• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


„Įsikrauna per pusvalandį“, „100 km atstumui reikalingą energiją gausite per 5 minutes“, „galima įkrauti ypač didele galia“ – tokie pažadai ganėtinai dažni, kai kalbama apie naujausius elektromobilius. Vis dėlto, pasak ekspertų, ne visuomet galimybė įsikrauti elektromobilio bateriją ypač sparčiai turėtų tapti lemiamu veiksniu sprendžiant, kurį modelį pirkti.


„Įsikrauna per pusvalandį“, „100 km atstumui reikalingą energiją gausite per 5 minutes“, „galima įkrauti ypač didele galia“ – tokie pažadai ganėtinai dažni, kai kalbama apie naujausius elektromobilius. Vis dėlto, pasak ekspertų, ne visuomet galimybė įsikrauti elektromobilio bateriją ypač sparčiai turėtų tapti lemiamu veiksniu sprendžiant, kurį modelį pirkti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Premium“ segmento elektromobiliai, kaip antai „Porsche Taycan“ ar jo giminaitis „Audi e-Tron GT“, gali įsikrauti baterijas ypač greitai – priimti net 350 kW įkrovimo galią. Svetainės „Insideevs.com“ atliktas tyrimas rodo, kad šių prabangių modelių įkrovimo sparta, kai baterija pildoma nuo 20 proc. iki 80 proc., siekia 12–14 km per minutę.

REKLAMA


Bet tokias technologijas turintys elektromobiliai yra labiau išimtis nei taisyklė: gerokai daugiau masiniam vartojimui sukurtų populiariausių elektromobilių, pavyzdžiui, „Citroën ë-C4“, leidžia baterijas papildyti 100 kW galia. Tai reiškia, kad iki 80 proc. tokio elektromobilio baterija sparčiojo įkrovimo stotelėje pasipildo per maždaug pusvalandį.

REKLAMA
REKLAMA

Šio greičio, žinovų tvirtinimu, lygiai taip pat užtenka, mat kaskart elektromobilio baterijos įkrovimo greitis priklauso nuo vairuotojo poreikių.



Greičio poreikis ir naudojimo ypatumai


„Optimalus būdas įkrauti elektromobilį ir be reikalo negaišti, – būti ten, kur turi būti, kol automobilis kaupia energiją. Kitaip tariant, bateriją įkrauni tada, kai nevažiuoji: esi arba namuose, arba biure“, – sako žurnalistas, patyręs keliautojas Vitoldas Milius, kuriam priklauso ne vienas važiavimo elektromobiliu rekordas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visais kitais atvejais, anot jo, jeigu bateriją tenka papildyti važiuojant, kaip sparčiai tą daryti, priklauso nuo paties vartotojo. Pavyzdžiui, jei elektromobilius įmonės naudoja savo kasdienei veiklai, darbui, nuolat įveikia didelius atstumus, svarbu, kad transporto priemonė būtų įkrauta greitai, mat šiuo atveju sugaištamas laikas įkrovimo stotelėje tiesiogiai susijęs su įmonės uždirbamais pinigais.

REKLAMA

„O jeigu elektromobilis naudojamas kasdienėms reikmėms, tikrai nereikalingas nei itin didelis nuvažiuojamas atstumas, nei labai talpi baterija, nei ypač greitas įkrovimas“, – kalba žinovas, mat skaičiuojama, jog vidutiniškai per dieną automobiliu nuriedama tik iki 50 km.


Be to, mažesnės spartos krovimas nereiškia lėto. Pavyzdžiui, „Citroën ë-C4“ 50 kWh talpos bateriją namų sąlygomis naudojant 11 kW integruotą automobilio kroviklį ir sieninį „Wall Box“ priedėlį galima visiškai įkrauti per 5 valandas. Ir tiek pakaks vienu ypu nuvažiuoti iki 350 kilometrų.

REKLAMA

Vitoldas Milius (Egidijaus Babelio nuotr.)

Pataria nedaryti tos pačios klaidos


Kalbėdamas apie spartaus įkrovimo poreikį, V. Milius pastebi, jog Lietuvoje daugelis elektromobilių vairuotojų turi tą pačią ydą: stotelėje bando įsikrauti kuo daugiau, kad nukaktų kuo toliau.


Toks noras, pasak eksperto, absoliučiai nelogiškas, mat kur kas protingiau būtų papildyti baterijas tiek, kiek reikia, kad būtų pasiektas kelionės tikslas, ir tuomet jau ten įkrauti automobilio akumuliatorius iki galo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Bent man atrodo, kad tikrai nereikia įkrauti visos baterijos. Gal žmogui liko nuvažiuoti tik 50 km – tai tiek ir reikia įsikrauti ir keliauti toliau“, – kalba jis.



Reikia ne tik stotelių


Tiesa, ar žmogui prailgs laikas įkrovimo stotelėje, ar ne, eksperto manymu, priklauso ne tik nuo to, kaip greitai ši gebės įkrauti bateriją ar kaip greitai įsikraus elektromobilio baterija. Ypač svarbi aplink įkrovimo vietą esanti infrastruktūra.

REKLAMA

„Svarbu, kad įkrovimo stotelių atsirastų tose vietose, kur žmogui malonu ir įdomu ką nors veikti. Vidury pievos, kokiame nors šabakštyne, stovėti kad ir tas 40 minučių nėra malonu“, – tikina žinovas ir pabrėžia, kad jeigu infrastruktūra tinkama, žmogus, pastatęs krauti elektromobilį, nueis nusipirkti gėrimo, užkąsti, pasivaikščios, pasiaus su vaikais žaidimų aikštelėje ir nė nepajus, kai baterija įsikraus tiek, kad užtektų likusiai kelionės daliai.

REKLAMA

Volkswagen ID.3 elektromobilis

Infrastruktūros patogumas ypač reikšmingas tais atvejais, kai įrengta įkrovimo stotelė – lėta ar vidutinės spartos.


Baltijos ir Skandinavijos šalis elektromobiliu apvažiavęs V. Milius sako, kad užsienyje šis klausimas išspręstas itin išmintingai. Už miestų įkrovimo stotelės įrengiamos tose vietose, kur jau yra infrastruktūra, pavyzdžiui, įprastose degalinėse, todėl žmogui netenka trypčioti vietoje.


„Kitas dalykas – tų stotelių yra daug, tad beveik niekada nereikia laukti dėl to, kad viskas užimta. Pas mus dažniausiai yra viena stotelė ir tenka laukti eilėse, kęsti klausimus, ar ilgai krausi, nervintis. Kai stotelių daug ir viso šito nėra, labai atpalaiduoja“, – akcentuoja pašnekovas.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų