• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Jaguar Land Rover“ intensyviai bando išmaniąją sistemą „Pothole“, kuri aptiks duobes kelyje ir dalinsis surinkta informacija su kitais eismo dalyviais. „Jaguar Land Rover“ atstovai teigia, kad šis technologinis sprendimas padės visiems automobilių savininkams apsaugoti savo padangas ir taip sutaupyti milijonus.
„Pothole“ sistema veikia remdamasi dviem technologijomis. Įdiegti moduliai aptinka kelio nelygumus ir išsiunčia informaciją į palydovinę-navigacinę sistemą, kuri žemėlapyje pažymi pažeistus kelio ruožus ir kaupia duomenų bazę, kuria galės naudotis ir kiti „Pothole“ savininkai. Tačiau tai dar ne viskas – papildomai plėtojama technologija, naudojanti aukštos skiriamosios gebos skaitmeninę vaizdo kamerą, kuri kelio pažeidimus nuspės iš anksto.
Apjungus šias technologijas, „Pothole“ pirmiausia perspės vairuotoją apie jo laukiančias kliūtis. Tuomet sistema automatiškai pakeičia pakabos darbo režimą į minkštesnę, kad kliūtis būtų įveikta neprarandat komforto ir nerizikuojant prarasti valdymą. Galop, „Pothole“ informaciją apie tikslias kliūties koordinates siunčia į bendrą duomenų debesį, todėl kituose automobiliuose sumontuota sistema iš anksto žinos kur ir kokia kliūtis kelyje yra. Koncerno inžinieriai teigia, kad netolimoje ateityje tokią sistemą turintys automobiliai be vairuotojo kliūčių kelyje tiesiog galės išvengti.

„Jaguar Land Rover“ intensyviai bando išmaniąją sistemą „Pothole“, kuri aptiks duobes kelyje ir dalinsis surinkta informacija su kitais eismo dalyviais. „Jaguar Land Rover“ atstovai teigia, kad šis technologinis sprendimas padės visiems automobilių savininkams apsaugoti savo padangas ir taip sutaupyti milijonus.
„Pothole“ sistema veikia remdamasi dviem technologijomis. Įdiegti moduliai aptinka kelio nelygumus ir išsiunčia informaciją į palydovinę-navigacinę sistemą, kuri žemėlapyje pažymi pažeistus kelio ruožus ir kaupia duomenų bazę, kuria galės naudotis ir kiti „Pothole“ savininkai. Tačiau tai dar ne viskas – papildomai plėtojama technologija, naudojanti aukštos skiriamosios gebos skaitmeninę vaizdo kamerą, kuri kelio pažeidimus nuspės iš anksto.
Apjungus šias technologijas, „Pothole“ pirmiausia perspės vairuotoją apie jo laukiančias kliūtis. Tuomet sistema automatiškai pakeičia pakabos darbo režimą į minkštesnę, kad kliūtis būtų įveikta neprarandat komforto ir nerizikuojant prarasti valdymą. Galop, „Pothole“ informaciją apie tikslias kliūties koordinates siunčia į bendrą duomenų debesį, todėl kituose automobiliuose sumontuota sistema iš anksto žinos kur ir kokia kliūtis kelyje yra. Koncerno inžinieriai teigia, kad netolimoje ateityje tokią sistemą turintys automobiliai be vairuotojo kliūčių kelyje tiesiog galės išvengti.

REKLAMA


„Jaguar Land Rover“ komanda taip pat svarsto, kad sistema galėtų kuo plačiau tarnauti tiek vairuotojams, tiek vietos bendruomenei. Pavyzdžiui, sistema galėtų įspėti vietos savivaldybes apie sudėtingiausius kelio ruožus jų savivaldos teritorijoje. Jau dabar „Jaguar Land Rover“ dirba su Koventrio savivaldybės atstovais, kad ateityje galėtų sukurti abiem pusėms naudingą technologinį sprendimą.
Šiai technologijai testuoti naudojami naujausi kompanijos „Range Rover Evoque“ modeliai su  „MagneRide“ pakaba. Joje sumontuoti amortizatoriai milisekundės tikslumu prisitaiko prie kelio paviršiaus siųsdami elektrinį krūvį per skystos formos magnetines dalelytes.
„Mūsų „Range Rover Evoque“ bei „Discovery Sport“ automobiliai su „MagneRide“ amortizatoriais turi itin jautrius jutiklius, leidžiančius automobiliui suformuoti kelio paviršiaus profilį ir atpažinti kelio duobes, iškilumus bei nelygumus. Stebėdamas automobilio judėjimą bei pakabos aukščio pokyčius, automobilis nuolatos prisitaiko, taip suteikdamas automobilio keleiviams nekintančio patogumo važiavimo patirtį“, - teigia Mikas Bellas, „Jaguar Land Rover“ automobilių sąveikos padalinio direktorius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų