REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Europos Komisija paskelbė inicijuojanti tyrimą, kuris leistų priimti galutinę išvadą ar turėtų įvesti papildomus tarifus į Europą plūstantiems elektromobiliams iš Kinijos. Pasak Europos Komisijos, šį tyrimą pradėti paskatino įtarimai, jog Europos rinką siekiantys užvaldyti automobilių gamintojai iš Kinijos konkurencingą kainą gali pasiūlyti tik dėl nesąžiningų Kinijos valstybės teikiamų subsidijų.


Europos Komisija paskelbė inicijuojanti tyrimą, kuris leistų priimti galutinę išvadą ar turėtų įvesti papildomus tarifus į Europą plūstantiems elektromobiliams iš Kinijos. Pasak Europos Komisijos, šį tyrimą pradėti paskatino įtarimai, jog Europos rinką siekiantys užvaldyti automobilių gamintojai iš Kinijos konkurencingą kainą gali pasiūlyti tik dėl nesąžiningų Kinijos valstybės teikiamų subsidijų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pasaulio rinkose atsirado gausus būrys pigių elektromobilių, kurių žema kaina dirbtinai palaikoma dėl didžiulių Kinijos valstybės subsidijų“, – sakė Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen.

REKLAMA

„Europa yra pasirengusi sąžiningai konkurencijai, o ne lenktynėms į kainų dugną. Turime apsisaugoti nuo nesąžiningos verslo praktikos. Konkurencija teisinga tik tol, kol ji sąžininga. Pernelyg dažnai mūsų įmonės neįleidžiamos į užsienio rinkas arba tampa grobuoniškos praktikos aukomis. Jų pastangas žlugdo konkurentai, gaunantys didžiules valstybės subsidijas", – europarlamentarams sakė U. von der Leyen.


BYD Han elektromobilis
BYD Han elektromobilis

Europos Komisija turės per neilgesnį negu 13 mėnesių laikotarpį įvertinti ir esant poreikiui nuspręsti ar reikia nustatyti didesnius nei 10 proc. siekiančius importo tarifus iš Kinijos plūstantiems elektromobiliams.

REKLAMA
REKLAMA

Į šį tyrimą bus įtraukti tik elektra varomi automobiliai, į Europą atvykstantys iš Kinijos. Tai reiškia, jog tyrimo epicentre bus ne tik Kinijos automobilių gamintojai, bet ir „Tesla“, „Renault“ ir BMW – vakarietiškos markės, kurios turi savo gamyklas Kinijoje ir elektromobilius surenka ne Europoje, o Kinijoje.


Paskelbus šį pranešimą, akcijų biržoje iškart atpigo Kinijos automobilių gamintojų akcijos. „BYD“ akcijos atpigo 2,8 proc, „Xpeng“ – beveik 2,5 proc. Kitų elektromobilių gamintojų, įskaitant „Great Wall Motors“ ir „Li Auto“ akcijų vertė taip pat sumažėjo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Veiksmų prieš Kinijos automobilių gamintojus Europoje reikalavo ir kai kurios valstybės narės, ypač Prancūzija. Pastarosios šalies vyriausybė išreiškė susirūpinimą, jog vietos gamintojai dėl nesąžiningos konkurencijos gali prarasti lyderių pozicijas.


Šis tyrimas gali būti viena didžiausių prekybos bylų per pastarąjį dešimtmetį, nes ES bando užkirsti kelią tam, kad nepasikartotų tai, kas 2010-ųjų pradžioje nutiko jos saulės energijos pramonei, kai fotovoltinių elementų gamintojai, kurių kainą sumažino pigus importas iš Kinijos, tapo nepelningas.


Saulės energijos pramonės atveju 2012 m. Briuselis pradėjo taikyti tarifų režimą kiniškų fotovoltinių elementų importui, tačiau vėliau kontrolės priemonių atsisakė.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų