• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

1996 metams tik pradėjus įsibėgėti, automobilių gamintoja „Lamborghini“ į svečius pasikvietė Prancūzijoje įsikūrusios įmonės „SAT“ darbuotojus. Iš kaimynės šalies atvykę „SAT“ specialistai į „Lamborghini“ būstinę buvo pakviesti dėl labai rimtos priežasties.
„Lamborghini“ užsimanė išbandyti jėgas „GT“ tipo žiedinėse lenktynėse, tačiau italai neturėdami milžiniškos patirties į pagalbą pasikvietė „SAT“ specialistus, kurie jau daugelį metų specializuodavosi tik autosportui skirtų automobilių kūrimu.

1996 metams tik pradėjus įsibėgėti, automobilių gamintoja „Lamborghini“ į svečius pasikvietė Prancūzijoje įsikūrusios įmonės „SAT“ darbuotojus. Iš kaimynės šalies atvykę „SAT“ specialistai į „Lamborghini“ būstinę buvo pakviesti dėl labai rimtos priežasties.
„Lamborghini“ užsimanė išbandyti jėgas „GT“ tipo žiedinėse lenktynėse, tačiau italai neturėdami milžiniškos patirties į pagalbą pasikvietė „SAT“ specialistus, kurie jau daugelį metų specializuodavosi tik autosportui skirtų automobilių kūrimu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lamborghini Diablo GT1 (2)


„SAT“ (Signes Advanced Technology) darbuotojams buvo liepta sukurti lenktyninio automobilio dizainą, konstrukciją, tuo tarpu „Lamborghini“ specialistams buvo patikėti 12 cilindrų variklio tobulinimo darbai ir homologacijos procesas.
Į naująjį bolidą buvo sumontuotas 6.0 litrų darbinio tūrio, 12 cilindrų benzininis variklis. Jis nebuvo visiškai naujas agregatas. Tai buvo „Diablo GT“ ir „VT 6.0“ automobiliuose naudoto motoro evoliucija. Nauji stūmokliai, purkštukai ir kitos variklio sudėdamos dalys bei perprogramuotas motoro valdymo kompiuteris padėjo pasiekti 655 arklio galių pajėgumą.

REKLAMA

Lamborghini Diablo GT1 (4)


Pirmieji naujo bolido prototipai buvo pademonstruoti 1996 metų pavasarį specialioje parodoje, kurioje būdavo demonstruojami tik autosportui skirti technika, komponentai ir kiti atributai. Į šią parodą „SAT“ atvyko su dviem „Lamborghini Diablo GT1“ egzemplioriais. Vienas iš jų buvo nudažytas geltona, o kitas balta spalvomis.
Susidomėjimas naujuoju „Lamborghini“ bolidu nebuvo labai didelis. Daugeliui abejonių kėlė ne „SAT“ inžinierių atliktas darbas, o tuometinių „Lamborghini“ vadovų kompetencija ir noras finansuoti brangią autosporto programą. Vargu ar bent viena autosporto komanda norėtų išleisti kelis šimtus tūkstančių eurų naujam bolidui, kurio palaikymas nutrūktų vos po vienerių metų.

REKLAMA
REKLAMA

Lamborghini Diablo GT1 (5)


Vis dėlto, naujuoju automobiliu susidomėjo iš Japonijos atvykusiems „JLOC“ komandos atstovams. Baltos spalvos, lenktynėms paruoštas bolidas Japonijos žiedinių lenktynių čempionate dalyvavo nuo pat 1997 metų ir į pensiją išėjo tik pasikeitus bolidų reikalavimams.
Tuo tarpu geltonos spalvos egzempliorius buvo pritaikytas ne lenktynių trasoms, bet bendro naudojimo keliams. Vizualiai, geltonos spalvos bolidas niekuo nesiskyrė nuo to, kuris galėjo tą pačią minutę išvažiuoti į lenktynių trasą. Pakeitimai buvo atlikti automobilio pakaboje ir interjere.
Bendro naudojimo keliams paruošto „Diablo GT1“ pakaba nebuvo tokia standi, sankabos pedalas buvo lengviau įminamas. Taip pat nereikėtų pamiršti minimalios garso izoliacijos, oro kondicionieriaus ir magnetolos.
Kaip ir buvo galima tikėtis, daugybės potencialo turėjusio „Diablo GT1“ projekto vystymas buvo sustabdytas 1998 metų viduryje, nes „Chrysler“ vadovai pakeitė savo nuomonę ir nusprendė, jog ši autosporto programa yra per brangi. Pagalį į ratus įkišo ir prastėjantys „Lamborghini“ pardavimai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lamborghini Diablo GT1 (6)


Galų gale, amerikiečiai panoro parduoti superautomobilių gamintoją ir atsikratyti labai sunkaus balasto. Ant bangos tuomet buvusi automobilių gamintoja „Audi“, nieko nelaukė ir sumokėjo ne vieną milijoną eurų už dar vieną itališkų superautomobilių gamintoją.
DIABLO GT1 specifikacijos :


  • Pagamintų automobilių skaičius - 2

  • Iš anglies pluošto pagamintas kėbulas.

  • Iš plieno pagaminta, 190 kilogramų sverianti važiuoklė.

  • Ratų bazės ilgis - 2695 mm.

  • Automobilio ilgis -4705 mm.

  • Svoris - 1050 kilogramų.

  • Svorio paskirstymas tarp ašių - 47 / 53

  • Variklis - V formos, 12 cilindrų, sumontuotas per vidurį.

  • Variklio tūris - 6.0 litrai.

  • Suspaudimo laipsnis - 11.0:1

  • Galia - 655 esant 7500 aps/min.

  • Variklio svoris - 210 kilogramų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų