• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Viduriniosios klasės automobiliai visuomet buvo populiarūs ir mėgstami. Tokei ratuočiai kaip „
Volkswagen Passat“, „
Opel Insignia“ ar „
Peugeot 508“ kone idealiai atspindi vidutinės klasės veidą.


Viduriniosios klasės automobiliai visuomet buvo populiarūs ir mėgstami. Tokei ratuočiai kaip „
Volkswagen Passat“, „
Opel Insignia“ ar „
Peugeot 508“ kone idealiai atspindi vidutinės klasės veidą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anksčiau paminėtų modelių vardai – visiems puikiai žinomi. Juolab, kiekvieną kartą pagalvojus apie tokios klasės automobilį, daugelis iškart pradeda dairytis į „Volkswgen“, „Škoda“ ar „Opel“, bet ar tuo reikėtų stebėtis? Europietiškų automobilių gamintojai visuomet siekdavo patenkinti europiečių poreikius, kai tuo tarpu Japonijos automobilių gamintojai iki šiol nesupranta ką reikia padaryti, jog užkariautų Europos žemyną.

REKLAMA



Jeigu prieš porą dešimtmečių iš Japonijos kilę automobiliai akcentavo patikimumą, šiandien vien to neužtenka. Modernus automobilis privalo būti ne tik patikimas, bet ir turėti užtektinai saugumo bei komforto įrangos. Visgi, gyvename ne 1995-aisiais, kuomet bet kuris vakarietiškas automobilis atrodė kaip brangakmenis.


Tad kokių priemonių japonų gamintojai ėmėsi įžengdami į 2010-uosius? „Honda“ savo modelių gamoje, vis dar, turėjo nuostabų „Accord“, „Toyota“ gamino klaikų „Avensis“, „Nissan“ apskritai nenorėjo Europoje turėti jokių reikalų šioje automobilių klasėje, o „Mazda“ ruošėsi naujam etapui. Matote, 2008-aisiais metais „Mazda“ išsipirko nemažą dalį akcijų iš „Ford“ ir po labai ilgos pertraukos tapo nepriklausomu automobilių gamintoju. Kaip žinote patys, nepriklausomybė suteikia absoliučią laisvę, dingsta bet kokie anksčiau būti rėmai. Telieka nuspręsti kuria kryptimi ir kokiais žingsniais norima eiti.

REKLAMA
REKLAMA





DIZAINAS


2012-uosius galime vadinti „Mazda“ naujos eros metais. Tais metais pristatytas „CX-5“ krosoveris ir naujos kartos „Mazda 6“ pademonstravo ne tik kaip atrodys visi naujieji bendrovės modeliai, bet ir pagal kokią filosofiją jie buvo kuriami.


Tiek „CX-5“, tiek „Mazda 6“ modelių pristatymo metu gamintojas labai stipriai akcentavo „Skyactiv“ vardu pavadintą technologiją. Tai – ne vienas daiktas, kuriuo galite naudotis. Tai – šūsnis įvairių sprendimų junginys, kuris apima važiuoklę, variklius, transmisiją, kėbulo struktūrą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



Visi pagal „Skyactiv“ filosofiją sukurti modeliai turėjo 30 procentų standesnę, bet ir tuo pačiu 8 procentais lengvesnę struktūrą. Jos viduje slypėjo iš naujo suprojektuotos pakabos sistemos, patobulintos transmisijos bei naujoviški varikliai.


„Mazda“ taip pat panoro atversti naują lapą automobilių dizaine, kuris, tiesą sakant, niekuomet nebūdavo stiprioji „Mazda“ savybė, bet sulig „Mazda CX-5“ bei naujais „Mazda 3“ ir „Mazda 6“ modeliais, šios bendrovės dizainerius labai norėtųsi pagirti dėl nuoseklaus, išbaigto ir solidaus automobilių dizaino. Šios markės dizaineriai nebandė kopijuoti europietiškų automobilių gamintojų, jie, kaip užsispyręs ožys, laikėsi savo sukurtos koncepcijos, ją tobulino ir parodė, jog japoniškas automobilis gali atrodyti japoniškai ir nebadyti akių.

REKLAMA



Priekinė šešiukės dalis – agresyvi, su tam tikrais elementais, kuriuose galima įžvelgti šypseną. Galbūt „Mazda“ norėjo sukurti laimingo nusikaltėlio veidą? Galbūt. Tačiau ši koncepcija puikiai tinka automobiliui, kuris turi tūnoti prekybos centrų, daugiabučių aikštelėse ir bus vairuojamas žmonių, kuriems dažniausiai nerūpi nei automobilio gamybos procesas, nei kaip veikia variklis.

REKLAMA

Apskritai – automobilio priekinė ir galinė dalys puikiai dera viena su kita ir neatrodo kaip du atskiri elementai, kuriuos tiesiog sujungia keturios durys ir stogas.


Atkreipkite dėmesį:


  • Korozija nebėra tokia didelė problema. Iš tiesų, korozijos židiniai gali atsirasti tik vienoje vietoje – aplink stoglangį.
  • Dažų sluoksnis ant „Mazda“ automobilių kėbulų nėra labai storas. Tai pastebėsite pažvelgę į priekinę automobilio dalį, kuri nebus atspari akmenukams ir kitiems smulkiems pažeidimams.


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA




INTERJERAS


„Mazda“ darbuotojai, regis, projektuodami automobilio interjerą, įkvėpimo sėmėsi iš „Volkswagen“ dirbančių kolegų, kurie moka sukurti laikui nepavaldų interjerą. Vairuotojui ir keleiviams skirtą vietą, kuri tiesiog neužknisa. Būtent tai galima pasakyti ir apie „Mazda“.


Jame nerasite įmantrių linijų ar mygtuko, kurio paspaudimas „Mazda“ paverstų betmobiliu. Vietoje to gausite gerai suprojektuotą ir patogią vietą praleisti ilgesnėje ar trumpesnėje kelionėje. Nebent esate individas su gerokai ilgesnėmis ataugomis. Susidaro įspūdis, jog aukštesniems vairuotojams sėdynės nėra pritaikytos.

REKLAMA



Jeigu į šias smulkmenas nekreipsite dėmesio, labai greitai atkreipsite dėmesį, jog tai – nemažas automobilis. 4,8 metro ilgio mašina sukuria masyvaus automobilio įspūdį, tačiau įsėdus į vidų to pasakyti nesinorėtų. Ypač įsliūkinus ant galinių sėdynių. Jeigu pažvelgus į automobilį norisi iškart planuoti kaip surengti teniso turnyrą, tai vietoje to geriausiu atveju gausite sėdynę, kuri pritaikyta vidutinio sudėjimo, vidutinio ūgio keleiviams.

REKLAMA

Vairuotojui skirta vieta – teikia gerokai daugiau emocijų. Ypač 2016 ir 2018 metais atnaujintuose modeliuose, kuriuose „Mazda“ skyrė dėmesį abejotinos kilmės apdailos medžiagoms, pašalino bjaurią multimedijos sistemą bei įdiegė šūsnį naudingų technologijų, kurios primins, jog vairuojate modernų automobilį.


Atkreipkite dėmesį:


  • Pirkdami automobilį patikrinkite ar veikia oro kondicionierius. Įprastai, šiuose automobiliuose genda oro kondicionieriaus garintuvas.
  • „Mazda“ automobiliai naudoja „TomTom“ navigacijos įrangą, kuri gali teikti pranešimus apie eismo sąlygas realiuoju laiku. Vis dėlto, ši funkcija veikia ne visada.
  • Dėl nuolatinio didelės drėgmės poveikio, vairuotojo priekinės oro pagalvės pripūtimo korpusas gali įtrūkti ir netinkamai išsiskleisti avarijos metu. Jei pripučiamasis įtaisas plyštų, į vairuotoją ar kitus automobilyje esančius keleivius gali atskrieti metalo fragmentai.
  • Metams bėgant „Bose“ garsiakalbiai gali pradėti skleisti pašalinius garsus. Iškreiptas garsas ir traškėjimas yra pirmieji sugedusio garsiakalbio požymiai.
  • Pasitaiko atvejų, kai dėl blogos navigacijos SD kortelės gali nebeveikti/persikrauti navigacijos sistema.


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA




DINAMIKA


Turbinomis aprūpinti varikliai „Mazda“ inžinieriams nepatinka. Tai – tiesiog akivaizdu. Daugelį metų „Mazda“ propagavo atmosferinius variklius ir iš visų jėgų stengėsi iš šio vidaus degimo variklio tipo išspausti maksimumą, todėl nenuostabu, jog tik du varikliai „Mazda“ gamykloje gaudavo papildomą turbinų pastiprinimą: 2,5 litro benzininis ir 2,2 litro dyzelinis, kuris, beje, turėjo ne vieną, bet dvi turbinas.

REKLAMA

Šiuos variklius vertėtų rinktis tik labai išskirtiniais atvejais. 2,5 litro, 231 arklio galią išspaudžiantis benzininis agregatas turėtų patenkinti dinamiškumo ištroškusių vairuotojų poreikius, nes 420 Nm sukimo momentas puikiai dera su „Mazda“ siūlomomis, puikiomis važiavimo savybėmis. Vis dėlto, šį gan įdomų receptą gadina automatinė pavarų dėžė, kuri siūloma išskirtinai su šiuo varikliu.

REKLAMA



Mėgstantiems ramų ir tolygų važiavimą ji neturėtų kelti didelių bėdų, bet kai po dešine koja tūno 420 Nm, labai norėtųsi, jog 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė veiktų greičiau ir leistų išnaudoti šio variklio potencialą.


2,2 litro dyzelis – įvairiapusiškas motoras. Ypač, jeigu tai naujesnė variklio, pradėta į „Mazda 6“ automobilius montuoti nuo 2016 metų. Kiekvieną litrą skaičiuojantys vairuotojai turėtų rinktis išskirtinai 150 arklio galių išvystančią versiją. Ji pasižymi mažiausiu apetitu degalams, bet jeigu netikėtai evoliucionuosite iš taupuolio ir į atletą – pamirškite bet kokias svajas apie smagesnį pasivažinėjimą, tad galime drąsiai sakyti, jog racionaliausiu ir optimaliausiu pasirinkimu taps 175 arklio galias (vėliau 184) išvystanti modifikacija.

REKLAMA
REKLAMA



Nereikėtų užmiršti ir paskutinio pasirinkimo – 2 litrų atmosferinio variklio, išvystančio 145 arba 165 arklio galias. Jeigu jau tvirtai nusprendėte, jog būsima šešiukė bus su 2 litrų motoru, rinkitės išskirtinai 165 arklio galias išvystančią versiją ir bėkite kuo toliau nuo 145 AG versijos. Ji – tiesiog lėta, vangi, užknisanti ir neekonomiška. Žinoma, vairuojant automobilį su atmosferiniu negausite staigaus ir smagaus švūūūūūūūūš efekto, bet po poros dienų suprasite, jog atmosferinio variklio tolygus veikimas ir progresyvi akceleracija teikia ne ką mažesnį malonumą.


Atkreipkite dėmesį:


  • Pirkdami automobilį su benzininiu arba dyzeliniu varikliu, reguliariai tikrinkite alyvos lygį. Alyvą taip pat rekomenduojama keisti kas 10-15 tūkst. kilometrų.
  • Automobiliai su dyzeliniais varikliais turi kietųjų dalelių filtrą ir „EGR“ vožtuvą. Du modernių dyzelių priedus, kurie padeda sumažinti CO2 ir NOx emisiją. Vis dėlto, „Mazda“ automobiliuose kietųjų dalelių filtro valymas (regeneracija) vyksta gerokai dažniau negu kitose mašinose, o tai padidina kuro sąnaudas ir alyvos suvartojimą. Atsainus elgesys su regeneracija gali privesti prie dažno alyvos keitimo intervalo. Pasitaiko atvejų, kai alyvą reikia keisti po 6000 ar 8000 kilometrų.
  • Automobilis neturi tradicinio variklio darbinės temperatūros indikatoriaus. Užvedę automobilį prietaisų skydelyje išvysite tik vieną indikacinę lemputę, tačiau net ir jai užgesus nereiškia, jog variklis pasiekė darbinę temperatūrą. Tai ypač svarbu žiemą, nes net ir nuvažiavus 10 kilometrų variklis dar nebus pasiekęs darbinės temperatūros.
  • Uždegimo žvakių keitimo intervalas benzininiams varikliams siekia 30 tūkst. kilometrų.
  • Rimtų elektronikos gedimų šiame automobilyje nerasite. Vienintelė bėda – stringanti multimedija arba neveikiantis „Bluetooth“ modulis.
  • Dviejų masių smagratis dyzeliniuose varikliuose pasiduoda greičiau negu galite pagalvoti. Įprastai, smagratį reikia pakeisti nuvažiavus 150 tūkst. kilometrų.
  • Automatinės pavarų dėžės naudoja išskirtinai „Ravenol ATF FZ“ alyvą.



VALDYMAS


Jeigu tam tikrose srityse „Mazda“ nėra pranašesnė už analogus, tai kiekvieną kartą įsėdę į automobilį ir užvedę variklį, labai greitai pajusite kodėl vairuojant „Mazda“ pasijusite, lyg vairuotumėte šiek tiek storesnę ir aukštesnę „MX-5“.

REKLAMA

Pakaba suderinta kone idealiai – nėra nei labai minkšta, nei labai kieta – aukso viduriukas tarp sugebėjimo sklandžiai įveikti mažiau dėmesio gavusias didmiesčio gatves ir vikrumo posūkiuose, jog saulėtą dieną, pavyzdžiui, norėtumėte pasileisti plaukus. Bendrame šios klasės automobilių kontekste, „Mazda“ išsiskiria lengvumu ir judrumo. Analogiški „Volkswagen“, „Škoda“ ar „Opel“, palyginus su „Mazda“, atrodo sunkūs, vangūs ir nerangūs kaip begemotai bandantys perbristi gilesnį vandens telkinį.




Vienintelis automobilis, kuris važiavimo savybių kategorijoje lygiuotis su „Mazda 6“ – „Ford Mondeo“. Abu automobiliai galėtų būti pavyzdžiu kaip reikia tinkamai sustyguoti pakabos sistemas, kurios leistų mėgautis vairavimu.


Jeigu prakalbome apie vairavimo malonumą, vairuojant „Mazda“ gali išlįsti keletas nemalonių savybių. Vienas iš jų – garso izoliacija. Nors ji ženkliai geresnė už praėjusios kartos modelį, tačiau važiuojant šlapia arba mažyčiais akmenukais padengta kelio danga girdi kaip jie blaškosi priekinių ir galinių ratų arkose. Analogiškame „Ford Mondeo“ ar „Škoda Superb“ šie pašaliniai garsai slopinami žymiai geriau.

REKLAMA

Atkreipkite dėmesį:


  • Nors automobilis nėra labai sunkus, tačiau stabdžių diskai yra linkę nusidėvėti greičiau. Pirkdami automobilį išbandykite stabdžių sistemą. Jeigu stabdymo metu pajuntate vibraciją, yra didžiulė tikimybė, jog turėsite pakeisti stabdžių diskus.
  • „Mazda“ automobiliai turi pažangią „i-ELOOP“ sistemą, kuri regeneruoja stabdymo metu atsiradusią kinetinę energiją. Bėda yra ta, jog šioje sistemoje esantis kondensatorius sugenda.
  • Pirkdami automobilį patikrinkite ar veikia rankinis stabdis. Drėgmės paveiktas rankinio stabdžio mechanizmas gali užblokuoti galinius ratus.





KODĖL VERTA ĮSIGYTI?


  • Erdvus ir patogus
  • Vikresnis už daugelį konkurentų
  • Sklandžiai veikiantys benzininiai varikliai
  • Maloni naudoti mechaninė pavarų dėžė
  • Atnaujintuose modeliuose – lengvai naudotinų technologijų gausa
  • Santūrus, bet patrauklus automobilio dizainas
  • Eksploatacijos kaštai

KODĖL NE?


  • Garso izoliacija nėra šio modelio stiprybė. Ypač modeliuose, pagamintuose iki 2016 metų.
  • Tikrai ne pati geriausia multimedija rinkoje. Tą patį galima pasakyti ir apie navigaciją
  • Automatinės pavarų dėžės – vangios ir nėra orientuotos į sportišką važiavimą
  • Triukšmingas ir neekonomiškas dyzelinis variklis
  • Versijos su keturių varančiųjų ratų pavara buvo galimos tik su dyzeliniu motoru
  • Priekiniai žibintai galėtų geriau apšviesti važiuojamąją dalį
  • Galinės vaizdo kameros raiška – juokinga

DETALIŲ KAINOS


  • Alyvos filtras ~ 7 eurai
  • Uždegimo žvakė ~ 6 eurai
  • Stabdžių trinkelių komplektas ~ 20 eurų
  • Stabdžių diskas ~ 20 eurų
  • Amortizatorius ~ 35 eurai
  • Oro kondicionieriaus radiatorius ~ 70 eurų
  • Stabilizatoriaus traukė ~ 15 eurų
  • Termostatas ~ 12 eurų

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų