• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors „Stellantis“ siekia atkurti santykius su savo prekybos partneriais po vadovo Carloso Tavareso pasitraukimo, Vokietijoje veikiančių dilerių nuotaikos išlieka įtemptos. Į leidinio „Automobilwoche“ rankas patekęs nutekintas vidinis dokumentas rodo, kad daugiau nei 40 proc. partnerių svarsto uždaryti kai kuriuos atstovybių padalinius arba visiškai nutraukti sutartis su gamintoju.

65

Nors „Stellantis“ siekia atkurti santykius su savo prekybos partneriais po vadovo Carloso Tavareso pasitraukimo, Vokietijoje veikiančių dilerių nuotaikos išlieka įtemptos. Į leidinio „Automobilwoche“ rankas patekęs nutekintas vidinis dokumentas rodo, kad daugiau nei 40 proc. partnerių svarsto uždaryti kai kuriuos atstovybių padalinius arba visiškai nutraukti sutartis su gamintoju.

REKLAMA

Šiuos duomenis atskleidė „Stellantis“ dilerių asociacijos JARFD vidinis raštas, kuriame pateikiami narių apklausos rezultatai. Apklausą atliko ne tik JARFD, atstovaujanti „Jeep“, „Alfa Romeo“, „Fiat“, „Dodge“ ir „Ram“ markes, bet ir Peugeot, DS, Citroën (VCDP) bei „Opel“ (VDOH) dilerių organizacijos.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA

Neapibrėžtumas ir įtampa

Apklausos duomenimis, daugelis prekybos atstovybių susiduria su rimtais finansiniais sunkumais. JARFD pažymi „labai įtemptą likvidumo situaciją“, kuri verčia dalį partnerių svarstyti apie veiklos mažinimą ar nutraukimą.

Verslo neapibrėžtumas tik stiprina šią tendenciją. Naujoji pelno maržų ir premijų struktūra, kuri turėtų įsigalioti nuo 2026 m., bus paskelbta tik 2025-ųjų pabaigoje. Dar neaiškesnė padėtis laukia 2027-aisiais – jokių detalių dėl to, kaip atrodys prekybos modelis po šios datos, kol kas nepateikta. Nors „Stellantis“ nusprendė atsisakyti agentūros prekybos modelio, tačiau naujos sutartys su daugeliu atstovybių dar nėra suderintos. 

REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant sudėtingos finansinės aplinkos, „Stellantis“ reikalauja iš dilerių įgyvendinti brangius pokyčius. Koncernas reikalauja iki šių metų pabaigos atnaujinti išorinį atstovybių įvaizdį, o iki 2026 m. – ir vidaus patalpas. Tai sukelia papildomą spaudimą, ypač toms atstovybėms, kurios prekiauja keliais prekės ženklais. 

Apklausa rodo, kad 60 proc. dilerių dar nėra baigę planavimo darbų. Patys „Stellantis“ atstovai tvirtina, kad 70–80 proc. partnerių laikosi tvarkaraščio, tačiau JARFD pabrėžia, kad investicijų dydis šiuo metu sunkiai suderinamas su realiomis ekonominėmis prognozėmis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Neapibrėžtumas dar labiau gilėja, kai reikalaujama investuoti dideles sumas, o ateities perspektyvos išlieka miglotos“, – rašoma asociacijos komentare.

Reikalavimai koncernui

Siekdama stabilizuoti padėtį, JARFD ragina koncerną imtis veiksmų: užtikrinti prekybos partneriams ilgalaikį likvidumą ir pelningumą, mažinti veiklos sąnaudas, nustatyti aiškias ir ilgalaikes prekybos sąlygas iki 2030 m., taip pat prisidėti prie salonų atnaujinimo finansavimo.

REKLAMA

Tačiau šiuo metu „Stellantis“ finansinė padėtis nėra palanki kompromisams. Pirmąjį 2025 m. pusmetį bendrovė patyrė 2,3 mlrd. eurų grynąjį nuostolį. Prie to prisidėjo ir brangiai kainuojantys techniniai atšaukimai dėl oro pagalvių ir dyzelinių variklių paskirstymo grandinių defektų. Dėl atsarginių dalių trūkumo atstovybės buvo priverstos atšaukti suplanuotus remonto darbus, sukeldamos papildomą nepasitenkinimą klientų tarpe.

Situaciją destabilizavo ir kelių vadovų pasitraukimas iš „Stellantis“ padalinio Vokietijoje, didinantis neapibrėžtumą organizacijos viduje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų