• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Maserati“ 2022 metais pradėjo dalyvauti prestižinėse elektromobilių lenktynėse „Formula E“. Pirmi du sezonai čia buvo gana permainingi, tačiau tai tik dalis istorijos. Gamintojas lenktynių trasose išmoktas pamokas jau pradėjo naudoti savo elektriniuose modeliuose.

„Maserati“ 2022 metais pradėjo dalyvauti prestižinėse elektromobilių lenktynėse „Formula E“. Pirmi du sezonai čia buvo gana permainingi, tačiau tai tik dalis istorijos. Gamintojas lenktynių trasose išmoktas pamokas jau pradėjo naudoti savo elektriniuose modeliuose.

REKLAMA

„Maserati“ buvo vieni pirmųjų, kurie į elegantiškus ir prabangius automobilius pradėjo montuoti lenktynėse užgrūdintus galingus benzininius variklius. Šiandien absoliuti dauguma automobilių gamintojų pereina prie elektros, tačiau „Maserati“ čia laikosi savo esminės vertybės – aistros greičiui.

Gryniausia galios forma

Taip gamintojo gamoje atsirado žodis „Folgore“, kuris italų kalboje reiškia žaibą arba pačią gryniausią elektros galią. Kol kas „Maserati“ turi tris „Folgore“ modelius su elektriniais varikliais: SUV „Grecale“, kupe „GranTurismo“ ir lenktyninį „Tipo Folgore“, kuris dalyvauja „Formula E“ čempionate.

Skirtingai nei su įprastais elektromobiliais, čia svarbiausia greitis, galia ir emocija, kurią suteikia automobilis. Pirmasis „Maserati“ elektrinis automobilis „Grecale Folgore“ turi du elektros motorus, kurie bendrai išvysto 566 AG. Tai leidžia šiam modeliui 100 km/val. greitį pasiekti vos per 4,1 sekundės. Tuo tarpu didžiausias jo greitis – 220 km/val.

REKLAMA
REKLAMA

Tokią įspūdingą galią pasiekti pavyko naudojant „Formula E“ boliduose taikomus sprendimus. Pavyzdžiui, čia naudojami silicio karbido įtampos keitikliai, kurie leidžia greičiau išlaisvinti elektros energiją, o važiuojant įprastu tempu – ją tausoti.

REKLAMA

Kitokia baterijų architektūra

Toks pat sprendimas panaudotas ir kuriant „Maserati GranTurismo Folgore “ modelį. Jame papildomai sumontuota 800 voltų baterija, kuri energiją tiekia trims elektros varikliams: vienam priekyje ir dviems gale. Kartu jie generuoja 760 AG ir įspūdingą 1350 Nm sukimo momentą.

Šie galios rodikliai leidžia „GranTurismo Folgore “ 100 km/val. pasiekti vos per 2,7 sekundės ir taip greitėti, kol spidometre įsižiebs elektromobiliams retai matomas skaičius – 325 km/val. Tačiau tai yra automobilis vairavimo malonumui, todėl labai svarbu, kaip jis elgiasi posūkiuose.

REKLAMA
REKLAMA

Įprastai elektromobiliuose baterija būna išdėstyta tolygiai per visą dugno plotą, nes toks sprendimas yra paprasčiausias. Tuo tarpu „GranTurismo Folgore “ baterijos išdėstytos T forma, o tai leido pasiekti žemesnį svorio centrą. Taip pat vairuotojas gali sėdėti labai arti automobilio dugno. Tokia sportiška sedėsena leidžia tiksliau jausti automobilį ir geriau su juo susilieti važiuojant azartiškai.

Viena įkrova „GranTurismo Folgore “ gali nuvažiuoti iki 450 km, o sustojus 5 minutėms greito įkrovimo stotelėje „elektros bakas“ gali pasipildyti energijos atsargomis, kurių užtektų nuvažiuoti 100 kilometrų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Folgore“ stilius

Reikia nepamiršti, kad „Maserati“ automobiliuose galia yra lygiai tiek pat svarbi kaip ir grožis, todėl „Folgore“ modeliai turi keletą dizano elementų, kurių nepamatysite kituose gamintojo autmobiliuose.

„Folgore“ išsiskiria matine bronzos spalva, kuri simbolizuoja varinius elektros laidus. Šią, tik su „Folgore“ modeliais komplektuojamą spalvą, papildo ir bonziniai elementai ant kėbulo: „Maserati“ trišakiai priekyje bei ant galinių statramsčių ir „Folgore“ užrašai ant priekinių sparnų.

REKLAMA

Kalbant apie priekinius sparnus, visi „Maserati“ modeliai jau kelis dešimtmečius čia turi stilizuotas trigubas groteles. Tačiau „Folgore“ modeliuose jos turi papildomą apšvietimą, kuris paryškina juos kaip naujos kartos „Maserati“ automobilius.

Tvari elegancija

Šių modelių salonuose galima rinktis bronzos spalvos apdailas, tačiau tai nėra vienintelis skirtumas nuo „Maserati“ su benzininiais varikliais. Didžiausia naujovė tiek „GranTurismo Folgore “, tiek „Grecale Folgore“ salonuose - „Econyl“ medžiaga, pagaminta iš perdirbtų tinklų, kurie buvo ištraukti iš jūros. Šis perdirbto nailono audinys leidžia naudoti įvairias spalvas, kurios stipriai pagyvina interjerą. Taip pat, šią medžiagą „Maserati“ dizaineriai išgraviravo lazeriu ir sukūrė nestandartinius raštus, kuriuos norisi liesti pirštais.

„Maserati“ planuoja, kad iki 2025 metų visi gamos modeliai turės savo elektrines versijas, o nuo 2030 metų gamintojas kurs tik elektrinius automobilius. Pirmasis „Grecale Folgore“ elektrinis modelis Lietuvoje turėtų pasirodyti pirmąjį 2024 metų ketvirtį.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų