Atsibodo rutina namuose? Šie būdai paįvairins jūsų kasdienybę

Daugeliui didžiąją dalį laisvalaikio rutinos, prieš COVID-19 sudarė: gyvas bendravimas su draugais vakarienės ar renginių metu, naujų savęs priežiūros procedūrų išbandymas, sporto treniruotės ir įvairios pramogos mieste.

Jau kelis mėnesius turime pasikeitusią situaciją, kuomet didžioji dalis darbinės ir laisvalaikio rutinos persikėlė į namų erdvę – nemažai kam ši situacija jau kelia nerimą ar bent jau mažų mažiausiai nuobodulį. Tie dalykai, kurie kažkada leido jaustis gerai, kol kas yra neprieinami, todėl turime pakeisti savo lūkesčius ir prisitaikyti. Taigi, kaip paįvairinti rutiną karantino metu? 

Rytas – bene svarbiausia dienos dalis 

Kaip teigė Romėnų imperatorius ir filosofas Markas Aurelijus: „Kai atsikeli ryte, pagalvok, kokia brangi privilegija yra būti gyvam – kvėpuoti, galvoti, džiaugtis, mylėti.“ Jam pritaria ir žmogaus psichologiją nagrinėjantys mokslininkai, kurie jau seniai nustatė, kad geriausias laikas pozityvumui generuoti yra rytas, o teigiamas požiūris ir mintys, vos atsikėlus, padeda užprogramuoti save sėkmei ir sukurti puikią ateinančią dieną. 

REKLAMA

Susikurkite kuo malonesnę rytinę rutiną, kuri suteiktų motyvacijos ir jėgų visai dienai: 

1. Atlikite trumpą mankštą, besiklausydami mėgstamos muzikos. Mankšta puikiai suaktyvina protinį ir fizinį darbingumą, o norint pastebėti nors kažkokius teigiamus pokyčius kūne ir mintyse, užtenka sportuoti tik po 10 minučių kasdien. 

2. Išbandykite naują sveiką receptą. Ryte praleiskite kelias minutes ieškodami receptų, kurie jums atrodo įdomūs, gardūs, lengvai paruošiami – ir juos išbandykite. 

3. Išgerkite pilną stiklinę vandens. Geriant vandenį ryte subalansuojama limfinė sistema. Stabili limfinė sistema padės sukurti stiprią imuninę sistemą, dėl to rečiau sirgsite. Paįvairinkite vandenį įspaustomis citrinos sultimis ar medaus šaukšteliu. 

4. Pasidarykite skanios arbatos. Arbata yra ne tik sveikas gėrimas, bet ir naujausi tyrimai rodo, kad ji gali padidinti kūrybiškumą. 

5. Sukurkite trumpą video įrašą. Įrašykite trumpą dienos dienoraštį (nuo vienos iki dviejų minučių). Galite kalbėti praktiškai apie bet ką: kas vyksta jūsų gyvenime, už ką esate dėkingas, apie ką galvojate, arba tiesiog pasirinkite atsitiktinę temą. Galite dalintis video įrašu su kitais ir per visą dieną sulaukti komentarų, atsiliepimų, pradėti diskusijas. 

6. Nufotografuokite tai, kas jums pasirodė įdomu ar gražu. Kiekvieną rytą galite įamžinti pasirinktinai kokią nors akimirką ir vėliau ja pasidalinti su kitais žmonėmis. Dalinimasis vaizdais gali padėti jausti glaudesnį ir gyvesnį ryšį – kartais tokiu būdu lengviau papasakoti apie savo dieną ir išreikšti emocijas bei mintis.

Malonūs ritualai dienos metu 

Dabartinėmis aplinkybėmis galite daug nuveikti, kad kartu su šeima praleistas laikas būtų ne tik pakenčiamas, bet ir malonus jums ir visiems jūsų šeimos nariams. Tai gali būti šaunus laikas, praleistas su vaikais, kurį mielai prisiminsite. 

