• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

1925 metų liepos 4-osios vakarą Paryžius tapo istorinio įvykio liudininku. Eifelio bokštas pirmą kartą buvo apšviestas į pagalbą pasitelkiant elektros lemputėmis, o tai virto ne tik techniniu pasiekimu, bet ir įspūdinga reklamine kampanija. Šios idėjos autorius – automobilių pramonės vizionierius André Citroën, o projektą įgyvendinti padėjo inžinierius Fernandas Jacopozzi.

1925 metų liepos 4-osios vakarą Paryžius tapo istorinio įvykio liudininku. Eifelio bokštas pirmą kartą buvo apšviestas į pagalbą pasitelkiant elektros lemputėmis, o tai virto ne tik techniniu pasiekimu, bet ir įspūdinga reklamine kampanija. Šios idėjos autorius – automobilių pramonės vizionierius André Citroën, o projektą įgyvendinti padėjo inžinierius Fernandas Jacopozzi.

REKLAMA

Ant Eifelio bokšto konstrukcijos buvo sumontuota net 250 tūkstančių lempučių, kurios buvo sujungtos daugiau nei 6 km ilgio elektros kabeliais.

REKLAMA
REKLAMA

Šviesų šou truko 40 sekundžių ir įtraukė įvairius vizualinius efektus – arabeskas, krintančias žvaigždes, kometas. Įspūdingą reginį vainikavo švytintis užrašas „Citroën“ su dvigubos strėlės logotipu. Tai buvo pirmoji tokio masto reklama Paryžiaus istorijoje.

REKLAMA

Šis reginys tapo nuolatiniu šou, stebimu tūkstančių paryžiečių ir miesto svečių. Taip gimė ne tik viena įspūdingiausių XX a. pradžios reklamos akcijų, bet ir išskirtinis prekių ženklo įrašas į miesto – ir reklamos – istoriją.

Vis dėlto, André Citroën nesitenkino vienkartine akcija. Jis tapo Eifelio bokšto „šviesų šeimininku“. Nuo 1925 iki 1934 metų bokštas buvo nuolat atnaujinamas ir naudojamas kaip novatoriška reklamos platforma, kurią kasmet tobulino pats A. Citroën.

REKLAMA
REKLAMA

1928 metais ant bokšto buvo sumontuoti du įspūdingi, šviesą skleidžiantys laikrodžiai. Kiekvieno jų skersmuo siekė net 20 metrų. Jie rodė tikslų laiką ir tapo dar vienu simboliniu miesto akcentu.

1934-aisiais Eifelio bokštą papildė ir 160 metrų aukščio šviečiantis termometras, kuris informavo paryžiečius apie oro temperatūrą.

Tai buvo ne tik reklaminiai triukai – šios technologinės naujovės atspindėjo pačią „Citroën“ filosofiją: pažangą, inovacijas ir jų taikymą kasdieniame gyvenime. Šiandien įprastos elektros lemputės tuo metu dar buvo retenybė, todėl šis projektas buvo išties revoliucinis, padėjęs sujungti meną, mokslą ir rinkodarą į vieną įsimintiną visumą.

Šiuo žingsniu „Citroën“ ne tik pademonstravo gebėjimą kurti naujoves. Jis sukūrė ir precedento neturintį pavyzdį, kaip techniniai sprendimai gali būti integruoti į viešąsias erdves. Tai buvo išskirtinis žingsnis, aplenkęs laiką ne tik technologine, bet ir kultūrine prasme.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų