Atidžiai Kinijos rinką stebintys ir analizuojantys „JSC Automotive“ specialistai, savo naujausioje ataskaitoje rašo, jog po pusantrų metų į Kinijos teisės aktus bus įtraukti papildomi pakeitimai, pagal kuriuos bus skaičiuojama netiesioginė elektromobilių tarša.
Iki šiol visose pasaulio šalyse nebuvo svarbu kokį taršos pėdsaką palieka elektromobilis, o tai buvo labai paranku automobilių gamintojams, mat nesvarbu ar tai būtų „Smart“ hečbekas ar prabangus sedanas, kiekvienas elektromobilis buvo vertinamas kaip automobilis, kurio CO2 vertė yra lygi nuliui.
![Mercedes-Maybach EQS SUV 680](/Uploads/automanas/470239-kinija-uzdes-apynasri-elektromobiliams-matuos-netiesiogine-ju-tarsa_0.jpg)
„Nuo 2025 m. elektromobilių išmetamų teršalų kiekis nebebūtų skaičiuojamas kaip nulinis“, – teigia Kinijos automobilių rinkos subtilybes analizuojantys „JSC Automotive“ specialistai.
Jų teigimu, šis sprendimas buvo priimtas atsižvelgiant į faktą, jog daugiau nei 50% elektros energijos pagaminama naudojant akmens anglį. Be to, naujos taisyklės atvertų kelią investicijoms į alternatyvius degalus ir kuro elementų technologijas.
![Elektrinis BMW i4](/Uploads/automanas/470239-kinija-uzdes-apynasri-elektromobiliams-matuos-netiesiogine-ju-tarsa_1.jpg)
Atsižvelgiant į šiuos pokyčius, automobilių gamintojams iš Europos laukia rimti nemalonumai, mat naujos taisyklės bus labiausiai naudingos efektyviems ir pigiems elektromobiliams, arba automobiliams, turintiems taupias hibridines jėgaines.
Tuo tarpu į Kiniją eksportuojami europietiški elektromobiliai dažniausiai būna sunkūs, neefektyvūs analogai, kurių rinkos dalis Kinijoje yra sąlyginai maža. Šiandien net 90% Kinijoje parduodamų elektromobilių vertė neviršija 40 tūkst. eurų, o tokių elektromobilių europietiškų gamintojų modelių gamose – vienetai.