Dabar ypač svarbūs maži, bet malonūs ritualai ir gebėjimas jais džiaugtis. Pagyvinti karantino rutiną ir susikurti malonias akimirkas galite patys namuose: 

REKLAMA

1. Užsidekite žvakę. Kartais net paprasčiausias apšvietimo pakeitimas gali sukurti jaukią atmosferą kambaryje. 

2. Praktikuokite jogą. Nesvarbu, ar tai būtų ananda balasana (laimingo kūdikio poza) lovoje, ar saulės pasveikinimas, kai kojos trenkiasi į grindis – joga padės jūsų protui ir kūnui išsijudinti ir nuteiks pozityviai. 

3. Išbandykite žaliąjį kokteilį. Jis suteiks energijos ir geros nuotaikos. Tarp populiariausių kokteilio ingredientų yra: lapiniai kopūstai, špinatai, obuoliai, romaninės salotos, ananasų sultys, kokosų vanduo ir petražolės, tačiau būkite drąsūs ir kūrybingi – maišykite bei derinkite mėgstamus maisto produktus, kad sukurtumėte skanų ir sveiką patiekalą. 

4. Pabūkite gamtoje. Nepriklausomai nuo to, kur gyvenate, kad ir trumpas laiko praleidimas gamtoje, gali padėti sukurti teigiamą požiūrį ir gilesnį santykį su žeme, taip pat nuraminti mintis. Užteks net ir pasivaikščiojimo savo kieme, kad praskaidrintumėte dieną. 

5. Skaitykite mėgstamą knygą, žurnalus. Užuot nuolat skaitydami naujienas telefone ar kompiuteryje, praleiskite nors keletą malonių minučių skaitydami knygą, laikraštį ar žurnalą. Toks užsiėmimas lavina vaizduotę ir skatina kūrybiškumą bei pozityvumą. 

6. Bendraukite su kitais žmonėmis. Nusiųskite nuotaikingą tekstą draugams ar paskambinkite šeimos nariui, su kuriuo jau kurį laiką nesikalbėjote. Prisimindami mylimus žmones ir parodydami, kad jie jums rūpi, jausitės visi nuostabiai. 

7. Sudarykite ne tik darbų, bet ir dienos norų sąrašą. Nors mūsų dienos dažnai užpildytos darbų sąrašais, mažų asmeninių norų ir ketinimų užrašymas ar kitoks įvardijimas, gali padėti sukurti gyvenimo kontrolės jausmą. Paklauskite savęs, ko aš noriu iš šios dienos? 

8. Pasilepinkite. Būtinai tarp visų darbų atraskite laiko, kad pasidarytumėte sau nedidelę grožio procedūrą, pavyzdžiui: pakaitintumėte kojas kvapnioje vonelėje, pasidarytumėte manikiūrą. Sakote, kad neturite tam laiko? Pabandykite bent kartą dienoje vietoj valgio gaminimo skirti laiko sau, o greitiems pietums ir vakarienei puikiai tiks ir paprastas, per kelias minutes paruošiamas maistas, pavyzdžiui, kad ir šaldyti koldūnai. 

REKLAMA

9. Klausykitės įkvepiančios muzikos. Namie grojanti maloni muzika gali sukurti teigiamą atmosferą visai likusiai dienai. Sukurkite iš pačio ryto grojaraštį ir jį leiskite, kuomet vos tik pradės plūsti niūresnės mintys. 

10. Sudarykite dėkingumo sąrašą. Dėkingumas veda į laimę. Be savo minčių tyrinėjimo, skirkite laiko užrašyti vieną ar du dalykus, už kuriuos esate dėkingi. Nesvarbu, ar tai būtų jūsų partneris, jūsų kūnas ar maistas, pastebėdami tai, kas jus džiugina, įkvepiate save dar labiau džiaugtis. Pavyzdžiui, galite pildyti dėkingumo dienoraštį – kuriame užrašote vakarais tą dieną visus dalykus, kurie jus pralinksmino, taip pat nuspalvinate, kokia buvo jūsų diena, ir panašiai. 

 


Rašyti komentarą...
S
Saule
2021-02-14 10:32:35
Pranešti apie netinkamą komentarą
Slykstu ziureti I jumis
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų