• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po kelių gaisrų ir dviejų nuskendusių transportavimo laivų pasaulinė automobilių logistika susiduria su rimtu iššūkiu. Pirmoji jūrų transporto bendrovė paskelbė, kad visiškai stabdo elektromobilių pervežimą. Tai pirmas toks sprendimas, tačiau, kaip prognozuojama, ne paskutinis.

Po kelių gaisrų ir dviejų nuskendusių transportavimo laivų pasaulinė automobilių logistika susiduria su rimtu iššūkiu. Pirmoji jūrų transporto bendrovė paskelbė, kad visiškai stabdo elektromobilių pervežimą. Tai pirmas toks sprendimas, tačiau, kaip prognozuojama, ne paskutinis.

REKLAMA

Pirmasis rimtas signalas buvo 2022 metais, kai Atlanto vandenyne nuskendo laivas „Felicity Ace“ – kartu su 3 965 automobiliais, tarp kurių buvo apie 500 elektromobilių. 

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

2023 m. užsiliepsnojo ir „Fremantle Highway“ – nors šis laivas nenuskendo, visi 3 783 jame buvę automobiliai buvo sunaikinti, įskaitant 498 elektromobilius.

REKLAMA

Trečiasis smūgis atėjo 2025 m. birželį, kai į dugną nusileido laivas „Morning Midas“, gabenęs 3159 automobilius, tarp jų net 800 elektromobilių ar įkraunamų hibridų.

Visus tris incidentus sieja vienas bendras vardiklis – ličio jonų baterijos, kurios, įtariama, prisidėjo prie itin intensyvių ir nevaldytų gaisrų.

Ekspertai pažymi, kad tokie gaisrai smarkiai pranoksta klasikinių transporto priemonių užsidegimo atvejus, nes net pažangiausios gesinimo sistemos nesugeba jų suvaldyti.

REKLAMA
REKLAMA

„Matson“ pasakė elektromobiliams tarė „ne“

Po šių įvykių viena didžiausių JAV Vakarų pakrantės transporto bendrovių „Matson“ paskelbė stabdanti visų elektromobilių ir įkraunamų hibridų pervežimą. Sprendimas galioja tiek naujiems, tiek naudotiems automobiliams, be termino pabaigos.

„Atsižvelgdami į augančias saugumo rizikas, mes nutraukiame visų elektromobilių rezervacijas į ir iš visų mūsų aptarnaujamų uostų“, – skelbiama oficialiame „Matson“ pranešime.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors sprendimas reiškia ir didelius finansinius nuostolius, bendrovė pabrėžia – alternatyvų nėra. Net termovizoriai ir modernios gesinimo sistemos, tokios kaip „Viking HydroPen“, nesuteikė pakankamo saugumo lygio.

„Matson“ neatsisako elektromobilių visam laikui. Įmonė toliau dalyvaus bendruose darbo grupių svarstymuose, siekiant sukurti aiškias gaires ir technologinius sprendimus, kurie leistų saugiai gabenti ličio jonų baterijas jūroje.

REKLAMA

Rinkos reakcija – tik pradžia?

Šis žingsnis siunčia signalą visai automobilių logistikos rinkai. Tikėtina, kad paskui „Matson“ seks ir kitos bendrovės, ypač turint omenyje augančią draudimo bendrovių kritiką ir jų nenorą dengti nuostolius, kuriuos sukelia elektromobilių gaisrai.

Tai gali tapti rimtu iššūkiu automobilių gamintojams, kurių vis didesnė dalis gamybos yra skirta būtent elektrifikuotoms transporto priemonėms.

Kol sprendimai nebus rasti, elektromobilių eksportas ir importas jūra gali smarkiai sulėtėti, o tai paveiks tiek jų prieinamumą, tiek kainas kai kuriose rinkose. Jūrų transportas, kuris ilgą laiką buvo tylus, bet patikimas mobilumo revoliucijos partneris, šiuo atveju tapo silpnąja grandimi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų