Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Statistika atskleidžia – pervargimas ir išsekimas tampa rimta šių laikų liga. Jei į tai numojama ranka, pervargimas gali išaugti į depresiją, nerimo sutrikimus ar net iššaukti lėtinių ligų atsiradimą. Ar įmanoma sau padėti natūraliais būdais ir kada jau vertėtų kreiptis pas specialistus?

Statistika atskleidžia – pervargimas ir išsekimas tampa rimta šių laikų liga. Jei į tai numojama ranka, pervargimas gali išaugti į depresiją, nerimo sutrikimus ar net iššaukti lėtinių ligų atsiradimą. Ar įmanoma sau padėti natūraliais būdais ir kada jau vertėtų kreiptis pas specialistus?

REKLAMA

Sveikatos ir sveikos gyvensenos laidoje „Sveikas rytojus“ buvo kalbama apie organizmo išsekimą bei taisykles, kurių turėtų laikytis žmogus, kad jo nekamuotų pervargimas.

Laidų vedėjas, renginių organizatorius, talentų vadybos dėstytojas bei trijų vaikų tėvas Remigijus Žiogas šiuo metu gyvena ypatingai įtemptą laikotarpį, kurio privalumai, kaip jis pats pripažino, verčia rizikuoti sveikata.

„Darbai nesustoja. Po pandemijos dabar viskas tiesiog sprogo – visi visko nori, visiems visko reikia. Yra sakoma, kad Kristus davė sveikatos iki 33-jų metų. Iki 33 metų esi jaunas, gražus, o paskui organizme prasideda lėtėjimo procesai ir tuomet, jei savęs per daug išdalini kitiems, organizmas paprašo sustoti. Jei nesustoji, nuolat ryte atsikeli  pavargęs, vakare negali užmigti. Aš kaip vyras, pagal zodiaką Avinas, tai mes Avinai einame tol, kol krentame“, – apie įtemptą kasdienybę atviravo R. Žiogas.

REKLAMA

Renginių vedėjas prisipažino, kad nors ir žino, kaip reikėtų puoselėti sveikatą, to padaryti jam neretai neleidžia profesiniai ypatumai.

„Esu perskaitęs daug knygų, dalyvavęs mokymuose, todėl žinau, kad nueiti miegoti reikia iki 22 val. Kokybiškiausias miego laikas būna 1-3 valandą nakties, o nuo 4 ryto galima jau budintis, atlikti jogos pratimus. Tačiau man to padaryti nepavyksta. Aš dirbu nuo ketvirtadienio iki šeštadienio, nuo 18 val. vakaro iki 1 val. nakties. Kol grįžti į viešbutį ar į namus, jau būna 4 ar 5 val. ryto. Įvyksta visiškas disbalansas“, – pasakojo pašnekovas.

REKLAMA

R. Žiogas teigė, kad namuose laukia ne ką mažiau svarbios – tėčio ir vyro – pareigos. 

„Namuose manęs laukia trys vaikai, žmona ir šuo. Suderinti visus skirtingus požiūrius, veiklas, gyvenimo būdus – nemenkas iššūkis“, – atskleidė renginių vedėjas.

Nors Remigijus gyvena itin intensyviai, anot jo, su pervargimu ir išsekimu reikia būti atsargiems – žinomo vyro aplinkoje įtemptas gyvenimo būdas ne vieną vyrą privedė prie skaudžios baigties.

REKLAMA

„Dažnai vyrai eina tol, kol krenta, kol patiria insultą ar infarktą. Mano aplinkoje yra buvęs ne vienas tok įvykis. Kadangi esu aktyviai sportuojantis, kol kas dar tokių grėsmių sau nejaučiu, bet suprantu, kad kūnas nebepagamina tos energijos tiek, kiek reikia“, – atviravo vyras.

Skaudūs įvykiai artumoje aplinkoje ir priešgimtadieninis laikotarpis vyrą privertė gerokai susimąstyti ir į sveikatos svarbą pažvelgti kitu kampu.

„Liko vos trys mėnesiai iki kol man sueis 40 metų. Jau norisi rasti tą darną, ramybę, kad galėčiau kuo ilgiau pasimėgauti man duotu gyvenimu“, – atvirai pasakojo R. Žiogas.

REKLAMA
REKLAMA

Žinomas vyras pasakojo, kad gerą savijautą bandė susigrąžinti įprastais būdais, tačiau visgi, teko kreiptis pagalbos. 

„Po dvylikos renginių ir miegojęs vos 4 valanda per parą grįžęs namo žiūriu į lubas ir galvoju kaip užmigti. Pradėjau ieškoti sprendimų kaip galėčiau šią situaciją išspręsti. Pradėjau sportuoti, atsipalaidavimui rinkdavausi žiūrėti serialus, tačiau galiausiai teko nueiti į vaistinę ir paprašyti pagalbos“, – pasakojo pašnekovas.

REKLAMA

Kaip pašnekovas teigė, atrasti pagalbą sau jam pavyko visiškai natūraliais būdais.

„Atradau „Supermaistą“ su rodiole. Tokie papildai man padeda palaikyti balansą, tonusą. Tai tarsi geros kavos puodelis. Visa tai man atradimas“, – kalbėjo R. Žiogas.

Laidoje apie fizinį ir emocinį išsekimą kalbėjęs gyd. psichoterapeutas, med. m. dr. prof. Eugenijus Laurinaitis įvardino pagrindinius požymius, kurie išduoda sveikatos suprastėjimą.

„Kai žmogus pradeda jausti, pavyzdžiui, miego ar apetito sutrikimus, galvos svaigimą, silpnumą darbo metu, kai iš tikrųjų nebuvo jokio sunkaus uždavinio, nesusikalba su kolegomis, jaučia viduje pyktį ar nepasitenkinimą – tai ženklai, kad reikia savimi labai susirūpinti. Bet kokiu atveju tai, kas vyksta mums dėl persidirbimo ir savo paties poilsio ir darbo ritmo nesilaikymo, nėra tikrąja ta žodžio prasme depresija“, – žiniomis dalinosi gydytojas E. Laurinaitis.

REKLAMA

Sveikatos suprastėjimas, anot specialisto, yra glaudžiai susijęs ir su turima profesija.

„Deja, dauguma žmonių šiuo metu jaučia, kad juos kažkas spaudžia, verčia daryti daugiau. Be jokios abejonės, didžiausią riziką taip išsekinti organizmą kelia profesijos, kuriose tenka dirbti su žmonėmis. Tai gydytojai, mokytojai, įvairiausi pardavėjai, religijos tarnai. Nukenčiama labiausiai, kur reikia patenkinti žmogaus poreikius, o jie visada yra labai individualūs. Todėl tie profesionalai, kurie dirba su žmonėmis, turi didžiausią šansą pervargti“, – kalbėjo E. Laurinaitis.

REKLAMA
REKLAMA

Gydytojas įspėjo, kad pervargimas gali sukelti ir miego sutrikimus, todėl turime turėti vietą, kur galėtume pilnai atsipalaiduoti.

„Mūsų miegas sutrinka tuomet, kai mūsų darbo ritmas nėra sutvarkytas. Namai turėtų būti vieta, kur galėtume pailsėti. Pavyzdžiui, maistinės žolelės gali padėti organizmui atsistatyti, tačiau nereikia pamiršti tikrosios sveikatos suprastėjimo priežasties“, – mintimis dalinosi gydytojas.

Laidoje apie organizmo energijos balanso palaikymą, pasitelkiant augalų galią, pasakojo ir „Mano vaistinė“ vaistininkas Tautvydas Endriukaitis.

REKLAMA

„Jeigu subalansuotai savijautai, geram miegui bei energijai palaikyti ieškote vadinamojo „Supermaisto“, pirmiausia pasigilinkite, ar jis paremtas ir patvirtintas moksliniais įrodymais. Supermaistu drąsiai galima vadinti šaltalankius, peruvinę pipirinę, rodiolę, goji uogas, ežiuolę, melsvadumblį ir kitus augalus. Pavyzdžiui, energijai dieną palaikyti puikiai tinka produktas, pagamintas rodiolės, kuri geriau žinoma kaip „auksinė šaknis“, pagrindu. Jos esminė sudedamoji dalis – rosavinas – leidžia rodiolę priskirti adaptogeninių žolelių kategorijai. Reguliariai vartojant rodiolės ekstrakto produktus lengviau įveikiamas stresas bei kiti emociniai iššūkiai, rosavinas palaiko atmintį, koncentraciją, gerą savijautą ir fizinį aktyvumą“, – pasakojo T. Endriukaitis.

REKLAMA

Specialistas įvardino ir nemigos sprendimo galimybes.

„Ramų, kokybišką nakties miegą gali žadėti ne tik melatoninas, bet ir jo inovatyvi kombinacija su unikalių augalinių medžiagų deriniu, kuriame esantys ešolcijų ir paprastųjų zizifų ekstraktai gali palaikyti normalų miegą, o nurimti po įtemptos dienos padeda pasiflorų ekstraktas bei ašvagandos. Tokio „supermaisto“ produktų naudą lemia inovatyvios technologijos dėka sukaupta, ypač artima natūraliam augalui, tik gerokai labiau koncentruota galia“, – kalbėjo vaistininkas.

REKLAMA
REKLAMA

Sveikatos ir sveikos gyvensenos laida „Sveikas rytojus“ – ilgą darbo patirtį medicinos srityje sukaupusių 4 specialistų pokalbis su laidos žiūrovais apie geros sveikatos profilaktiką, gyvenimo būdo patarimus,  naudingiausias ir aktualiausias medicinos, farmacijos aktualijas bei sveiko gyvenimo būdo puoselėjimą. 

Ilgametė laidos vedėja gydytoja Irena Pivoriūnienė dalina laiko patikrintus sveikatos patarimus, plastikos chirurgijos specialistas, vienas iš „Fi Clinica“ įkūrėjų Vygintas Kaikaris pasakoja apie sveiką grožį, psichoterapeutas, „Eglės sanatorijos“ direktorius medicinai Arvydas Balčius kalba apie geros sveikatos profilaktiką, o grožio terapijos studijų dėstytoja, veido masažų instruktorė, grožio specialistė Ramunė Skurkienė pasakoja apie sveiko gyvenimo paslaptis bei gražios odos puoselėjimą.

„Sveikas rytojus“ – 12 val. per TV8 televiziją!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame

Jaukūs patiekalai su Krekenavos Grynuoliais


TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų