• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors elektromobiliai jau tapo neatsiejama šiuolaikinio transporto dalimi, vis dar gajūs mitai apie jų naudojimą kasdienėmis, ypač sudėtingomis oro sąlygomis. Vienas dažniausiai pasitaikančių įsitikinimų – neva elektromobilius pavojinga krauti lyjant, o dar rizikingiau tai daryti žaibuojant. Tačiau specialistų vertinimu, šios baimės dažniausiai nepagrįstos.

83

Nors elektromobiliai jau tapo neatsiejama šiuolaikinio transporto dalimi, vis dar gajūs mitai apie jų naudojimą kasdienėmis, ypač sudėtingomis oro sąlygomis. Vienas dažniausiai pasitaikančių įsitikinimų – neva elektromobilius pavojinga krauti lyjant, o dar rizikingiau tai daryti žaibuojant. Tačiau specialistų vertinimu, šios baimės dažniausiai nepagrįstos.

REKLAMA

Kaip teigia „Renault“ viešųjų ryšių ir komunikacijos koordinatorius Baltijos šalyse Mindaugas Plukys, elektromobilių komponentams – akumuliatorių blokams, įkrovimo lizdams, kabeliams ir aukštos įtampos grandinėms – taikomi griežti saugumo reikalavimai ir atsparumo vandeniui bandymai.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau patarimų perkant naudotą automobilį – specialioje rubrikoje „Iš antrų rankų“.

REKLAMA

Visi šie elementai yra sandariai izoliuoti, todėl į juos nepatenka drėgmė, o kilus bet kokiai anomalijai – pavyzdžiui, trumpajam jungimui – sistema automatiškai atjungia elektros tiekimą ir taip užtikrina naudotojo saugumą. Gamintojai taip pat privalo laikytis tarptautinių standartų, reglamentuojančių atsparumą laikinam panardinimui į vandenį. Tai reiškia, kad net esant stipriam lietui ar važiuojant per balas, elektromobilio sistemos išlieka saugios.

REKLAMA
REKLAMA

Kalbant apie žaibo riziką, elektromobiliai nėra nei labiau, nei mažiau pažeidžiami nei bet kuri kita transporto priemonė. Priešingai – dėl savo metalinės konstrukcijos automobiliai veikia kaip Faradėjaus narvas, kuris nukreipia elektros krūvį išoriniu paviršiumi, taip apsaugodamas saloną ir jame esančius žmones. Todėl audros metu rekomenduojama likti automobilyje – tai viena saugiausių vietų tokiomis aplinkybėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įkrovimas lyjant taip pat nėra pavojingas. Kol kištukas nėra pilnai prijungtas, srovė į kabelį neteka. Kai jungtis užrakinama, susiformuoja sandari, vandeniui atspari sąsaja, kurios konstrukcija apsaugo nuo bet kokio kontakto tarp vandens ir elektros.

Viešosiose arba greitojo įkrovimo stotelėse veikia papildomos saugos priemonės – prieš paleidžiant srovę, sistema automatiškai patikrina visus parametrus, ir jei aptinkama drėgmės ar grandinės trikdžių, įkrovimas neprasideda. Dėl šių sprendimų viešosios stotelės paprastai pasižymi didesne įkrovimo kaina, bet ir aukštesniu saugumo lygiu.

REKLAMA

Nepaisant visų technologinių sprendimų, atsargumas išlieka būtinas. Gamintojai rekomenduoja elektromobilius krauti tik tam skirtose vietose, nenaudoti buitinių elektros lizdų, vengti prijungti šlapius įkrovimo kabelius ar naudotis pažeistomis jungtimis.

Ypač audros metu reikėtų susilaikyti nuo bet kokios veiklos, susijusios su elektros tiekimu, net jei pati sistema ir apsaugota. Net jei elektromobilis gali būti įkraunamas lauke, geriausia, jei įkrovimo vieta – stoginė ar garažas – suteikia bent minimalią apsaugą nuo kritulių.

Visuomenėje kylantis nerimas dėl elektromobilių saugumo per lietų ar audrą iš dalies suprantamas – juk tai vis dar palyginti nauja technologija. Vis dėlto praktiniai bandymai, saugos standartai ir gamintojų įdiegti sprendimai leidžia užtikrinti, kad tokio tipo transporto priemonių naudojimas ir įkrovimas įvairiomis oro sąlygomis yra saugus. Svarbiausia – neignoruoti elementarių saugumo taisyklių ir laikytis gamintojo nurodymų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų