• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos Respublikos Vyriausybė paskelbė savo poziciją dėl dviejų Seime svarstomų įstatymų projektų, susijusių su istorinių transporto priemonių statuso keitimu ir jų apmokestinimu.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė paskelbė savo poziciją dėl dviejų Seime svarstomų įstatymų projektų, susijusių su istorinių transporto priemonių statuso keitimu ir jų apmokestinimu.

REKLAMA

Vyriausybė iš esmės palaiko siekį peržiūrėti istorinių automobilių naudojimą kasdieniams tikslams, tačiau nepritaria siūlomam reguliavimui, kuris, pasak jos, prieštarauja Europos Sąjungos direktyvoms ir stokoja aiškaus teisinio pagrindo.

Prieštarauja ES nuostatoms

Įstatymo projekto Nr. XVP-164 iniciatoriai, Antanas Nedzinskas ir Saulius Luščikas, siūlo laikyti istorine tik tą transporto priemonę, kuri pagaminta prieš ne mažiau kaip 40 metų, ir atsisakyti dabar galiojančio reikalavimo, kad modelis būtų nebegaminamas bent 15 metų. Taip pat siekiama apriboti tokių automobilių naudojimą kasdieniams tikslams.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau Vyriausybė primena, kad pagal ES direktyvą 2014/45/ES istorinė transporto priemonė yra ta, kuri pagaminta bent prieš 30 metų, kurios konkretaus tipo transporto priemonės nebegaminamos, ir kuri yra istoriškai išsaugota, nepakeistomis techninėmis charakteristikomis. Vyriausybės vertinimu, nacionalinio įstatymo projektas, kuriuo siūloma 40 metų riba ir atsisakoma modelio nebegaminimo kriterijaus, neatitiktų minėtos direktyvos reikalavimų.

REKLAMA

Be to, prieštaravimų kyla ir tarptautiniu lygiu – Tarptautinė istorinių transporto priemonių federacija (FIVA), kurios kriterijai plačiai taikomi visame pasaulyje, taip pat laikosi 30 metų amžiaus ribos. Tai reiškia, kad FIVA pripažinta istorinė transporto priemonė Lietuvoje galėtų nebūti laikoma tokia pagal naująjį apibrėžimą.

Vyriausybė taip pat pažymi, kad siūlomas amžiaus cenzas – 40 metų – nepagrindžiamas nei teisės, nei praktiniais argumentais. Neatsakoma, kodėl tai turėtų būti būtent 40 metų, o ne, pavyzdžiui, 45 ar 50, kaip tai daroma kultūros vertybių srityje.

REKLAMA
REKLAMA

Siūlymui dėl mokesčių lengvatos – taip pat nepritarta

Vyriausybė taip pat nepritarė Įstatymo projektui Nr. XVP-165, kuriuo siūloma istorinius automobilius atleisti nuo kelių naudotojo mokesčio. Anot jos, tokia išimtis neatitiktų nei nacionalinės kelių finansavimo strategijos, nei Europos Sąjungos direktyvos 2022/362 nuostatų.

Vyriausybės programoje numatyta stiprinti Kelių priežiūros ir plėtros programą, o siūlomas atleidimas nuo mokesčių mažintų šiai programai skiriamas lėšas. Be to, ES direktyva nenumato galimybės taikyti mokesčių išimtis istorinėms transporto priemonėms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įstatymą reikia keisti, bet ne bet kaip

Nors Vyriausybė pritaria pačiai idėjai peržiūrėti istorinės transporto priemonės statusą, ji griežtai pasisako už tai, kad keitimas turi būti teisėtas, proporcingas ir atitinkantis ES teisę. Priešingu atveju kyla grėsmė ne tik teisiniam stabilumui, bet ir Lietuvos įsipareigojimų Europos Sąjungai vykdymui.

Abi įstatymų projektų nuostatos – tiek dėl griežtesnio apibrėžimo, tiek dėl lengvatos mokesčiams – kol kas sulaukia aiškaus Vyriausybės „ne“. Tačiau diskusijos dėl istorinių automobilių statuso Lietuvoje, panašu, dar tik prasideda.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų