
Gamintojų ir importuotojų asociacijos direktorės Veronikos Masalienės teigimu, įstatymai numato, kad eksploatuoti netinkamos transporto priemonės (ENTP) ir jų dalys turi būti perduotos atliekų tvarkytojams, turintiems teisę užsiimti tokių transporto priemonių surinkimu ir tvarkymu. Automobilių atliekos taip pat gali būti atiduotos transporto priemonių gamintojams ir importuotojams arba pristatytos į jų įsteigtas ENTP priėmimo vietas. Gyventojams draudžiama užsiimti automobilių ardymo veikla neturint tam tinkamų leidimų.
„Gamtoje paliktos transporto priemonių atliekos, kaip ir gatvėse, kiemuose be priežiūros palikti seni automobiliai teršia aplinką. Įvairūs pavojingi tepalai ir skysčiai iš senų automobilių gali patekti į gruntą ir vandenis ir taip pridaryti žalos gamtai ir žmonėms. Dėl to ENTP turi būti saugiai, tinkamai ir nekenkiant aplinkai bei žmonių sveikatai apdorotos taip, jog susidarytų kuo mažiau atliekų, o tinkamos naudoti dalys būtų panaudojamos pakartotinai. Ardymo metu susidariusios automobilių atliekos yra rūšiuojamos, o netinkamos pakartotiniam naudojimui keliauja į perdirbimą“, – kalba V. Masalienė.
Pasak jos, jau daug metų Gamintojų ir importuotojų asociacija kartu su partneriais yra sukūrusi ENTP ir jų atliekų surinkimo ir tvarkymo sistemą. Asociacija taip pat kiekvienais metais vykdo aplinkosauginį projektą „Mes rūšiuojam autoservise“, kurio metu vykdomas atliekų surinkimas ir įmonių švietimas, kaip tinkamai rūšiuoti atliekas.
Automobilinės atliekos yra vienas didesnių taršos šaltinių miškuose ir atokesnėse vietose. Vien pernai Lietuvos miškuose girininkijos surinko 700 tonų įvairių atliekų, tarp kurių buvo gausu ir beverčių transporto priemonių atliekų. Iš jų net 100 tonų sudarė senos automobilių padangos, kurių miškuose ypač padaugėja padangų keitimo sezonu.


