Kaip pranešė bendrovės vadovas Mathieu Gardies laikraščiui „Le Monde“, pagrindinė žlugimo priežastis – drastiškai išaugusi vandenilio kaina. 2021 m. kilogramas vandenilio kainavo apie 12 eurų (be PVM), tačiau 2024–2025 m. ši suma padvigubėjo – iki maždaug 25 eurų. Anot „Hype“, kainų augimą lėmė konkurencijos nebuvimas – didieji tiekėjai, tokie kaip „TotalEnergies“ ir „Air Liquide“, de facto kontroliuoja rinką ir diktuoja kainas.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
Vandeniliu varomų automobilių parkas šių metų pradžioje buvo vystomas viešųjų dotacijų pagalba ir technologiniais partneriais, tokiais kaip „Toyota“ ir „Hyundai“, kurie suteikė „Mirai“ bei „Nexo“ modelius.
Geriausiais laikais „Hype“ valdė per 700 vandenilinių taksi, aptarnaujamų 10-ies vandenilio užpildymo stočių tinkle Île-de-France regione. Projektas buvo išplėstas su ambicija iki 2024 m. pasiekti 25 stotis ir 10 000 automobilių, tačiau šie tikslai liko neįgyvendinti.
Kita reikšminga priežastis – sumenkusi viešoji parama. Europos Sąjungos ir Prancūzijos nacionalinio atsigavimo plano lėšos, kurios anksčiau buvo skirtos tvaraus mobilumo plėtros projektams, pastaraisiais metais buvo mažinamos arba nukreiptos į kitus transporto segmentus.
Todėl „Hype“ priėmė sprendimą atsisakyti vandenilio transporto priemonių ir pereiti prie elektromobilių. Kartu su Prancūzijos įmone „Electra“, specializuojančia greitojo įkrovimo infrastruktūroje, bendrovė kuria nuosavą įkrovimo tinklą, kuris bus skirtas tik jų taksi parkui.
Šiuo metu taip pat vyksta elektromobilių tiekėjų atranka, siekiant užtikrinti tinkamą nuvažiuojamą atstumą ir suderinamumą su būsima įkrovimo sistema.