REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kompaktiški, universalūs, aukštą prošvaisą ir aukšta sėdėsena pasižymintis krosoveriai po truputėlį užkariauja ne tik Europą, bet ir visą pasaulį. Greičiausiai tuo stebėtis nereikėtų, nes didžioji dauguma krosoverių, atrodo, kainuoja ir kelyje elgiasi beveik taip pat. Tačiau šią problemą turi ne tik krosoveriai, bet ir sedanai, universalai, hečbekai, vienatūriai ar net visureigiai.
2014 metais į krosoverių segmentą įsiveržė visureigių eksperte vadinama „Jeep“, kuri pakankamai ilgai atidėliojo kompaktiško visureigio debiutą. Jungtinių Valstijų rinkoje tokių automobilių segmentas nėra labai didžiulis, tačiau Europoje įvairaus dydžio krosoveriai graibstomi kaip karštos bandelės.
Kiekvienas automobilių gamintojas per pastaruosius metus ruošiasi turėti pilnavertę įvairaus dydžio krosoverių modelių gamą. Jeigu anksčiau gamintojai didesnį dėmesį skyrė įvairaus dydžio hečbekams, tai dabar didžiąją dalį investicijų „suvalgo“ krosoveriai.

Kompaktiški, universalūs, aukštą prošvaisą ir aukšta sėdėsena pasižymintis krosoveriai po truputėlį užkariauja ne tik Europą, bet ir visą pasaulį. Greičiausiai tuo stebėtis nereikėtų, nes didžioji dauguma krosoverių, atrodo, kainuoja ir kelyje elgiasi beveik taip pat. Tačiau šią problemą turi ne tik krosoveriai, bet ir sedanai, universalai, hečbekai, vienatūriai ar net visureigiai.
2014 metais į krosoverių segmentą įsiveržė visureigių eksperte vadinama „Jeep“, kuri pakankamai ilgai atidėliojo kompaktiško visureigio debiutą. Jungtinių Valstijų rinkoje tokių automobilių segmentas nėra labai didžiulis, tačiau Europoje įvairaus dydžio krosoveriai graibstomi kaip karštos bandelės.
Kiekvienas automobilių gamintojas per pastaruosius metus ruošiasi turėti pilnavertę įvairaus dydžio krosoverių modelių gamą. Jeigu anksčiau gamintojai didesnį dėmesį skyrė įvairaus dydžio hečbekams, tai dabar didžiąją dalį investicijų „suvalgo“ krosoveriai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

12


„Jeep“ ir „Renault“ į kompaktiškų krosoverių segmentą įžengė ne tuo pačiu metu. Prancūzijos automobilių gamintojas šiam segmentui skirtą modelį pristatė 2013 metais. Tai buvo vienas svarbiausių „Renault“ projektų, kuris pasirodė po ekonominės krizės, kuri smogė visiems senajame žemyne automobilius pardavinėjantiems gamintojams.
Nuo 1941 metų įvairaus tipo visureigius gaminanti „Jeep“, kompaktišką, išpūstą hečbeką primenantį automobilį greičiausiai būtų pristačiusi anksčiau, tačiau kai 2014 metais „Jeep“ pateko į europietiško „Fiat Group“ rankas, kai kurie projektai turėjo palaukti savo eilės. Vienas iš jų - „Jeep Renegade“ - kompaktiškas krosoveris, kuris pasižymi visiems „Jeep“ modeliams būdingomis savybėmis.
Tiek vienas, tiek kitas automobilis tapo geru sėkmės istorijos pavyzdžiu. 2013 ir 2014 metais „Renault“ visoje Europoje pardavė 84,085 ir 164,801 kompaktiško „Captur“ modelio vienetų, tuo tarpu maratoną neseniai pradėjusio „Jeep Renegade“ paklausa dar tik pradėjo augti. Praėjusių metų pabaigoje daugelyje Europos šalių pasirodęs modelis per paskutinius 2014 metų mėnesius sulaukė 7 768 užsakymų. Tuo tarpu per keturis 2015 metų mėnesius senajame žemyne buvo parduoti 17.105 „Renegade“ vienetai.

REKLAMA

BeFunky Collage


Segmentas tas pats, galimybės skirtingos
„Nissan Juke“, „Opel Mokka“, „Peugeot 2008“, „Škoda Yeti“ ir „MINI Countryman“ yra labai panašūs automobiliai. Nors visi šie automobiliai atrodo lyg būtų pasiruošę šturmuoti sudėtingą kelio ruožą, tačiau jų galimybės bekelėje yra labai ribotos. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie stilingąjį „Renault Captur“, kuris daugiau bendro turi su kompaktišku „Renault Clio“ hečbeku negu su bekelei tinkamu visureigiu. Abu automobiliai dalinasi ta pačia platforma, varikliais, pakabos detalėmis bei kitais komponentais. Todėl nenuostabu, jog „Captur“ jaučiasi ne kaip padidinto pravažumo automobilis, o kaip „Renault Clio“. Jeigu ne aukštesnė stogo linija, kuri suteikia daugiau erdvės interjere, vargu ar būtų galima tarp šių automobilių surasti didesnių skirtumų. Visgi giminystė su „Renault Clio“ išėjo „Captur“ į naudą, nes jis perėmė visas gerąsias „Clio“ savybes. Energingas, žvalus ir užkrečiantis automobilio charakteris leidžia ankštomis Vilniaus senamiesčio gatvėmis nardyti ir nepergyventi, jog netilpsi į vieną ar kitą siaurą gatvelę. Nors tokio termino oficialiai nėra, tačiau „Renault Captur“ yra tikrų tikriausias miesto visureigis.
Tuo tarpu „Jeep Renegade“ yra visiškai kitoks. Nors abiejų automobilių ilgis, plotis ir aukštis yra beveik vienodas ir „Captur“ yra tiesioginis „Jeep“ konkurentas, tačiau bendras amerikiečių ir italų inžinierių kūrinys atrodo kaip „Grand Cherokee“ ir „Wrangler“ karštos nakties vaisius. Aštrios, kampuotos, raumeningos linijos ne iš tolo neprimena europietiškų stileivų, kurios dažniausiai nori suvilioti dailiosios lyties atstoves. Pavadinti „Jeep Renegade“ moterišku - neapsiverčia liežuvis.

REKLAMA
REKLAMA

0147


Kadangi „Renegade“ orientuotas į vyrišką auditoriją, nenuostabu, jog mažiausias „Jeep“ modelis privalo pasižymėti tokiomis pačioms pravažumo savybėmis kaip ir didieji broliai. Ir visiškai nesvarbu, jog 99% pirkėjų su juo važinės tik asfaltuotais keliais. Priklausomai nuo pasirinktos modifikacijos, „Renegade“ gali būti komplektuojamas su pilnaverte keturių varančiųjų ratų pavara ir iš kitų panašaus dydžio automobilių išsiskiria viena geriausių kėbulo prošvaisų (220 mm), gali įveikti 480 milimetrų gylio vandens telkinį, o užvažiavimo ir nuvažiavimo laipsnis siekia atitinkamai 30,5 ir 34,3. Ir tai nėra tik „Jeep“ marketingo skyriaus pramanos, o tikrų tikriausia tiesa.
Dyzelinių jėgainių margumynas
Nors esame benzininių variklių šalininkai, tačiau jeigu reikėtų rekomenduoti kokią „Captur“ versiją įsigyti - nieko nelaukę pasakytume - dyzelį! Į „Captur“ montuojami benzininiai agregatai yra per lėti, per didelį apetitą benzinui turintys agregatai, o ir suporavus benzininį motorą su dvigubą sankabą turinčia pavarų dėže, jautiesi lyg sirgtum klaustrofobija. Nepaisant nuvažiuojamų kilometrų per vienerius metus, mes rinktumėmės 1.5 litro darbinio tūrio motorą, kuris ne tik gyvybingas, žvitrus, bet ir ekonomiškas. Kad ir koks beprotis būtumėte už vairo, vidutinės kuro sąnaudos mieste neperlips 7 ar 8 litrų 100 kilometrų. Elgiantis civilizuotai, vidutinės kuro sąnaudos nukris iki kuklių 4-5 litrų. Užmiestyje šis rodiklis dar geresnis. Važiuojant 90 km/val. greičiu, mažasis 1.5 litro dyzelinis variklis 100 kilometrų pareikalavo vos 3.7 litro dyzelino.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

4569


Rimtu veidu į „Captur“ žiūrintis „Renegade“ tokiomis kuro sąnaudomis pasigirti negalėtų. Bent jau mūsų bandytas modelis su keturių varančiųjų ratų pavara bei automatine pavarų dėže niekaip nesugebėjo pasitenkinti tokiu mažu apetitu kaip šalia stovintis prancūzas. 2.0 litrų darbinio tūrio, 140 arklio galių išvystantis motoras nėra toks elastingas ar pasižymintis gyvybingumu kaip „dCi“ jėgainė, tačiau nereikėtų pamiršti, jog „Renegade“ yra sunkesnis už „Captur“ ir turi keturių varančiųjų ratų pavarą, kuri suvalgo didžiąją dalį variklio energijos. Šie du veiksniai, norint važiuoti ekonomiškai, priverčia su akceleratoriaus pedalu elgtis švelniau, nes stipresnis akceleratoriaus spustelėjimas gali vidutinių kuro sąnaudų vidurkį pakelti iki 9 ar 10 litrų dyzelino, tačiau dėl to reikėtų kaltinti keturių varančiųjų ratų pavarą. Pastaroji suvalgo daugiausiai energijos, tad labai nenustebsime, jeigu versija tik su priekinių varančiųjų ratų pavara 100 kilometrų suvalgytų maždaug dvigubai mažiau dyzelino.
Kaip jie vairuojasi?
Kai „Renault“ pristatė „Captur“, labai dažnai buvo kalbama apie šio automobilio giminystės ryšius su „Nissan Juke“. Žinant, jog „Renault“ ir „Nissan“ automobiliai turi nemažai tokių pačių komponentų, nenuostabu, jog daugelis žmonių galvojo tą patį, kai „Renault“ pristatė „Captur“. Tačiau mažasis „Renault“ krosoveris neturi nieko bendro su populiariuoju „Juke“. Kadangi „Renault Captur“ buvo sukurtas ant „Clio“ platformos, jis negali būti komplektuojamas su keturių varančiųjų ratų pavara, tačiau dėl giminystės ryšių su „Clio“, „Captur“ perėmė ne vieną gerąją kompaktiško hečbeko savybę.
„Renault Captur“ yra 200 milimetrų aukštesnis už „Clio“, todėl nenuostabu, jog įvažiuojant į posūkį kėbulas pasvyra daugiau negu kompaktiškame hečbeke. Tačiau kėbulas niekada nepasvyra per daug, jog priverstų išsprogdinti akis ir galvoti apie greičio mažinimą. „Captur", kaip ir daugelis „Renault“ modelių, pasižymi puikiu kompromisu tarp komforto ir lengvo valdymo.

REKLAMA

IMG_6523


IMG_1462


„Jeep Renegade“ kelyje elgiasi truputėlį kitaip. Palyginus su „Captur“, itališko kraujo turinčio „Jeep“ pakaba yra standesnė, bet ne per daug. Dėl tokios pakabos konfigūracijos „Jeep“ jaučiasi stabilesnis, gyvybingesnis ir dinamiškesnis, ypač kai prieš akis išnyra vingiuotesnis kelio ruožas. Kadangi mūsų bandytas automobilis turėjo keturių varančiųjų ratų pavarą, sukibimo su keliu jam taip pat netrūksta. Tiesą sakant, tai vienas dinamiškiausių pastarųjų metų „Fiat-Chrysler“ koncerno gaminių.
Skirtingos interpretacijos
„Renault Captur“ ir „Jeep Renegade“ demonstruoja kaip gali atrodyti dvi skirtingos krosoverių interpretacijos. Jie ne tik nėra panašūs vienas į kitą, bet ir kelyje elgiasi kaip du skirtingi automobiliai. Tiek vienas, tiek kitas turi savo stipriųjų ir silpnųjų pusių. Taip pat vargu ar pamatytumėte tą patį žmogų renkantis „Renault Captur“, kuris iš pradžių dairėsi į „Jeep Renegade“ ir atvirkščiai.
Kitaip negu „Nissan Juke“, kuris visus stengėsi sudominti išskirtine išvaizda, prancūziškasis „Captur“ žengė kitu keliu. „Renault“ stengiasi potencialius pirkėjus suvilioti tradicinėmis vertybėmis kaip komfortas, praktiškas interjeras, patraukli išvaizda, ekonomiški varikliai bei lengvas valdymas. Šis receptas labiausiai patiks tiems, kas ieško nepretenzingo, tačiau tuo pačiu ir stilingo automobilio. Statistika rodo, jog didžioji dauguma „Renault Captur“ automobilių pirkėjų yra moterys. Galbūt tai ir yra viena iš „Captur“ sėkmės paslapčių?

REKLAMA

IMG_6504


IMG_1466


Greta „Captur“ stovintis „Jeep Renegade“ bando į save visų dėmesį atkreipti ne tik išskirtine išvaizda, bet ir giminystės ryšiais su „Jeep Grand Cherokee“ ar „Wrangler“. „Jeep“ šiuo metu siekia per vienerius metus parduoti daugiau kaip vieną milijoną automobilių visame pasaulyje ir mes net neabejojame, jog „Jeep Renegade“ pasiekti šį tikslą padės dar greičiau.
„Jeep Renegade“ nėra klasės lyderis, bet jo suteikiamos emocijos atperka visus trūkumus. Nuo pat legendinio „Jeep Willys“ laikų, ne viena automobilių gamintoja negalėjo pasiūlyti kompaktiško visureigio. Tikro visureigio, o ne jo imitacijos. „Jeep Renegade“ nėra stilingas papuošalas, tai tikras visureigis.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų