Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Menopauzė – tai neišvengiamas moters gyvenimo tarpsnis nuo vaisingo amžiaus pabaigos iki kiaušidžių hormoninės funkcijos išnykimo. Paprastai jis prasideda apie 50-52 metus (kai kurioms dailiosios lyties atstovėms – ir anksčiau).

Menopauzė – tai neišvengiamas moters gyvenimo tarpsnis nuo vaisingo amžiaus pabaigos iki kiaušidžių hormoninės funkcijos išnykimo. Paprastai jis prasideda apie 50-52 metus (kai kurioms dailiosios lyties atstovėms – ir anksčiau).

REKLAMA
REKLAMA

Tuomet pakinta bendra moters savijauta, atsiranda ne tik psichologinių bėdų, bet ir viso organizmo pokyčių. Svarbu pabrėžti, kad ne visi šiuo periodu moterį lydintys simptomai nėra pavojingi, tačiau dažnai jie stipriai paveikia gyvenimo kokybę. Įprastai pirmieji simptomai būna tokie:

  • Galvos skausmas
  • Tankesnis pulsas
  • Makšties sausumas
  • Dirglumas ir nuotaikų kaita
  • Skausmingi lytiniai santykiai
  • Pakitęs arterinis kraujospūdis
  • Akių sausumas
  • Miego sutrikimai
  • Nereguliarūs kraujavimai iš gimdos
  • Prakaitavimas (ypač miego metu)
  • Karščio pylimai (bangos)
  • Dėmesio koncentracijos sutrikimai

 

Kiekviena moteris menopauzės simptomus išgyvena skirtingai, todėl dalinamės patarimais, kaip palengvinti nemalonius pojūčius.

Kontroliuokite svorį. Menopauzės metu moters svoris pradeda didėti, todėl būtina daugiau dėmesio skirti savo mitybos racionui, valgyti kaip galima įvairesnį subalansuotą maistą: tai padės palaikyti normalų kūno svorį ir aprūpinti organizmą būtinais vitaminais bei mineralinėmis medžiagomis. Jeigu neužteks angliavandenių – jausite greitą nuovargį, jus vargins staigi nuotaikų kaita, o nepakaks riebalų – sutriks medžiagų apykaitos procesai. Dėl kalcio trūkumo kaulai ir dantys taps trapesni.

REKLAMA
REKLAMA

Vartokite žuvų taukus ir gerkite žaliąją arbatą. Omega-3 riebiosios rūgštys mažina nemalonius menopauzės simptomus, žalioji arbata – taip pat.

Judėkite. Galite užsiimto joga, lankyti baseiną ar bėgioti – bet kokia jums patinkanti fizinė veikla padės sumažinti negatyvias menopauzės pasekmes (pavyzdžiui, šlapimo nelaikymą). Jeigu naktimis jus vargina nemiga, o dienomis – lėtinis nuovargis, neskubėkite griebtis „rimtų“ vaistų. Taip pat prieš naktinį poilsį rekomenduojama pasivaikščioti gryname ore – tai padės atsipalaiduoti ir greičiau užmigti.

Krūtinės skausmai – taip pat gana dažna vyresnio amžiaus moterų problema. Nors jokių vizualių pokyčių ir nematyti, skausmas gali kelti gana stiprų diskomfortą. Kad skaudėtų mažiau, rinkitės liemenėles, kurios kuo mažiau spaustų krūtinę. Nemalonius pojūčius jums taip pat padės sumažinti masažas ir šalti kompresai. Dirglumą, verksmingumą, nuotaikų kaitą ir kitas emocinio pobūdžio problemas lengviau įveiksite, jeigu vartosite specialius vitaminų ir mineralinių medžiagų kompleksus.

Lytinis gyvenimas atėjus menopauzei baigtis neturėtų – reguliarūs lytiniai santykiai bus tik į naudą, sumažins nemalonius menopauzės simptomus. Jeigu diskomfortą jaučiate dėl makšties sausumo, naudokite specialius hormoninius gelius, tepalus ar žvakutes, padedančius įveikti šią problemą. Ką rinktis būtent jūsų atveju, geriausiai patars gydytojas, todėl užsiimti savigyda nerekomenduojama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų