1650 km dviračiu pas mylimąją – surinktus pinigus skirs kilniam tikslui (nuotr. asm. archyvo)

Dviračių sportu dar vaikystėje susidomėjusiai Erikai Župerkaitei iš užsienio šalių pavyko ne tik parsivežti laimėjimus, tačiau ir susirasti širdies draugą. Nors iš pradžių belgo Remio De Mey atkaklumas pasirodė įkyrus, dabar pora kartu skaičiuoja jau antrus metus.

O susidomėjo dviračiais Erika būdama vos 13 metų. „Dviračių sportu susidomėjau 2014 m., kai mokiausi Dotnuvos miestelio pagrindinėje mokykloje, o į kūno kultūros pamoką atvyko mano pirmoji būsima dviračių sporto trenerė Eglė Zablockytė“, – pasakoja devyniolikmetė.

Mergina pasakoja, kad prasidėjus treniruotėms trenerė užsiminė, kad geriausiai pasirodžiusios mergaitės galės vykti į stovyklą arba mokytis į Panevėžį. „Taip ir gavosi, kad labai norėjau, susidomėjau, stengiausi ir treniruotėse būti geriausia, pirmauti. Pirma išvažiavau į stovyklą, o vėliau ir į Panevėžį“, – pasakoja Erika.

Ji neslepia, kad tokią jauną dukrą tėvams išleisti mokytis į kitą miestą buvo neramu, tačiau jų palaikymo nestigo niekada. „Keista buvo, bet jie tikėjo manimi, kad aš galiu, kad svarbiausia yra siekti svajonių.“

„Galvojau, ot koks įkyruolis“

Erika juokauja, kad per visus pasiekimus ir laimėjimus išvardyti galėtų tik pavarčiusi sporto dienoraščius, tačiau keletą pergalių prisimena.

„Pirmąjį kartą tapau Lietuvos jaunučių čempionė 2016/2017 metų sezoną. 2018 m. tapau daugkartinė Lietuvos jaunių čempionė, 2018m.dalyvavau Europos Jaunių Čempionate ir iškovojau 11 bei 26  vietas. Taip pat 2019m. tapau 4 kartą Lietuvos čempione bei iškovojau 7-ąją vietą Europos jaunių čempionate, bei 8-tą vietą Pasaulio jaunių čempionate“, – vardija mergina.

Tačiau vienas čempionatas Erikai įsimins ilgiau nei kiti. Belgijos mieste Gente 2019 m. vasarą vykusiame Europos treko čempionate Skrečo lenktynėse lietuvė iškovojo 7-ąją vietą, o sveikinimų sulaukė ne tik iš artimųjų, tačiau ir iš nepažįstamo dviratininko.

„Žiūriu, jog man parašė vietinis vaikinas. Sveikino su mano 7 vieta skrečo lenktynėse. Tiesiog padėkojau ir dar parodžiau savo trenerei, jog va, jau „kažkoks“ belgas man parašė. Kartu pasijuokėme ir tiek“, – pažinties pradžią prisimena Erika.

Pasirodo, Remis Eriką pastebėjo varžybose, o koks jį sužavėjusios merginos vardas sužinojo žiūrėdamas nuotraukas ir suradęs varžybinį numerį, kuris buvo prisegtas prie Erikos aprangos. Nors Remio atkaklumas ir dėmesys Erikai patiko ne iš kart, vaikinas nepasidavė.

„Kitą dieną po lenktynių turėjau vieną laisvadienį, kuris buvo skirtas tiesiog poilsiui, lengvam pasivažinėjimui dviračiu. Atsikėlus ryte žiūriu, jog tas belgas Remi vėl man buvo palikęs žinutę, tačiau tiesiog su klausimu, ar šiandien dalyvausiu varžybose.

Galvojau, ot koks įkyruolis! Atrašiau, kad ne, ir nuėjau pusryčiauti. Vėliau jis man pasiūlė kartu minti treniruotę, tačiau pasiūlymo atsisakiau, nes visgi tai buvo Europos čempionatas, nuotykių ieškoti čia neatvykau“, – pasakoja dviratininkė.

Greitoji pagalba su dviračiu

Paskutinę varžybų dieną Erika su draugais nusprendė pasižvalgyti po miestą ir paragauti garsiųjų belgiškų vaflių. Vis dėlto gėlėmis išpuoštame mieste kelionė baigėsi skaudžiai.

„Centrą puošė įvairios gėlės, ten buvo lyg gėlių paroda. Mano draugė netyčia pastūmė mane į šoną ir aš atsitrenkiau veidu į metalinį stovą, kurio nesimatė per gėles. Tuomet linksmybės baigėsi. Išvykome atgal į viešbutį, nes mano dantenos kraujavo ir skausmas nugalėjo norą betęsti mūsų vakarą mieste.“

Grįžus paaiškėjo, kad po varžybų autobusu į Lietuvą išvykę treneriai išsivežė ne tik dviračius, tačiau ir visus medikamentus, tačiau tada Erika prisiminė jai dėmesį rodžiusį belgą.

„Prisiminus tą vaikiną pagalvojau, kad jis gyvena visai netoliese. Jau buvo vidurnaktis, tačiau jam apie tai papasakojus už 15 minučių jau leidausi žemyn į viešbučio kiemą, nes jis man atvežė tabletę nuo skausmo“, – sako sportininkė.

Šiek tiek pasikalbėjus jaunuoliai atsisveikino, tačiau bendravimas nenutrūko, o po mėnesio dviratininkai dar kartą susitiko Londone.

„Po šiek tiek daugiau nei mėnesio vykau atostogų į Londoną, ten taip pat planavome susitikimą bei ten oficialiai tapome pora. Na, o vėliau sekė daug kelionių vienas pas kitą lėktuvais į Lietuvą ar Belgiją“, – su šypsena sako Erika.

Iš Belgijos į Lietuvą – dviračiu

Erika pasakoja, kad idėja iš Belgijos į Lietuvą atvažiuoti dviračiu atsirado juokaujant. Per pirmąjį karantiną nutraukus skrydžius pora nesimatė tris mėnesius ir juokais pašnekėdavo, kad galbūt atvykti reikėtų dviračiu, tačiau linksmi juokai tapo planais.

„Jis tiesiog leptelėjo, kad vieną dieną tikrai pas mane atmins su dviračiu. Per pirmą karantiną nesimatėme tris mėnesius ir juokais sakėme, kad gal tikrai reikėtų atminti dviračiu, gal nesigautų labai nelegalus atvykimas, tačiau pasijuokėme ir tiek“, – pasakoja mergina.

Po vasaros Lietuvoje Remis pagalvojo, kodėl iš tikrųjų nenuvykus iš Belgijos į Lietuvą dviračiu? „Žiūrime, kad susidėliojo, kad tai tapo tikra. Viskas mažais žingsneliais susidėjo į didelę kelionę“, – sako Erika.

BELLTU pavadinta kelionė prasidės birželio 30 dieną Belgijoje, Remio mokyklos kieme, kur jį išlydės mokyklos bendruomenė ir artimieji. Bendrai reikės numinti net 1650 km, todėl kas dieną dviračiu įveikti teks apie 180 km, o Lietuvą Remis planuoja pasiekti liepos 8-9 dieną.

„Kelionės pabaiga bus iškart kirtus Lietuvos sieną Kalvarijoje. Kelionei yra sudarytas žemėlapis kelių, kuriuose galimas dviračių eismas. Na, o visą kitą pamatysime ir patirsime tuomet, kai leisimės kelionės link. Visos kelionės metu aš lydėsiu Remį su mašina“, – apie kelionę pasakoja Erika.

Tačiau ši kelionė, sako Erika, turi ir labai gražų tikslą. „Kelionė yra labai gražaus tikslo – yra atidarytas aukcionas, kurio metu yra renkami pinigai labdaros ir paramos fondui „Rugutė“. Taip pat rudenį buvo surengtas aukcionas, kurio metu buvo pardavinėjama įvairiausia sportinė atributika. Labdarai buvo surinkta 3100 eurų.“

Vis dėlto į Lietuvą dviračiu atmynęs Remis atgal į Belgiją nebevažiuos – ateitį jaunuoliai planuoja Lietuvoje.