• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nedažnai būna, kad viename ar kitame baleto spektaklyje debiutavę šokėjai turi galimybę netrukus įtvirtinti debiutą, dar neatvėsus pirmajam jauduliui labiau išryškinti nuveiktą darbą ir pataisyti neišvengiamus premjerinius netolygumus. Gruodžio 2 d. tokia proga pasitaikė Anastasijai Čumakovai ir Romui Ceizariui – pagrindiniams Ludwigo Minkaus baleto „Bajaderė“ solistams, kurie šiame spektaklyje debiutavo vos prieš savaitę.

REKLAMA
REKLAMA

Artistai antrajame spektaklyje šoko tolygiau, nuosekliau, tvirčiau; mėginta įgyvendinti ir efektingų pakėlimų (pavyzdžiui, pirmajame paveiksle), kurie netolimoje ateityje turėtų dar labiau papuošti šių šokėjų duetą. Šalia patyrusios solistės A. Čumakovos R. Ceizaris atrodo vis labiau pasitikintis savimi, vis organiškiau bendrauja – ne tik veiksmo metu, bet ir per reveransus.

REKLAMA

Antrajame spektaklyje daugiau atspalvių atsirado Nikijos ir Didžiojo Brahmano scenose pirmajame paveiksle, tačiau Nikijos ir Gamzati susidūrimas kol kas stokoja jaudinančios dinamikos – išskyrus paskutiniąsias minutes Nikijai užsipuolus varžovę su peiliu. A. Čumakova puikiai pašoko savo monologą antrajame veiksme – suderinusi išraiškingas pozas, lėtų judesių kantileną ir ekspresyvius, emocingus šuolius bei sukinius.

REKLAMA
REKLAMA



Anastasija Čumakova - Nikija. 1 veiksmas. Martyno Aleksos nuotrauka

Šį kartą įsiminė Šešėlių paveikslo Adagio pabaiga, kurioje buvo užmegztas jausmingas pagrindinių herojų ryšys Nikijai palaipsniui tolstant link užkulinių, o Solorui – lyg vedamam nematomos traukos – ją lėtai sekant. Tik vis dėlto pasirodė, kad buvo per daug paskubėta, nes paskutinieji Adagio garsai, jausmingai išgiedoti smuiko, skambėjo tuščioje scenoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



Anastasija Čumakova - Nikija. 1 veiksmas, 2 paveikslas. Martyno Aleksos nuotrauka

R. Ceizario solo epizodai buvo sušokti sklandžiai, energingai ir lengvai, šokėjo gestai tampa muzikalesni, minkštesni ir elegantiškesni.

Spektaklio programėlėje įrašytas ir vienas debiutas – Soloro bičiulį karį Toloragvą vaidino Lietuvos baleto trupės naujokas iš Australijos Johnas Pickupas. Jo gestai bendraujant su Soloru ir Radža – aiškūs, lengvai suprantami, tačiau kol kas kietoki, mokiniški – norėtūsi, kad jie būtų muzikalesni, plastiškesni, labiau artistiškai motyvuoti.

REKLAMA



Olga Konošenko - Gamzati. 1 veiksmas, 2 paveikslas. Martyno Aleksos nuotrauka

Olga Konošenko, atlikusi Gamzati vaidmenį, aiškiai pabrėžė savo herojės padėtį ir turtus – tai savimyla, kuriai Soloras yra dar viena tėvo dovana, lyg apyrankė, kuria ji taip akivaizdžiai grožisi; šis pagarsėjusio kario pavidalo papuošalas tampa dar brangesnis sužinojus jo ir Nikijos ryšį. Nuotaika, grakštumu gerą įspūdį paliko jos variacija, o baigiamieji Grand Pas akordai buvo pakankamai šventiški. Solistė taip pat atliko ir antrąją variaciją Šešėlių paveiksle.

REKLAMA



Igoris Zaripovas - Dievukas. 2 veiksmas. Martyno Aleksos nuotrauka

Antrą kartą šiame paveiksle pasirodė ir M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus auklėtinė Grytė Drimaitė, šokusi pirmąją variaciją ir patvirtinusi jau susidarytą nuomonę apie save kaip apie ištvermingą, grakščių linijų, lengvo šuolio ir geros technikos artistę. Trečiąją variaciją šoko Nailia Adigamova, pradėjusi iškalbingomis, gražaus piešinio pozomis, o užbaigusi smulkiais judesiais ir lengvu, aukštu šuoliu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



Romas Ceizaris - Soloras.2 veiksmas. Martyno Aleksos nuotrauka



Olga Konošenko - Gamzati. 2 veiksmas. Martyno Aleksos nuotrauka



Anastasija Čumakova - Nikija. 2 veiksmas. Martyno Aleksos nuotrauka

Divertismentinis antrasis veiksmas buvo margas ir puošnus – tik pora papūgų, matyt, sunegalavo, todėl šis šokis buvo atliekamas ne aštuonių, bet šešių šokėjų. Indų šokio solistams taip pat akompanavo ne aštuoni, o keturi artistai, bet šis epizodas kaip visad pakėlė nuotaiką savo energija ir pakylėtais jausmais; jis, kaip ir stilingas, santūrus, bet efektingas Dievuko-Igorio Zaripovo šokis, vis dar papildomas pilnos tamsiai nugrimuotų Baleto skyriaus mokinių komandos, sulaukė didelio žiūrovų palaikymo. Publika šį kartą artistams negailėjo dėmesio – jiems patiko ir energinga Džampė, nors šio šokio solistės akimirkai susipainiojo kostiumo juostose, ir šešėlių eisena, kuriai pasibaigus ir kordebaleto artistėms sustojus į skulptūriškas pozas abipus scenos, plojimai netilo neįprastai ilgai.



Anastasija Čumakova - Nikija, Romas Ceizaris - Soloras. 3 veiksmas. Martyno Aleksos nuotrauka

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų