REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Akis badančių ir vietas užimančių eksploatuoti netinkamų transporto priemonių (ENTP) daugiabučių kiemuose ir kitose viešose vietose lieka vis mažiau. Tai įrodo ir statistika – Lietuvoje jau kurį laiką auga skaičius nebevažiuojančių automobilių, su kuriais šeimininkai atsisveikina pagal visas taisykles: išregistruoja ir praneša apie sunaikinimą. Tiesa, aplinkos apsaugos specialistai įspėja – norint neprarasti pagreičio, būtina ir toliau taikyti įvairias skirtingas priemones, skatinančias gyventi tvariau.


Akis badančių ir vietas užimančių eksploatuoti netinkamų transporto priemonių (ENTP) daugiabučių kiemuose ir kitose viešose vietose lieka vis mažiau. Tai įrodo ir statistika – Lietuvoje jau kurį laiką auga skaičius nebevažiuojančių automobilių, su kuriais šeimininkai atsisveikina pagal visas taisykles: išregistruoja ir praneša apie sunaikinimą. Tiesa, aplinkos apsaugos specialistai įspėja – norint neprarasti pagreičio, būtina ir toliau taikyti įvairias skirtingas priemones, skatinančias gyventi tvariau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vį „Regitra“ duomenimis, praėjusiais metais Lietuvoje buvo išregistruoti 172 728 M1 klasės automobiliai. Iš jų daugiau nei 25 tūkst. išregistruoti baigus eksploatavimą ir pranešus apie sunaikinimą – tai didžiausia dėl šios priežasties išregistruotų automobilių dalis per pastaruosius kelerius metus. Šiemet išregistruotų baigus eksploatavimą ir pranešus apie sunaikinimą automobilių skaičius nuosekliai augo kiekvieną metų mėnesį.

REKLAMA

Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) direktorė Veronika Masalienė teigia, kad vos viena daugiabučio kieme mėnesių mėnesiais stovinti nebevažiuojanti transporto priemonė gali pridaryti nepataisomos žalos.


„Iš techniškai netvarkingų automobilių gali išbėgti pavojingi skysčiai. Pavyzdžiui, panaudota alyva yra priskiriama prie pavojingiausių taršos šaltinių, o akumuliatoriuose yra sunkiųjų metalų ir korozinių medžiagų, todėl baigę savo gyvavimo ciklą jie tampa toksiškomis atliekomis. Jeigu tokią taršą iškart pamatyti ir suprasti gali būti sunku, tai neįmanoma nepastebėti faktų, kad nebevažiuojantys automobiliai tiesiog darko vaizdą, trukdo praeiti, užima vietas, kurias galėtų naudoti kiti“, – kalba V. Masalienė.

REKLAMA
REKLAMA

Atliekoms – antras kvėpavimas


Tačiau patekusios pas legalius atliekų tvarkytojus ENTP gali tapti naudingu žaliavų rinkiniu. Vertingiausios yra akumuliatorių, amortizatorių, metalų atliekos, nes jose yra daugiausia brangių medžiagų, kurias galima panaudoti pakartotinai arba perdirbti. Perdirbti arba panaudoti energijai gauti galima ir kitas automobilių atliekas: naudotas padangas, filtrus, plastikus, gumas, stiklus, įvairias salono dalis, o panaudotą alyvą galima perdirbti neribotą kiekį kartų.


Pasak V. Masalienės, transporto priemonių atliekų perdirbimas yra gana sudėtingas, tačiau labai svarbus procesas: „Didelė dalis transporto priemonių atliekų priskiriama pavojingoms, todėl jas priimti, tvarkyti bei perdirbti gali tik leidimus tam ir žinių turintys specialistai. Tačiau tvarkant tokias atliekas galima atgauti daug vertingų medžiagų ir jas panaudoti pakartotinai, o tokiu būdu ir plėtojamos tvarumo idėjos, taupomi gamtos ir energijos ištekliai, o aplinka saugoma nuo taršos“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Priemonių įvairovė pasiteisino


Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos vadovas Vladimir Jankoit pažymi, kad ENTP ardymu užsiimti gali tik leidimus šiai veiklai turintys fiziniai ir juridiniai asmenys, o pagal ES direktyvą, kuri galioja ir Lietuvai, beveik visos ENTP atliekos turi būti panaudotos pakartotinai, panaudotos bei perdirbtos, nes teisėtai pašalinti galima vos 5 proc. šių atliekų.


„Pastaraisiais metais gyventojai, pridavę seną taršų automobilį sunaikinimui galėjo gauti kompensacijas. Kai kurios savivaldybės kiekvieną mėnesį skelbia sąrašus transporto priemonių, kurios nutempiamos neatsiradus šeimininkams. Aplinkos ministerija nuo kitų metų sudarys sąlygas paprasčiau atsisveikinti su ENTP.

REKLAMA

Visa tai rodo, kad esame teisingame kelyje, gyventojai vis geriau supranta, kodėl ir kaip galima prisidėti prie tvaraus gyvenimo būdo puoselėjimo“, – teigia V. Jankoit ir priduria, kad tik sudarę sąlygas gyventojams patogiai atsisveikinti su nebevažiuojančiais automobiliais, išlaikysime gerą kryptį ir net pagerinsime rodiklius.


Gyventojai svarstydami kur kreiptis dėl ENTP pridavimo legaliems automobilių ardytojams bei pranešti apie bendro naudojimo erdvėse paliktas neeksploatuojamas transporto priemones bei nelegalius transporto priemonių ardytojus gali iš pradžių užsukti į oficialų eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos
puslapyje.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų