
Pasiruošimas – ne tik pačiam, bet ir komandai
Trumpų distancijų lenktynėse, trunkančiose vieną dieną, rezultatas priklauso praktiškai nuo vieno asmens – vairuotojo. 60 valandų maratone didžiulę įtaką turi ne tik vairuotojas, bet ir jį supantys žmonės – komanda. Būtent jos nariai turi važiuoti iš vieno etapo finišo į kitą, kruopščiai patikrinti techniką bei kitaip pagelbėti po greičio ruožo pavargusiam motociklininkui.
I. Bražiūnas teigia, kad šiai sričiai šiuo metu skiria daugiausia dėmesio. Reikia ne tik surinkti patyrusius žmonės į komandą, bet ir sudėlioti jos maršrutą bei pasirūpinti, kad narius gabenančiame mikroautobuse nepritrūktų svarbiausių detalių.
Giedrius Kažemėkas, Lietuvos motociklininkų bendruomenę nustebinęs puikiu rezultatu pirmame „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etape, kur užėmė pirmą vietą, teigia daugiausia dėmesio kreipiantis į važiavimą – daug laiko praleidžia prie namų esančiuose miškuose.
„Daugiausia tobulinu patį važiavimą, bandau priprasti prie greičio. Tiesa, apylinkėse ne pagal kelio knygą važiuoji. Iš tikro net nežinau ko tikėtis iš „4x4 Perimetro“, nes pirmą kartą startuosiu tokiose varžybose. Apskritai varžybose su kelio knyga pirmą kartą dalyvavau tik prieš mėnesį, tad tiek maratonas, tiek jo principas man bus nauji – turėtų būti sunku ir įdomu“, – spėja G. Kažemėkas.
Maratone svarbiausia (ne)skubėti
60 valandų maratonas – ne sprinto varžybos. Todėl ir taktika čia kiek kita – sportininkai kalba, kad geriau yra važiuoti lėčiau, tačiau nenuklysti nuo kelio knygos. Gali mokėti labai greitai važiuoti, bet jei judi ne ta kryptimi, iš to naudos nėra. Be to, padarius vieną navigacinę klaidą, po to labai sunku grįžti į teisingą kelią. Ne visiems pavyksta išlaikyti šaltą protą, o tuomet vieną klaidą seka kitos.
Tačiau turistinis režimas čia irgi netinkamas. Važiuojant pernelyg lėtai, atsiranda kitos problemos. I. Bražiūnas teigia, kad važiavimą maratone pagal kelio knygą palengvina būtent greitis – buvimas greičiausiųjų penketuke ar bent jau dešimtuke. Lyderiai navigacijos klaidas daro labai retai, tad jų motociklų paliktomis vėžiomis galima pasikliauti, o jos – tarsi papildomas orientyras prie kelio knygos.
„Startuoti apie dvidešimtuką nėra gerai, nes daugėja pasiklydusių dalyvių ir neteisingų vėžių – taip lengviau ir pačiam nuklysti. Mano tikslas visada yra papulti į penketuką ir važiuoti lyderių tempu“, – teigia motociklininkas.
2018 m. „4x4 Perimetro“ maratonas prasidės ketvirtadienį ryte, birželio 28 d. Jame startuos 33 ekipažai – 26 visureigių ir 7 motociklų. Gausiausia visureigių klasė yra mėgėjams skirta „Tourism“ – joje startuos 11 ekipažų.
