• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje vis dar gajus stereotipas, kad šalies vairuotojai – tikri auksarankiai, kurie mieliau patys taiso savo automobilius nei patiki juos profesionaliems servisų meistrams. Vis dėlto naujausia apklausa rodo, kad realybė kiek kitokia. Nors dalis vairuotojų geba savarankiškai atlikti net sudėtingus techninius darbus, dauguma pirmenybę teikia specialistams – net už lemputės keitimą sudėtingesnę priežiūrą patiki servisams.

Lietuvoje vis dar gajus stereotipas, kad šalies vairuotojai – tikri auksarankiai, kurie mieliau patys taiso savo automobilius nei patiki juos profesionaliems servisų meistrams. Vis dėlto naujausia apklausa rodo, kad realybė kiek kitokia. Nors dalis vairuotojų geba savarankiškai atlikti net sudėtingus techninius darbus, dauguma pirmenybę teikia specialistams – net už lemputės keitimą sudėtingesnę priežiūrą patiki servisams.

REKLAMA

„Mylios be promilių su „Švyturys nealkoholinis“ projektui atlikta apklausa parodė, kad tik 23 proc. vairuotojų bent dalį automobilio remonto darbų atlieka patys. Iš jų vos 5 proc. nurodė dažnai imantys į rankas įrankius ir savarankiškai atliekantys net sudėtingesnius darbus. Tuo tarpu likę 18 proc. apsiriboja elementaria priežiūra – pasikeičia perdegusias lemputes, papildo langų ploviklio skystį ir pan.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau patarimų vairuotojams – specialioje „Patarimai vairuotojams“ rubrikoje.

Dauguma – net 65 proc. – apklaustųjų teigė, kad automobilio netaiso išvis. Susidūrus su gedimu, jie kreipiasi į autoservisą, pažįstamus ar draugus, turinčius daugiau patirties.

REKLAMA

Buvęs lenktynininkas ir vienas žinomiausių vairavimo instruktorių Lietuvoje Artūras Pakėnas sako, kad tokie rezultatai nestebina.

„Ne veltui Lietuvoje tiek daug servisų – automobiliai vis brangesni, vis sudėtingesni, juose gausu technologijų. Pats jų taip paprastai nesutaisysi – reikia specializuotų žinių, įrangos, diagnostikos programų. Savarankiškas remontas neretai baigiasi dar didesnėmis išlaidomis“, – teigia A. Pakėnas.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, šiuolaikiniai automobiliai yra pažangūs technologiniai įrenginiai, kurių priežiūra reikalauja ne tik techninio išmanymo, bet ir atsakomybės.

„Dabar automobiliuose įdiegtos kompiuterinės sistemos, todėl vien atsuktuvo ir gero noro nepakanka“, – sako instruktorius.

Vis dėlto jis pabrėžia, kad savarankiškas darbas su automobiliu nėra blogai – svarbu turėti žinių ir žinoti, ką darai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu žmogus turi patirties, domisi, tai gali būti net prasmingas hobis. Bet jei tai pirmas bandymas, o žinių – nulis, verčiau neeksperimentuoti. Automobilis – atsakingas įrenginys“, – akcentuoja pašnekovas.

A. Pakėnas taip pat primena, kad net ir smulkius remonto darbus atliekantys vairuotojai neturėtų pamiršti reguliarios techninės apžiūros ir profesionalios diagnostikos.

REKLAMA

„Tai ne tik įstatymo reikalavimas, bet ir būtina sąlyga saugiam eismui – tiek savo, tiek kitų dalyvių“, – pabrėžia instruktorius.

„Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas sako, kad lietuviai nuo seno pasižymi darbštumu ir polinkiu daug ką atlikti patys, tačiau kai kalba eina apie automobilio techninę būklę – būtina elgtis atsakingai.

REKLAMA

„Svarbiausia – reguliariai rūpintis savo automobiliu, o ne tik prieš techninę apžiūrą. Ignoruoti gedimus ar atidėti vizitą pas meistrą – ne tik rizikinga, bet ir finansiškai nenaudinga. Laiku pastebėtas gedimas leidžia išvengti didesnių išlaidų, o svarbiausia – prisideda prie visų eismo dalyvių saugumo. Tai turėtų tapti neatsiejama atsakingo vairavimo dalimi“, – sako R. Viršilas.

Gyventojų apklausą apie saugų vairavimą šių metų vasarį atliko bendrovė „Spinter Research“. Joje dalyvavo 1015 respondentų nuo 18 iki 75 metų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų