Jūsų brangusis mėgsta pavartyti žurnalus su pusnuogių gražuolių nuotraukomis ar žiūrinėti pikantiškus vaizdus internete?
Neverta pernelyg nerimauti, sako mokslininkai, nustatę, kad vyrai seksualią moterį dažnai suvokia tik kaip negyvą objektą.
Eksperimente dalyvavusiems vyrams buvo atliekamas smegenų skenavimas ir tuo pačiu metu rodomos bikinius dėvinčių moterų nuotraukos.
Nustatyta, kad žiūrint į pusnuogių gražuolių fotografijas suaktyvėja ta vyrų smegenų sritis, kuri paprastai reaguoja į matymo lauke pasirodžiusios negyvus daiktus ar objektus. Tuo tarpu už socialinę sąveiką atsakinga smegenų sritis stebint pusnuogių moterų nuotraukas liko pasyvi, rašo „The Daily Telegraph“.
Prinstono universiteto profesorė Susan Fiske taip komentuoja tyrimo rezultatus: „Aš nesakau, kad seksualiai patraukli moteris vyrams yra objektas tiesiogine to žodžio prasme, savaime aišku, kad jie supranta, jog ji – žmogus.
Vis dėlto smegenų skenavimo rezultatai rodo, kad vyrų reakcija žiūrint šias fotografijas panaši į tą, kuri atsiranda stebint negyvus daiktus, objektus. Atrodytų, lyg nuotraukoje būtų pavaizduotas ne žmogus.“
Profesorė pažymi, kad tokią pasyvią reakciją lemia tai, jog mūsų visuomenė yra tiesiog „užversta“ jaunų, seksualių moterų atvaizdais, dėl šios priežasties, žiūrėdami į pusnuogę gražuolę televizoriaus ekrane ar nuotraukoje, vyrai nėra linkę jos laikyti „gyvu sutvėrimu“.
Susan Fiske sako, kad panašų efektą mokslininkai pastebėjo tyrinėdami ir per televizorių rodomų žiaurumo bei prievartos scenų poveikį žmogaus suvokimui.
Tuomet paaiškėjo: juo daugiau atvirų ir žiaurių vaizdų rodoma naujienų reportažuose ar filmuose, tuo pasyviau į juos reaguoja televizijos žiūrovas. Kitaip tariant, žmonės pripranta prie panašių scenų ir nepriima jų taip jautriai.
Taip pat yra ir su seksualiai patraukliomis moterimis. Televizijos ekranuose, kine, internete nuolat demonstruojamas seksualumas nebesukelia didesnės reakcijos, nes tampa įprastu, kasdieniu dalyku.