• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Atsarginis ratas jau kurį laiką nebėra privalomos automobilio įrangos dalis, Jį dažnai pakeičia vadinamasis padangos remonto rinkinys, arba kitaip – sandarinimo komplektas. Nors toks sprendimas padeda sutaupyti vietos ir svorio, jo panaudojimas turi tam tikrų ribų, apie kurias svarbu žinoti kiekvienam vairuotojui.

Atsarginis ratas jau kurį laiką nebėra privalomos automobilio įrangos dalis, Jį dažnai pakeičia vadinamasis padangos remonto rinkinys, arba kitaip – sandarinimo komplektas. Nors toks sprendimas padeda sutaupyti vietos ir svorio, jo panaudojimas turi tam tikrų ribų, apie kurias svarbu žinoti kiekvienam vairuotojui.

REKLAMA

 

Pagrindinis remonto rinkinio privalumas – kompaktiškumas ir mažas svoris. Tai ypač aktualu hibridiniams ir elektriniams automobiliams, kuriuose kiekvienas papildomas kilogramas svarbus – tiek dėl energijos sąnaudų, tiek dėl vietos, kurios reikia baterijoms ir kitiems komponentams. Be to, vis mažiau vairuotojų moka patys pasikeisti ratą, todėl sandarinimo rinkinys jiems – paprastesnis sprendimas.

Daugiau patarimų perkant naudotą automobilį – specialioje rubrikoje „Iš antrų rankų“.

Yra dvi pagrindinės tokio rinkinio rūšys: su sandarinamąja medžiaga ir su aerozoliniu purškalu. Brangesnis, bet efektyvesnis variantas – komplektas su sandarinamąja medžiaga, kuris paprastai turi ir kompresorių padangai pripūsti iki reikiamo slėgio.

REKLAMA
REKLAMA

Purškiamo tipo remonto priemonės dažnai tinka tik iki 16 colių skersmens ratams ir pripučia padangą vos iki 1,5 bar slėgio – tai gali būti nepakankama, kad būtų užtikrintas saugus važiavimas.

REKLAMA

Vis dėlto net ir efektyviausios padangų remonto priemonės turi savo ribas. Sandarinamoji medžiaga pajėgi užtaisyti tik nedidelius – iki 4–5 mm skersmens – pažeidimus, esančius tik padangos protektoriaus zonoje.

Po tokios laikinosios pagalbos rekomenduojama važiuoti ne greičiau kaip 80 km/val. ir kuo greičiau apsilankyti padangų servise. Taip pat verta žinoti, kad naudojant sandarinamąją medžiagą gali būti išteptas ratlankis, todėl prieš keičiant padangą jį reikės papildomai nuvalyti.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip ir atsarginį ratą, taip ir padangų remonto rinkinį būtina reguliariai tikrinti. Atsarginiam ratui svarbiausias parametras – oro slėgis, o remonto komplektui – sandariklio galiojimo terminas. Pasibaigus šiam laikui, medžiaga gali prarasti savo savybes ir tapti neveiksminga.

Alternatyva tiek atsarginiam ratui, tiek remonto rinkiniui – vadinamosios „run-flat“ tipo padangos. Jos leidžia važiuoti net ir praradus oro slėgį, tačiau ribotą atstumą – iki 80 kilometrų, neviršijant 80 km/val. greičio.

Vis dėlto šios padangos yra brangesnės, sunkesnės ir reikalauja specialiai pritaikytos važiuoklės, todėl netinka visiems automobiliams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų