Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmąjį kartą, kai 26-erių Jenna Goldman patyrė siaubingą galvos skausmą, ji sėdėjo darbe. Ji šiaip ne taip išėjo iš biuro, išsikvietė taksi ir nuvyko į ligoninę. Ten medikai pasakė, kad jai akių migrena ir viskas susitvarkys geriant vaistus ir ilsintis. Tačiau tikroji diagnozė šokiravo.

Pirmąjį kartą, kai 26-erių Jenna Goldman patyrė siaubingą galvos skausmą, ji sėdėjo darbe. Ji šiaip ne taip išėjo iš biuro, išsikvietė taksi ir nuvyko į ligoninę. Ten medikai pasakė, kad jai akių migrena ir viskas susitvarkys geriant vaistus ir ilsintis. Tačiau tikroji diagnozė šokiravo.

REKLAMA

Vieną iš kartų, kai užklupo akių migrena, J. Goldman vaikščiojo su savo dabartiniu vyru. Tada ji jau žinojo, kaip elgtis, kad nemalonūs simptomai dingtų kuo greičiau:

„Vyras žinojo, kad reikia parvesti mane namo, uždėti ant galvos šlapią rankšluostį, pasėdėti tamsiame kambaryje kelias valandas ir pailsėti“, – insider.com pasakojo mergina.

Insultą galėjo sukelti kontraceptikai

Tačiau paskutinį kartą, kai pasireiškė akių migrena, kankino ne tik galvos skausmas – vėliau ji sužinojo, kad patyrė insultą.

REKLAMA

„Tai buvo labai šokiruojanti žinia, negalėjau suprasti, kas įvyko, kodėl man? Buvau sveika ir jauna“, – sakė ji.

Vienintelis to paaiškinimas, kurį pavyko rasti medikams – kontraceptinių tablečių vartojimas. Tabletės, kuriose yra estrogenų, padidina kraujo krešulių riziką, o krešuliai gali sukelti insultą.

Žmonės, kurie reguliariai susiduria su akių migrena arba migrena su aura, taip pat turi didesnę insulto riziką ir jiems neturėtų būti skiriami hormoniniai kontraceptikai, teigia Amerikos akušerių ir ginekologų koledžas.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau mergina to nežinojo, o kai sužinojo, jau buvo per vėlu. Ji dalijasi savo istorija, kad įspėtų kitas jaunas moteris apie insulto riziką, susijusią su kontraceptikų vartojimu.

„Visada turite žinoti, ką dedate į savo kūną, nes aš niekada nesidomėjau, kol tai nenutiko man“, – sakė ji.

J. Goldman insultas ištiko 2020 metų balandį. Ji ir jos dabartinis vyras leido laiką jos tėvų namuose, kad sumažintų užsikrėtimo koronavirusu riziką. Jenna visada buvo aktyvi, užsiėmė joga, mėgdavo išeiti pasivaikščioti.

Nebegalėjo valdyti kairės kūno pusės

Tačiau vieną dieną ji patyrė migreną su aura. Praėjus valandai po to, kai ji grįžo namo ir išgėrė vaistų, ėmė tirpti kairė kūno pusė. Ji negalėjo nei pajudėti, nei kalbėti, galiausiai pradėjo gausiai prakaituoti.

Tada ji pradėjo vemti tulžimi. Kai jos vyras, kuris trumpam buvo išėjęs į parduotuvę, rado ją prastos būklės, jis greitai ją nuvežė į ligoninę. Tačiau ji buvo perpildyta COVID-19 pacientų, o pati mergina negalėjo aiškiai pasakyti, kokius simptomus jaučia ir koks jų stiprumas:

REKLAMA
REKLAMA

„Šviesos buvo tokios ryškios, aš jaučiau begalinį skausmą, buvau ilgą laiką negėrusi vandens – buvau tragiškos būklės, bet gydytojai manęs nepriėmė. Jie tiesiog manė, kad aš sergu migrena.“

Po kurio laiko gydytojai galiausiai atliko jos galvos kompiuterinę tomografiją ir davė vaistų nuo galvos skausmo. Ji įtikino savo vyrą parvežti ją namo. „Jei būčiau mirusi, nenorėjau mirti ten“, – prisimena mergina.

Kitą dieną J. Goldman patyrė dar stipresnį kairės kūno pusės tirpimą ir vėl buvo nugabenta į ligoninę, kur atliktas magnetinio rezonanso tyrimas. Šįkart slaugytoja pamatė jos universiteto džemperį ir pasidžiaugė, kad studijavo ten pat.

„Tą akimirką aš žinojau, kad turime kažką bendro ir ji pasirūpins manimi“, – sakė ji.

MRT atskleidė, kad mergina patyrė „daugybę nestiprių infarktų“ arba insultų smegenyse, o tai paaiškina, kodėl ji negalėjo valdyti kairės kūno pusės, suprastėjo jos regėjimas ir kalba.

Jai išrašytas aspirinas ir uždrausta naudoti kontraceptines tabletes, tačiau ji tik vėliau sužinojo, kad kontraceptikai gali būti kalti dėl to, kas įvyko. J. Goldman tris dienas praleido ligoninėje ir tris mėnesius lankėsi pas kineziterapeutą.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai buvo didelis stresas, nes savaitę prieš tai dar bėgiojau, užsiėmiau joga ir sportavau. O dabar kineziterapeutas liepia man spausti kamuolį ir pabandyti nueiti į kitą kambario galą, o aš to nesugebu“, – atvirauja mergina.

Rizika nedidelė, tačiau yra

Praėjus savaitei po to, kai buvo paleista iš ligoninės, ji apsilankė pas gydytoją ir sužinojo, kad kontraceptinės tabletės, kurias vartojo, ir migrena buvo priežastys, sukėlusios insultą.

Dr. Melanie Davies, ginekologė iš Londono, sakė, kad kraujo krešulių susidarymas dėl kontraceptikų vartojimo yra labai retas, tai galima prilyginti kitiems retiems, bet pražūtingiems įvykiams, pavyzdžiui, avarijai.

„Iš 10 tūkst. moterų, kasmet nuo vienos iki penkių jų vis tiek susidarys kraujo krešuliai, o vartojant kontraceptines tabletes skaičius išauga iki 3-9 moterų iš 10 tūkst., todėl tikimybė vis tiek yra mažesnė nei 1 iš tūkstančio“, – sakė ji.

Rizika, kad su kontraceptinėmis tabletėmis susiję kraujo krešuliai sukels insultą, yra maždaug 8 iš 100 tūkst., skelbia „UW Medicine“. Ši rizika yra didesnė tarp moterų, sergančių migrena, nors mokslininkai tiksliai nežino, kaip ženkliai išauga rizika, nes nėra atlikta pakankamai tyrimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų