• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Nepaisant to, kad "Charger R/T" buvo brangesnis nei jo pagrindiniai konkurentai, automobilio pardavimai buvo stulbinantys, o tai leido "Dodge" įsisukti į "muscle cars" rinką.
"Dodge Charger" istorija nėra viena iš lengviausių, bet mus labiausiai domina periodas tarp 1966 ir 1978 metų. "Chrysler" ir "Dodge" buvo ypač lėti, palyginus su "Chevrolet" ir "Ford", reaguojant į rinkos pasikeitimus šešiasdešimtaisiais. Tačiau į tai pagaliau turėjo būti atsakyta, jų gaminami automobiliai pradėjo konkuruoti.
"Playmouth" atliko gana padorų darbą, kad sugebėtų konkuruoti "muscle cars" rinkoje, prie to prisidėjo 1964 metais išleistas "Barracuda" modelis. Jis neįvedė naujos mados, ką padarė "Mustang", bet tai padėjo "Playmouth" išlikti rinkoje, kadangi daugiau nebuvo gamintojų kurie galėtų pasiūlyti kažką kitokio šios specifikos žanre. "Dodge" buvo vieni iš tų nevykėlių. 1965 metais įmonės pardavėjus galutinai palaužė prasti pardavimai ir "Dodge" pagaliau įjungė žalią šviesą naujo modelio kūrimui.


Kad ir kaip bebūtų, naujas modelis turėjo būti visiškai kitoks negu "Barracuda". "Charger" debiutavo 1966 metais ir jis iškart pakeitė "Dodge" įvaizdį. Pradžioje "Dodge" sunkiai įkalbėjo automobilių prekeivius pardavinėti naująjį "Charger", nes jis tebuvo greita "Coronet" perdaryta versija. Skirtingai nuo kitų šios rinkos automobilių "Charger" negalėjo pasiūlyti šešių cilindrų variklio savo klientams.
"Dodge" galėjo pasiūlyti nemažiau septynių skirtingų V8 variklių konfigūracijų "Charger" modeliui tarp 1966 ir 1967 metų. Bazinis modelio variantas buvo su "318cu-in" V8 dviejų karbiuratorių varikliu. Vidurį 1966 metų buvo įvestas ir "426 Hemi" V8 agregatas. Šis motoras buvo iš esmės "Nascar" lenktynėse naudojamo variklio versija pritaikyta gatviniams automobiliams. Motoras turėjo 425 arklio galias, kas tomis dienomis buvo siaubingai dideli skaičiai. Tokia galia buvo labai brangi, todėl "Dodge" pagamino tik 468 vienetus su "426 Hemi" varikliu 1966 metais.


Kaip alternatyvą "426 Hemi" motorui, "Dodge" 1967 metais pasiūlė "440 Magnum" variklį. Jis išspausdavo 375 arklio galias ir buvo kur kas labiau paplitęs. "Charger" pardavimai tarp 1966 ir 1967 metų nebuvo labai įspūdingi, greičiausiai dėl to kad automobilis buvo tiesiog perdarytas iš "Coronet" ir įmestas rinkai. Taigi, 1968 metais viskas pasikeitė iš esmės, buvo įvestas "R/T" paketas, tai ir nulėmė "Charger" atsistojimą į tinkamą kelią. Pardavimai 1968 metais buvo šešis kart didesni, nei metais ankščiau.
"R/T" paketas buvo siūlomas tik su "Charger" modeliais ir pasirinkti buvo galima vieną iš "440" arba "426" variklių. Tai vis tiek leido "Dodge" kompanijai parduoti virš 17 000 vienetų 1968 metais.  Skaičius gana mažas lyginant su "Chevelle SS", bet reiktų paminėti, kad "Charger R/T" buvo žymiai brangesnis. "Dodge" lenktyniavo "Nascar" serijoje su "Charger" modeliu iš kart po jo pasirodymo.
1970 metais įvyko keletas dizaino pasikeitimų, bet tai buvo tie metai, kuomet kompanija pradėjo naudoti "didelio poveikio" dažus. Kad ir kaip bebūtų, tai buvo vieninteliai metai, kai "Dodge" siūlė tokią galimybę. Šie metai taip pat buvo paskutiniai ir "426 Hemi" varikliams. Kaip ir visi "muscle cars", "Charger" paklausa pradėjo smukti.  1975 -1978 metais "Charger" atsinaujino ir vėl siūlė V8 variklius, tačiau galingumas nei kiek nepatobulėjo. Laimei šiomis dienos bandoma atgaivinti "muscle cars" nišą ir "Dodge" yra sukūrę naują "Charger" modelį, keturių durų sedano kėbule.



Nepaisant to, kad "Charger R/T" buvo brangesnis nei jo pagrindiniai konkurentai, automobilio pardavimai buvo stulbinantys, o tai leido "Dodge" įsisukti į "muscle cars" rinką.
"Dodge Charger" istorija nėra viena iš lengviausių, bet mus labiausiai domina periodas tarp 1966 ir 1978 metų. "Chrysler" ir "Dodge" buvo ypač lėti, palyginus su "Chevrolet" ir "Ford", reaguojant į rinkos pasikeitimus šešiasdešimtaisiais. Tačiau į tai pagaliau turėjo būti atsakyta, jų gaminami automobiliai pradėjo konkuruoti.
"Playmouth" atliko gana padorų darbą, kad sugebėtų konkuruoti "muscle cars" rinkoje, prie to prisidėjo 1964 metais išleistas "Barracuda" modelis. Jis neįvedė naujos mados, ką padarė "Mustang", bet tai padėjo "Playmouth" išlikti rinkoje, kadangi daugiau nebuvo gamintojų kurie galėtų pasiūlyti kažką kitokio šios specifikos žanre. "Dodge" buvo vieni iš tų nevykėlių. 1965 metais įmonės pardavėjus galutinai palaužė prasti pardavimai ir "Dodge" pagaliau įjungė žalią šviesą naujo modelio kūrimui.


Kad ir kaip bebūtų, naujas modelis turėjo būti visiškai kitoks negu "Barracuda". "Charger" debiutavo 1966 metais ir jis iškart pakeitė "Dodge" įvaizdį. Pradžioje "Dodge" sunkiai įkalbėjo automobilių prekeivius pardavinėti naująjį "Charger", nes jis tebuvo greita "Coronet" perdaryta versija. Skirtingai nuo kitų šios rinkos automobilių "Charger" negalėjo pasiūlyti šešių cilindrų variklio savo klientams.
"Dodge" galėjo pasiūlyti nemažiau septynių skirtingų V8 variklių konfigūracijų "Charger" modeliui tarp 1966 ir 1967 metų. Bazinis modelio variantas buvo su "318cu-in" V8 dviejų karbiuratorių varikliu. Vidurį 1966 metų buvo įvestas ir "426 Hemi" V8 agregatas. Šis motoras buvo iš esmės "Nascar" lenktynėse naudojamo variklio versija pritaikyta gatviniams automobiliams. Motoras turėjo 425 arklio galias, kas tomis dienomis buvo siaubingai dideli skaičiai. Tokia galia buvo labai brangi, todėl "Dodge" pagamino tik 468 vienetus su "426 Hemi" varikliu 1966 metais.


Kaip alternatyvą "426 Hemi" motorui, "Dodge" 1967 metais pasiūlė "440 Magnum" variklį. Jis išspausdavo 375 arklio galias ir buvo kur kas labiau paplitęs. "Charger" pardavimai tarp 1966 ir 1967 metų nebuvo labai įspūdingi, greičiausiai dėl to kad automobilis buvo tiesiog perdarytas iš "Coronet" ir įmestas rinkai. Taigi, 1968 metais viskas pasikeitė iš esmės, buvo įvestas "R/T" paketas, tai ir nulėmė "Charger" atsistojimą į tinkamą kelią. Pardavimai 1968 metais buvo šešis kart didesni, nei metais ankščiau.
"R/T" paketas buvo siūlomas tik su "Charger" modeliais ir pasirinkti buvo galima vieną iš "440" arba "426" variklių. Tai vis tiek leido "Dodge" kompanijai parduoti virš 17 000 vienetų 1968 metais.  Skaičius gana mažas lyginant su "Chevelle SS", bet reiktų paminėti, kad "Charger R/T" buvo žymiai brangesnis. "Dodge" lenktyniavo "Nascar" serijoje su "Charger" modeliu iš kart po jo pasirodymo.
1970 metais įvyko keletas dizaino pasikeitimų, bet tai buvo tie metai, kuomet kompanija pradėjo naudoti "didelio poveikio" dažus. Kad ir kaip bebūtų, tai buvo vieninteliai metai, kai "Dodge" siūlė tokią galimybę. Šie metai taip pat buvo paskutiniai ir "426 Hemi" varikliams. Kaip ir visi "muscle cars", "Charger" paklausa pradėjo smukti.  1975 -1978 metais "Charger" atsinaujino ir vėl siūlė V8 variklius, tačiau galingumas nei kiek nepatobulėjo. Laimei šiomis dienos bandoma atgaivinti "muscle cars" nišą ir "Dodge" yra sukūrę naują "Charger" modelį, keturių durų sedano kėbule.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų