Toks žingsnis buvo žengtas mados industrijai sulaukus kritikos, kad ji skatina anoreksiją.
Prancūzų holdingo kompanijos LVMH ir „Kering“, kurioms priklauso dešimtys garsiausių prekės ženklų, paskelbė chartiją dėl „modelių gerovės užtikrinimo“, pagal kurią suaugusiesiems skirtai reklamai ar renginiams taip pat nebus samdomos jaunesnės nei 16 metų mergaitės.
Gegužės mėnesį Prancūzija priėmė įstatymą, pagal kurį modeliai turi pateikti gydytojo pažymą, liudijančią jų gerą sveikatą. Taip bandoma spręsti mados industrijos propaguojamo liesumo ir nepasiekiamų grožio idealų problemą.
Minėtos dvi prancūzų kompanijos paskelbė, kad nori eiti dar toliau ir kvies tik tas moteris, kurių drabužių dydis pagal prancūzišką sistemą yra 34 ar didesnis, ir tik tuos vyrus, kurių drabužių dydis yra 44 ar didesnis.
„Pagarba visų moterų orumui visuomet buvo ir mano asmeninis įsipareigojimas, ir „Kering“, kaip grupės, prioritetas“, – sakoma kompanijos valdybos pirmininko, milijardieriaus Francois-Henri Pinaul pareiškime.
„Tikimės įkvėpti visą industriją pasekti šiuo pavyzdžiu, taip realiai pakeičiant mados modelių darbo sąlygas visoje industrijoje“, – pridūrė jis.
Nauji standartai
Be amžiaus ir dydžio sąlygų chartijoje yra ir kitų priemonių, tokių kaip draudimas patiekti alkoholio jaunesniems nei 18 metų modeliams ir garantijos, kad visą laiką su jais bus globėjas ar vadovas.
„Mes, kaip lyderis prabangos sektoriuje, manome, kad mūsų vaidmuo yra būti šios iniciatyvos priešakyje“, – pareiškime nurodė LVMH valdybos narys ir savininko Bernard'o Arnault sūnus Antoine'as Arnault.
„Mums tenka atsakomybė kurti naujus standartus madai ir mes viliamės, kad mumis seks kiti mūsų sektoriaus žaidėjai“, – pridūrė jis.
Naujienų agentūrai AFP A.Arnault paaiškino, kad kai kurie dizaineriai, kurių vardų jis nepaminėjo, dirbo su 32 dydžio modeliais.
„Tai dabar baigta, dydis bus 34 ir daugiau, jis ir taip gana mažas“, – sakė jis.
LVMH yra prabangos prekių milžinė, kuriai priklauso tokie klasika tapę prancūzų ženklai kaip „Louis Vuitton“, „Christian Dior“ ir „Givenchy“, taip pat – tokie Europos ženklai kaip „Fendi“ ir „Marc Jacobs“.
Grupei „Kering“, be kitų, priklauso „Gucci“, „Bottega Veneta“, „Alexander McQueen“ ir „Saint Laurent“.
2015 metais „Saint Laurent“ dėl „nesveikai lieso modelio“ turėjo atšaukti žurnalų reklamą Didžiojoje Britanijoje, o anksčiau šiais metais išprovokavo pasipiktinimą Paryžiuje iškabinėtais plakatais.
Vienuose tų plakatų gulinti moteris su kailiniais ir tinklinėmis pėdkelnėmis plačiai išskėtusi kojas, o kituose itin liesa manekenė su triko ir aukštakulniais ant ratukų pasilenkusi ant aukštos kėdės.
Prancūzijos reklamos priežiūros institucijos vadovas sakė, kad tie plakatai atspindi nerimą keliančią mados „pornoelegancijos“ tendenciją. Kompanijai buvo nurodyta plakatus pašalinti.