Likus kelioms sekundėms iki JAV kariuomenės sraigtasparniui „Black Hawk“ įsirėžiant į vidaus reisą, kuriuo skrido 64 keleiviai, pilotas padarė dvi lemtingas klaidas, teigiama naujoje ataskaitoje, skelbė mirror.co.uk.
Katastrofa, kuri nusinešė 67 gyvybes
Sausio 29 d. Vašingtono Ronaldo Reigano tarptautiniame oro uoste įvykusio incidento, per kurį taip pat žuvo trys sraigtasparnyje buvę kariuomenės darbuotojai, ataskaitoje teigiama, kad kapitonė Rebecca Lobach nevykdė įsakymo keisti kursą.
Vos po 15 sekundžių, kai prieš pat 20.48 val. nusileido oro bendrovės „American Airlines“ skrydis Nr. 5342, dangų virš Potomako upės nušvietė ugnies kamuolys.
Iš viso avarija nusinešė 67 žmonių, įskaitant jaunų čiuožėjų komandą, gyvybes, tačiau „New York Times“ reportažas atskleidė, kad buvo dvi galimybės jos išvengti.
Netrukus prieš tai „Black Hawk“ iš skrydžių vadovų gavo perspėjimą, kad netoliese yra regioninis keleivinis lėktuvas, kurį įgula patvirtino prieš prašydama leidimo atlikti paprastai įprastą aviacijos manevrą.
Vienas iš JAV kariuomenės pilotų paprašė pradėti „vizualinį atskyrimą“, t. y. praktiką, kai įgula, siekdama nustatyti geriausią kelią ir išlaikyti atstumą nuo kitų orlaivių, naudojasi savo regėjimu, o ne bokšte esančiais dispečeriais.
„Vizualinis atskyrimas patvirtintas“, – girdėti, kaip dispečeris atsako į tai incidento garso įrašuose.
Tokie prašymai vyksta kasdien visame pasaulyje ir nesukelia susidūrimų, tačiau kapitonės R. Lobach vizualiai nesugebėjo atsiskirti nuo artėjančio keleivinio lėktuvo.
Paaiškėjo, kokias lemtingas klaidas padarė pilotė
Laikraštis „The New York Times“ nurodė, kad taip atsitiko todėl, kad ji arba nepastebėjo lėktuvo, arba negalėjo pilotuoti sraigtasparnio į saugesnę padėtį.
R. Lobach, kuri buvo sukaupusi 500 valandų skraidymo stažą, skraidė virš Ronaldo Reigano oro uosto, vykdydama kasmetinį „Black Hawk“ skrydžio įvertinimą, kai, kaip pranešama, padarė šią pirmąją klaidą tuo metu, kai „American Airlines“ lėktuvas suko ratą, kad nusileistų. Tuomet jos vertintojas ir antrasis pilotas, vyriausiasis praporščikas Andrew Eavesas, perdavė bokšto nurodymą sukti į kairę „link rytinio upės kranto“.
Tai būtų leidę sukurti daugiau erdvės tarp abiejų orlaivių, tačiau Lobachas šio nurodymo neįvykdė ir po 15 sekundžių visi abiejų orlaivių keleiviai žuvo. Vis dar neaišku, kodėl šis įprastas manevras nebuvo atliktas ir kodėl, remiantis skrydžio duomenimis, nebuvo įvykdytas įsakymas judėti į kairę.
„Pasak draugų ir žmonių, susipažinusių su avarijos tyrimu, kurio metu buvo atliekama autopsija ir tikrinamas darbo žurnalas, nėra jokių požymių, kad [kapitonė Rebecca Lobach] tuo metu būtų turėjusi sveikatos problemų ar kad paskutinėmis akimirkomis lėktuve „Black Hawk“ ją būtų paveikęs medicininis įvykis“, – teigiama ataskaitoje.
Dabar tyrėjai mano, kad dėl mikrofono gedimo į JAV kariuomenės sraigtasparnio kabiną galėjo patekti svarbiausia informacija. Ir pilotas, ir antrasis pilotas galėjo vienu metu paspausti mygtuką kalbėti, kuris išjungia įeinantį garsą, ir taip neišgirsti žodžio „skrieja“.
JAV nacionalinės transporto saugos valdybos pirmininkė Dženifer Homendy sakė, kad ši klaida leidžia manyti, jog dėl neišsamaus pranešimo R. Lobach ir A. Eavesas galėjo nesuprasti, kur nukreipti sraigtasparnį, kad išvengtų reaktyvinio lėktuvo.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!