Geriausiai vertinamų nuomonės formuotojų dešimtukuose skirtingose socialinių medijų platformose, greta jau įsitvirtinusių lyderių, kelią prasiskynė ir keli gerai žinomi, tačiau reitinge – nauji veidai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Rikiuotės dešimtukuose – tarp stabilumo ir pokyčių
Nuo pat reitingo sudarymo pradžios 2019 m. „Instagram“ geriausiai vertinamų „influencerių“ sąrašo viršuje išliko Karolina Meschino, antroje vietoje – TOP 10 naujokas, muzikos prodiuseris ir laidų vedėjas Jonas Nainys, o trečioje – „influencerių“ reitingo senbuvis, tačiau „Instagram“ dešimtuke – taip pat naujokas – turinio kūrėjas ir aktorius Vaidotas Grincevičius.
Šiame dešimtuke šiemet, greta čia pozicijas išlaikiusių renginių ir laidų vedėjo Rolando Mackevičiaus bei žurnalisto ir TV laidų vedėjo Orijaus Gasanovo, taip pat išvysime praėjusiais metais čia nesireitingavusias nuomonės formuotoją, modelį ir visažistę Deimantę Kazėnaitę, TV laidų vedėją, verslininkę Beatą Nicholson bei atlikėją ir verslininkę Nataliją Bunkę.
Du iš dešimties nuomonės formuotojų šiame dešimtuke nepanoro skelbti savo pavardžių.
„Facebook“ praėjusiais metais populiariausioji žurnalistė ir vaikų rašytoja Jurga Baltrukonytė užleido pirmąją poziciją 2021 metų lyderei „Beatos virtuvei“ – ji šiemet sugrįžo į pirmąją šio sąrašo vietą.
Antroji vieta išliko stabili, kurioje ne vienus metus puikuojasi tinklaraštis mamoms – „Babyblog“, o štai trečiąją vietą šiemet čia užsitikrino jau minėta Natalija Bunkė.
Šio socialinio tinklo populiariausiųjų dešimtuke pozicijas išlaikė menininkas Algis Kriščiūnas, jau minėtas Orijus Gasanovas, aktorius ir humoristas Mantas Stonkus, lenktynininkas Benediktas Vanagas.
Pastarajam į kompaniją šiemet dešimtuke pasirodė ir net ketvirtą poziciją užėmė kitas lenktynininkas Vaidotas Žala bei dar viena šiųmetė dešimtuko naujokė – dainininkė, dizainerė ir verslininkė Simona Nainė.
„YouTube“ platformoje geriausiai vertinamo nuomonės formuotojo vietą išlaikė Vaidotas Grincevičius-Whydotas, antras šiemet – praėjusiais metais dešimtuke nereitinguotas keliautojas ir video turinio kūrėjas Paulius Samoška, trečias – komikas ir aktorius Mantas Bartuševičius.
„YouTube“ dešimtukas šiemet, lyginant su praėjusiais metais, gerokai pakitęs.
Čia, naujausiais duomenimis, atsidūrė ir turinio kūrėjas Lukas Čestovas (deTeeko), didžiausias verslo kanalas lietuviškame „YouTube“ – „Proto industrija“, humoristinio turinio su edukacijos „cinkele“ – „Klajumo Kanalas“, garsiausio Lietuvos šonaslidininko, vaizdo įrašų kūrėjo Norberto Daunoravičiaus kanalas „Norbefilms“, renginių vedėjo ir įžymaus keliautojo Vytauto Mikaičio kanalas – „PravalTuras“ bei turinio kūrėjas ir nuomonės formuotojas Antanas Jakimavičius, „YouTube“ žinomas kaip „AntanasJ“.
Antrus metus skaičiuojamame „TikTok“ dešimtuke, lietuviškąja platformos lydere išliko turinio kūrėja Goda Kujavskytė, čia geriau žinoma kaip „Goda_pr“.
Į antrąją vietą pakilo humoristas Edvinas Krupinskas, o trečias – komikas, video turinio kūrėjas Omantas Jokubaitis.
„TikTok“ dešimtuke išliko ir humoristinio turinio kūrėjas Laurynas Zmejauskas-Safas (safuelisnu), jau kitame dešimtuke minėtas Lukas Čestovas (cestovas).
Naujokai dešimtuke – humoristas Justas Pečeliūnas (justas_pec) ir makiažo gudrybėmis besidalijanti turinio kūrėja Emilė Šlepavičiūtė (emilokss).
Čia taip pat išvysime video turinio kūrėjus „Stimomedia“, humoristinio turinio apie mokyklą kūrėją Pedagogą Arnelį (pedagogasArnelis) bei radijo laidų ir renginių vedėją Paulių Vaitiekūną (pauliusvaitiekunas), kuris šioje platformoje taip pat dalijasi humoristiniais skečais.
Pasitelkia dirbtinį intelektą
„SuperYou“ vadovas Mindaugas Lataitis pažymi, kad jau penkmetį skelbiamas „influencerių“ reitingas padeda stebėti ne tik socialinėse medijose žinomų veidų populiarumo rikiuočių pokyčius, bet ir pasidaryti išvadas apie bendras rinkos tendencijas.
„Tiek mūsų rinkoje, tiek pasaulyje „influencerių“ pasitelkimas komunikacijoje ir rinkodaroje toliau vis dažnesnis. Globaliai net 97 proc. rinkodaros specialistų dirba su nuomonės formuotojais. Ir drąsiai galiu teigti, kad jau neįsivaizduojame didesnės kampanijos, kurioje nebūtų įtraukiami socialinėse medijose žinomi veidai“, – pastebi M. Lataitis.
Jis priduria, kad rinka bręsta, o „influencerių“ reitingo TOP 10-ukai keičiasi palyginti mažai, daugiausiai naujų veidų atsiranda „TikTok“ platformoje, tad naujų „influencerių“ suradimas reikalauja laiko.
„Globaliai didžiausiu iššūkiu įvardijamas tinkamo nuomonės formuotojo suradimas. Būtent šioje vietoje tikimasi procesą pagreitinti pasitelkiant dirbtinį intelektą (DI).
Kol kas į lietuvišką rinką orientuoti prekių ženklai dažniau DI įrankius pasitelkia „influencerių“ atrankos procesui, turinio kūrimui ir komunikacijai optimizuoti. Tokių platformų pavyzdžiai būtų „Agenic.io“, „Promoty“ ar „Billo“.
Tie prekių ženklai, kurie orientuojasi į užsienio rinkas ir auditorijas, turi didesnį DI platformų ir jų funkcionalumų pasirinkimą“, – sako „SuperYou“ vadovas.
Geros reputacijos reikšmė auga
Šiuo metu pasaulį krečiant skandalams dėl gerai žinomų nuomonės formuotojų elgesio ir vertybių stokos, „SuperYou“ vyresnioji projektų vadovė Eglė Skukauskaitė primena, kad „influenceriai“ yra vieši asmenys ir iš jų visuomenė tikisi vertybinio stuburo.
„Iš gerai žinomų visuomenei veidų, įskaitant socialines medijas, visuomenė tikisi lyderystės ir pavyzdžio tam tikrais visuomenėje jautriais klausimais. Ir tuo atveju, kai „influencerio“ nuomonė ar elgesys nesutampa su jo auditorijos nuomone arba visuomenėje dominuojančiomis pažiūromis – tokie žmonės tampa vadinamosios „Cancel“ kultūros taikiniu arba jų reputacija susvyruoja.
Niekam ne paslaptis, kad tokių reputacijos krizių patiria ir Lietuvos nuomonės formuotojai, o tam įtakos turi viešai eskaluojami konfliktai šeimoje, nepagarba mažumų bendruomenėms, nepakantumas tam tikroms išvaizdos savybėms, lyčių stereotipai ir bendrai – nepagarba, negatyvus elgesys kitų žmonių atžvilgiu“, – vardija E. Skukauskaitė.
„Kantar“ tyrimų partnerė Renata Sadunišvili akcentuoja, kad reputacija ir vėl nurodoma kaip svarbesnė nei sekėjų skaičius.
„Tikėtina, kad yra pasiektos tam tikros sekėjų „lubos“. Tiek sekėjai, tiek reputacija yra išoriniai veiksniai. Turint mintyje įvairias technologijas, kurios pasitelkiamos dirbtiniam sekėjų skaičiaus didinimui, šis dėmuo tampa mažiau sukontroliuojamas, įvertinamas. Tuo tarpu reputacija yra mažiau techninis veiksnys. Ji ilgiau kuriama ir sudėtingiau atstatoma, turi didesnį emocinį svorį, o kaip tik per tai kuriamas ryšys tarp vartotojo ir produkto, kur „influenceriui“ tenka tarpininko vaidmuo, tad emocija turi sutapti. Auditorijos pločio nebepakanka, gylis tampa svarbesnis – ne tik turinio esmės, vizualumo, bet ir patikimumo, nuoseklumo plotmėse“, – akcentuoja R. Sadunišvili.
Apie „influencerių“ reitingą
„Influencerių“ dešimtukai sudaryti pasitelkus du skirtingus kiekybinio tyrimo metodus: antrinių duomenų rinkimą ir analizavimą bei apklausas. „SuperYou“ skaitmeninės rinkodaros agentūros organizuojama, tyrimo partnerių „Kantar“ atliekama visuomenės ir rinkodaros ekspertų apklausa vyko 2024 kovo 1–kovo 5 d.; rinkodaros specialistų apklausoje dalyvavo 200 respondentų, tyrimas atliktas 2024 kovo 7–balandžio 12 d.
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „SuperYou“ ir rinkos tyrimų bendrovės „Kantar“ tyrimo sklaidos partnerės jau ne vienus metus yra Lietuvos marketingo asociacija ir praktiškos komunikacijos agentūra „Berta&Agency“.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!