• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ambicingas ir ilgai laikytas pažangiu miesto mobilumo simboliu Paryžiuje baigia savo gyvavimą. Bendrovė „Hype“, sukūrusi didžiausią vandeniliu varomų taksi automobilių flotilę pasaulyje, paskelbė, kad nutraukia šių transporto priemonių eksploatavimą. Nuo 2015 metų veikusį projektą palaidojo karti ekonominė realybė – ypač sparčiai augusios vandenilio kainos ir mažėjanti valstybinė parama.

Ambicingas ir ilgai laikytas pažangiu miesto mobilumo simboliu Paryžiuje baigia savo gyvavimą. Bendrovė „Hype“, sukūrusi didžiausią vandeniliu varomų taksi automobilių flotilę pasaulyje, paskelbė, kad nutraukia šių transporto priemonių eksploatavimą. Nuo 2015 metų veikusį projektą palaidojo karti ekonominė realybė – ypač sparčiai augusios vandenilio kainos ir mažėjanti valstybinė parama.

REKLAMA

Kaip pranešė bendrovės vadovas Mathieu Gardies laikraščiui „Le Monde“, pagrindinė žlugimo priežastis – drastiškai išaugusi vandenilio kaina. 2021 m. kilogramas vandenilio kainavo apie 12 eurų (be PVM), tačiau 2024–2025 m. ši suma padvigubėjo – iki maždaug 25 eurų. Anot „Hype“, kainų augimą lėmė konkurencijos nebuvimas – didieji tiekėjai, tokie kaip „TotalEnergies“ ir „Air Liquide“, de facto kontroliuoja rinką ir diktuoja kainas.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA

Vandeniliu varomų automobilių parkas šių metų pradžioje buvo vystomas viešųjų dotacijų pagalba ir technologiniais partneriais, tokiais kaip „Toyota“ ir „Hyundai“, kurie suteikė „Mirai“ bei „Nexo“ modelius.

Geriausiais laikais „Hype“ valdė per 700 vandenilinių taksi, aptarnaujamų 10-ies vandenilio užpildymo stočių tinkle Île-de-France regione. Projektas buvo išplėstas su ambicija iki 2024 m. pasiekti 25 stotis ir 10 000 automobilių, tačiau šie tikslai liko neįgyvendinti.

REKLAMA
REKLAMA

Kita reikšminga priežastis – sumenkusi viešoji parama. Europos Sąjungos ir Prancūzijos nacionalinio atsigavimo plano lėšos, kurios anksčiau buvo skirtos tvaraus mobilumo plėtros projektams, pastaraisiais metais buvo mažinamos arba nukreiptos į kitus transporto segmentus.

Todėl „Hype“ priėmė sprendimą atsisakyti vandenilio transporto priemonių ir pereiti prie elektromobilių. Kartu su Prancūzijos įmone „Electra“, specializuojančia greitojo įkrovimo infrastruktūroje, bendrovė kuria nuosavą įkrovimo tinklą, kuris bus skirtas tik jų taksi parkui.

Šiuo metu taip pat vyksta elektromobilių tiekėjų atranka, siekiant užtikrinti tinkamą nuvažiuojamą atstumą ir suderinamumą su būsima įkrovimo sistema.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų