Pasak draudimo bendrovės „Gjensidige“, per pastaruosius ketverius metus jų apdrausti motociklininkai sukėlė 462 eismo įvykius, kurių žalos vidurkis – apie 1400 eurų. Daugiausia nelaimių fiksuojama sezono pradžioje ir pabaigoje – gegužę bei rugsėjį.

Po žiemos – įgūdžių stoka
Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius primena: po ilgos pertraukos vairuotojams svarbu ne tik techniškai pasiruošti motociklą, bet ir atnaujinti vairavimo įgūdžius.
„Pusmetį ar ilgiau nevairavus, net ir patyrę motociklininkai linkę daryti klaidų. Vasaros pradžioje reikia ypač atsargiai manevruoti, vengti staigių lenkimų, būti budriems sankryžose ir išvažiavimuose – ten, kur dažnai pasitaiko netikėtų automobilių manevrų“, – sako jis.
Ekspertas taip pat ragina būti matomiems: rinktis ryškesnę aprangą, šviesą atspindinčius elementus, stebėti kitų vairuotojų elgesį net ir turint formalų pirmumą.
Pavojus – ne tik nuo motociklininkų
Atsakomybės pareikalauja ir automobilių vairuotojai. Jie turi prisiminti, kad vasarą keliuose daugėja dviračių transporto priemonių, kurių greitį dažnai įvertina netiksliai.
„Persirikiuojant, sukant ar išvažiuojant iš šalutinių kelių reikia skirti ypatingą dėmesį aplinkai – motociklai maži, bet greiti, todėl juos galima tiesiog nepastebėti“, – įspėja A. Gučius.
Saugumas – prioritetas
Motociklininkė Saima Eidukytė pabrėžia, kad saugumas turi būti prioritetas: važiuoti tik su tinkama apsauga, neskubėti, nuolat prognozuoti kelių situacijas. Ji pati – nepatyrusi avarijų, tačiau susidūrusi su ne viena pavojinga situacija.
„Reikia gebėti greitai reaguoti, išlaikyti ramybę. Labai svarbus ir techninis pasirengimas – geros padangos, tinkamas stabdymas, saugus atstumas nuo kitų transporto priemonių“, – sako ji.
Anot motociklininkės, pagarba kelyje turi būti abipusė: „Norime, kad mus pastebėtų ir gerbtų? Patys elkimės atsakingai. Greitį ir adrenalino pojūtį palikime trasoms – miesto gatvėse tam ne vieta.“