Šio projekto autoriai – Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) ir „X Motorsport“ komanda – žada ne tik įdomų reginį, bet ir unikalų inžinerinį bei žmogišką eksperimentą, kuriame susitinka skirtingos autosporto pasaulio patirtys ir filosofijos.
Slalomas – pirmasis išbandymas
Molėtuose vyksianti slalomo rungtis taps pirmuoju iš aštuonių iššūkių. Tačiau didžiausia intriga – kas vairuos automobilį? Organizatoriai atskleidžia tik tiek: tai žmogus, kurio niekas nesitiki pamatyti šioje trasoje. Vairuotojo tapatybė bus atskleista tik renginio dieną, o iki tol – paslaptis saugoma kaip viena iš šou ašių.
„Tai ne tik varžybos – tai visos automobilių sporto sistemos eksperimentas. Ar vienas automobilis gali būti pritaikytas viskam? Ar vairuotojas gali perlipti savo ribas?“ – sako organizatoriai.
Aštuonios disciplinos, viena mašina
Per 2025 m. demonstracinį sezoną automobilį vairuos aštuoni skirtingi sportininkai – po vieną iš kiekvienos disciplinos: slalomo, ralio, drifto, žiedinių lenktynių, bekelės, kalnų lenktynių, ralio kroso ir autokroso. 2026 m. planuojama dar viena pakopa – vienas vairuotojas turės įveikti visas aštuonias disciplinas su ta pačia mašina.
„Multi X“ projektas – tikras galvosūkis inžinieriams. Automobilį reikia paruošti taip, kad jis tiktų tiek greitam slalomo posūkiui, tiek šuoliui per ralio kalnelį ar slydimui per driftą. Visa tai – su viena pakaba, vienu kėbulu, vienu kompromisu.
„Kiekviena disciplina nori visko: skirtingų padangų, skirtingo vairo kampo, skirtingų stabdžių. Bet mes bandome rasti vieną sprendimą viskam“, – sako projekto inžinierius Arnoldas.
„Kol kas dar nepradėjau kalbėt su mašina, bet artėju prie to“, – juokiasi jis.
Projekto iniciatoriai sako, kad jų tikslas – parodyti, jog automobilių sportas gali būti žymiai įvairesnis, kūrybiškesnis ir arčiau žiūrovo.
„Mūsų tikslas – sugriauti ribas tarp disciplinų. Lietuvoje yra tiek daug talentų, tiek daug kūrėjų. Jei jiems duosi erdvės – atsiras ir pasaulinio lygio idėjų“, – sako projekto komandos narė Vilma.
Paslaptingasis vairuotojas – kas jis?
Organizatoriai saugo pirmojo etapo vairuotojo tapatybę, tačiau mums pavyko jį trumpai pakalbinti. Vardo jis neatskleidė, bet pasakojo ramiai ir užtikrintai:
„Tai garbė. Ir atsakomybė. Niekas nežino, ko tikėtis – nei publika, nei konkurentai. Ir tai man patinka.“
Paklaustas, ar jis – slalomo sportininkas, tik nusijuokė: „Tikrai ne. Ir būtent dėl to sutikau. Man visada patiko būti ten, kur iš manęs niekas nieko nesitiki.“
Žiūrovai – laukiami
Multi X startas – atviras visiems žiūrovams. Be varžybų, Molėtuose vyks ir speciali renginio programa: technikos pristatymai, susitikimai su sportininkais, gyva mechanikų darbo užkulisio demonstracija.
„Tai bus ne tik šou, bet ir naujas požiūris į autosportą – universalesnį, prieinamesnį, įtraukiantį. Norime, kad žmonės ne tik žiūrėtų, bet ir patys užsikrėstų šia idėja“, – sako organizatoriai.