1980 - 2008 metų laikotarpiu Serbijoje buvo pagaminta apie 800 tūkst. „Yugo“ automobilių. Daugiausia tai buvo nebrangūs, prastos kokybės modeliai, kurių reputacija Vakarų rinkose – ypač JAV – buvo švelniai tariant prasta.
Daugiau naujienų iš spalvingo automobilių pasaulio – specialioje „Automobilių kultūra“ rubrikoje.
Prasti inžinieriniai sprendimai, nepatikimumas, prastas komfortas ir saugumas tapo priežastimis, kodėl šis automobilis neretai patekdavo į blogiausių visų laikų automobilių sąrašus.
Tačiau modernaus „Yugo“ projektas, kuriam vadovauja dizaineris Darko Marčeta, bandys pakeisti nusistovėjusį įvaizdį.
Naujasis „Yugo“ koncepcinis modelis jau buvo parodytas „Car Design Event 2025“ parodoje Miunchene. Tai kompaktiškas hečbekas su retro stiliaus dizaino elementais.
Nors siluetas išlaiko tam tikras sąsajas su originalu, tačiau naujoji „Yugo“ modelio versija dabar atrodo stilingai ir šiuolaikiškai.
Ne elektrinis, bet modernus
Turbūt labiausiai stebina tai, kad šiandien, kai daugelis gamintojų skuba pereiti prie elektrinių pavarų, naujasis „Yugo“ vis dar remiasi vidaus degimo varikliais.
Pasak projekto iniciatorių, pirmoji versija turės klasikinę pavarą. Pirkėjai galės rinktis iš atmosferinio arba turbininio variklio, su mechanine arba automatine pavarų dėže.
Elektros pavara svarstoma kaip ateities galimybė, bet kol kas prioritetas – patikimi ir nebrangūs techniniai sprendimai.
Kadangi naujai įkurtas gamintojas neturi savo platformos, planuojama naudotis tiekėjų iš Vokietijos sprendimais. Tai leis užtikrinti tiek gamybos ekonomiškumą, tiek aukštesnį kokybės lygį nei kadaise gamintame „Yugo“.