėtų padaryti.
Pasikeičiau pavardę į sutuoktinio, o bilietą pirkau žymiai anksčiau ? Ką daryti, negi turėsiu pirkti naują bilietą?
Iš dalies taip. Lina Petraitytė ir Lina Jonauskienė yra skirtingi žmonės, todėl viskas priklauso nuo aviakompanijos supratingumo ir geranoriškumo. Visos populiariausios kompanijos Lietuvoje šiuos pakeitimus daro nemokamai.
Jeigu pirkote bilietą „airBaltic“ kompanijoje, tiesiog atvykite į artimiausią bilietų pardavimo centrą, kur Jums nemokamai bus pakeista informacija. Su savimi turėkite santuokos liudijimą ir kitus atitinkamus dokumentus.
Nors ir kaip keiktumėme „Ryanair“ kompaniją dėl jos despotiškumo klientų atžvilgiu, jie siūlo tiesiog atvykti į artimiausią Ryanair registracijos centrą, kur reikia pateikti santuokos liudijimą ir atitinkamus dokumentus (Kauno oro uosto „Litcargus“ skambučių centro informacija).
Wizzair, kaip ir bet kuri anksčiau minėta bendrovė, bėdas siūlo išspręsti susisiekiant su klientų aptarnavimo centru.
Supainiojau raides pildydamas keleivio informaciją. HELP!
Štai ir priėjome populiariausią bilietų pirkimo nuodėmę. Kaip mums maloniai pranešė Civilinės aviacijos administracijoje dirbusi moteris, nėra jokių oficialių Europos Sąjungos nurodymų, kiek galima daryti klaidų pildant keleivio informaciją lėktuvo biliete. Viskas priklauso nuo pačių oro linijų vykdomos prevencijos gairių.
„airBaltic“ kompanijoje Jūs galite padaryti iki 3 klaidų varde ir pavarde. Svarbu, kad šios klaidos būtų padarytos žodžio viduryje. Kitu atveju, deja, teks pirkti naują bilietą arba mokėti vardo/pavardės keitimo mokestį.
„Ryanair“ leidžia padaryti iki 3 raidžių tiek varde, tiek pavardėje.
„Wizzair“ nenurodo, kiek daugiausiai leidžiama daryti klaidų. Padarius klaidą siūloma paskambinti į klientų aptarnavimo centrą ir išsiaiškinti, ar keitimas bus nemokamas, ar kainuos vardo/pavardės keitimo mokesčio dydžio sumą.
Kaip išvengti tokių nesusipratimų?
Tiesiog būti labiau atidiems. Bilietų pirkimas nėra varžybos „kas greičiau užpildys visus laukelius“, todėl geriau keliskart pasitikrinkite prieš paspausdami patvirtinimo mygtuką. Beje, nesinaudokite šiuo metu itin populiaria automatinio duomenų užpildymo funkcija (ji ypatingai siūloma „Google Chrome“ ir „Mozilla“ naršyklėse). Ne visas sistemas naršyklė supranta tinkamai, todėl net, jeigu jums atrodo, kad duomenys yra užpildyti tinkamai, PASITIKRINKITE juos dar tris kartus.